Derde Divisie B seizoen 2021/2022

SC Heerenveen

Well-known member
De kaas in Gemert is ook niet zo lekker

Veel plezier op je tentfeest !
Kreeg daar eerder dit seizoen wel een menukaart waarop ik maar wat lekkers kon kiezen, dus dat was wel goed voor elkaar.

Maar wel goed lezen he, er is geen tentfeest maar wel een feest in de kroeg. :) Maar dankjewel @Fregge Hier scoort je toch een puntje ten opzichte van die groene Sinterklaas.
 

Fregge

Well-known member
ik ben dit seizoen al heel schappelijk geweest door 2 vlagwedstrijden boven thuiswedstrijden van sc Heerenveen te verkiezen, dat is in mijn vorige seizoenen niet eens voorgekomen. ;-)
Ja maar op zich is dit wel te begrijpen. Waarom naar Heerenveen als je in de mooiste competitie van de wereld mag vlaggen ;)
Kreeg daar eerder dit seizoen wel een menukaart waarop ik maar wat lekkers kon kiezen, dus dat was wel goed voor elkaar.

Maar wel goed lezen he, er is geen tentfeest maar wel een feest in de kroeg. :) Maar dankjewel @Fregge Hier scoort je toch een puntje ten opzichte van die groene Sinterklaas.
Ja maar zij hebben geen Nel!
 

SC Heerenveen

Well-known member
Maar goed, nog van vorige week zondag: Quick - Dongen.

De heenreis naar Den Haag was voor mij al 2 keer eerder uitgelopen op een hel, ditmaal ging het gelukkig goed.

Het regende, maar voor de rest lekker voetbalweer. De spelers dachten er helaas anders over, zij vonden het vooral uitermate geschikt weer om even lekker te gaan zeiken. Bij elke beslissing van de scheidsrechter werd er wel gejammerd. Ook de trainer van Dongen achter mij in de dugout, deed hier vrolijk aan mee. Gelukkig was de scheidsrechter hier niet van gediend en liet hem dat even duidelijk weten. Genieten.

In de eerste minuut wist Dongen al op voorsprong te komen. Quick kon niet z'n niveau halen. Dongen deed het aardig en bleef in de eerste helft vrij simpel overeind.

In de tweede helft was dat wel anders. Quick tapte uit een ander vaatje en Dongen haar niveau zakte af. Na enkele gevaarlijke momenten voor het doel van Dongen, ging de bal op de stip na een overtreding van Dongen. Uiteraard werd ook deze beslissing aangevochten door velen van Dongen. De strafschop werd uiteindelijk in 3 instanties (!) benut, de keeper had er flink de pest in want hij wist eerst nog de strafschop én de rebound te keren. Nog voor de aftrap bleef het gezeur aanhouden en toen was de scheidsrechter er zichtbaar helemaal klaar mee. Hij haalde de aanvoerder erbij en maakte zijn ongenoegen duidelijk en vertelde de consequenties mocht het gezeur aan blijven houden.

Dit leek wel effect te hebben. Het wedstrijdbeeld veranderde niet, Quick bleef sterker. Niet geheel verrassend volgde al snel de 2-1 en vlak voor tijd de 3-1. Beide doelpunten werden gemaakt door dezelfde invaller.

Ikzelf had nog wel een 'leuk' onderonsje met met de trainer van Dongen. Hij wilde wisselen en deze wisselspeler zat al klaar in de dugout. Met een leider van Dongen voor de wedstrijd besproken dat wissels plaatsvinden vanaf de middenlijn. Daar stond dus niemand, dus ik liet de wissel niet doorgaan. Hij helemaal door het lint, want het was een grote schande! Had vanwege zijn gedrag de scheidsrechter kunnen laten komen, maar ik koos ervoor om hem even fijntjes te wijzen op de afspraak die ik voor de wedstrijd gemaakt had.

