Maar goed, nog van vorige week zondag: Quick - Dongen.
De heenreis naar Den Haag was voor mij al 2 keer eerder uitgelopen op een hel, ditmaal ging het gelukkig goed.
Het regende, maar voor de rest lekker voetbalweer. De spelers dachten er helaas anders over, zij vonden het vooral uitermate geschikt weer om even lekker te gaan zeiken. Bij elke beslissing van de scheidsrechter werd er wel gejammerd. Ook de trainer van Dongen achter mij in de dugout, deed hier vrolijk aan mee. Gelukkig was de scheidsrechter hier niet van gediend en liet hem dat even duidelijk weten. Genieten.
In de eerste minuut wist Dongen al op voorsprong te komen. Quick kon niet z'n niveau halen. Dongen deed het aardig en bleef in de eerste helft vrij simpel overeind.
In de tweede helft was dat wel anders. Quick tapte uit een ander vaatje en Dongen haar niveau zakte af. Na enkele gevaarlijke momenten voor het doel van Dongen, ging de bal op de stip na een overtreding van Dongen. Uiteraard werd ook deze beslissing aangevochten door velen van Dongen. De strafschop werd uiteindelijk in 3 instanties (!) benut, de keeper had er flink de pest in want hij wist eerst nog de strafschop én de rebound te keren. Nog voor de aftrap bleef het gezeur aanhouden en toen was de scheidsrechter er zichtbaar helemaal klaar mee. Hij haalde de aanvoerder erbij en maakte zijn ongenoegen duidelijk en vertelde de consequenties mocht het gezeur aan blijven houden.
Dit leek wel effect te hebben. Het wedstrijdbeeld veranderde niet, Quick bleef sterker. Niet geheel verrassend volgde al snel de 2-1 en vlak voor tijd de 3-1. Beide doelpunten werden gemaakt door dezelfde invaller.
Ikzelf had nog wel een 'leuk' onderonsje met met de trainer van Dongen. Hij wilde wisselen en deze wisselspeler zat al klaar in de dugout. Met een leider van Dongen voor de wedstrijd besproken dat wissels plaatsvinden vanaf de middenlijn. Daar stond dus niemand, dus ik liet de wissel niet doorgaan. Hij helemaal door het lint, want het was een grote schande! Had vanwege zijn gedrag de scheidsrechter kunnen laten komen, maar ik koos ervoor om hem even fijntjes te wijzen op de afspraak die ik voor de wedstrijd gemaakt had.
Afgelopen zaterdag gefloten bij FC Groningen O16 tegen Zeeburgia O16. Vrijdagavond keurig aan de 0.0 gezeten met eerste avond van het dorpsfeest. Zaterdag- en gisteravond alleen maar bier gehad. En straks gaan we weer. Normaal gesproken is ons dorpsfeest 5 dagen, maar vanwege corona is het iets kleiner dorpsfeest geworden (geen feesttent maar kroeg, minder activiteiten en 4 in plaats van 5 dagen). Maar mijn vrienden en ik plakken er zelf gewoon dag 5 achteraan, want voor dinsdagavond zijn ze uitgenodigd bij mij thuis.