Afgelopen zaterdag gefloten bij FC Groningen O16 tegen Zeeburgia O16. Vrijdagavond keurig aan de 0.0 gezeten met eerste avond van het dorpsfeest. Zaterdag- en gisteravond alleen maar bier gehad. En straks gaan we weer. Normaal gesproken is ons dorpsfeest 5 dagen, maar vanwege corona is het iets kleiner dorpsfeest geworden (geen feesttent maar kroeg, minder activiteiten en 4 in plaats van 5 dagen). Maar mijn vrienden en ik plakken er zelf gewoon dag 5 achteraan, want voor dinsdagavond zijn ze uitgenodigd bij mij thuis.
 

Fregge

Well-known member
Had vanwege zijn gedrag de scheidsrechter kunnen laten komen, maar ik koos ervoor om hem even fijntjes te wijzen op de afspraak die ik voor de wedstrijd gemaakt had.
Achteraf gezien had je hem het beste rood kunnen laten geven. En Theo Martens. En Helstone
 

Fregge

Well-known member
Weer voetballend een goed elftal gezien. OFC was voetballend alleen beter. Toch hadden we niet hoeven te verliezen.

Volgende week geen Blauw Geel wedstrijd voor mij, dus het neutrale verslag moeten jullie krijgen van @De Groene Scout
 

de waan

Well-known member
Alweer gewonnen, wat een weelde.

Yannik de Vries (twee) en Stef Ottink hadden aan een invalbeurt van en half uur genoeg voor drie assists. Mooi dat ze weer op de weg terug zijn.
 

de waan

Well-known member
Volgende week gaan we Blauw Geel voorbij op de ranglijst na onze eerste zege in de moderne geschiedenis op de Veghelse Boys.
 

Abubakari

Well-known member
Alweer gewonnen, wat een weelde.

Yannik de Vries (twee) en Stef Ottink hadden aan een invalbeurt van en half uur genoeg voor drie assists. Mooi dat ze weer op de weg terug zijn.
Groene Scout nog steeds op vakantie?

Fregge hoopt dat de Groene Scout er zondag weer bij is neem ik aan.
 

Fregge

Well-known member
Ik hoop gewoon dat wij onze goede vorm qua spel vasthouden en dan nu wel de kansen afmaakt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Groene Scout nog steeds op vakantie?
We zijn er weer. Gisteren de wedstrijd via twitter gevolgd op Lanzarote. Vannacht teruggekomen en vol goede moed richting zondag. We hebben voorin weer iets te kiezen en kunnen wisselen om het team tijdens de wedstrijd beter te maken.
Fregge ziet de bui al hangen en blijft derhalve thuis.
 

SC Heerenveen

Well-known member
OSS '20 - Hollandia
Uitslag: 3-1

Afgelopen zondag ging de reis naar Oss. Het werd een afschuwelijke heenreis met een aankomst van 14:10 uur tot gevolg, bij aftrap wedstrijd 14:30 uur. Mijn collega ASR en de scheidsrechter waren echter nog niet buiten. Deze scheidsrechter hield ook niet van een lange warming-up.

14:30 uur begonnen aan de wedstrijd, waarin de thuisploeg al snel op voorsprong kwam. Hierna ontstond zich vooral een voetbalgevecht, waarin ook veel gezeurd werd op de scheidsrechter. Deze hanteerde zijn eigen stijl (waar ik wel fan van ben) en hield het zonder kaarten keurig onder controle. Dit ook toen de frustraties van spelers telkens groter werd over het uitblijven van een kaart.

Het spel was allang niet meer om aan te gluren op het moeilijk bespeelbare grasveld. Veel overtredingen werden er gemaakt. De spits van Hollandia, een plaag voor velen, had aan het einde van de eerste helft dé kans op de gelijkmaker maar faalde oog in oog met de doelman van OSS.

Ook in de tweede helft werd er in de vijfde minuut gescoord, alleen ditmaal door Hollandia. Beide clubs gingen vervolgens voorzichtig op zoek naar de voorsprong, maar deden dit nog steeds op een niet al te best niveau. 20 minuten voor tijd kwam OSS echter op voorsprong. Nadat een Hollandia speler onhandig een overtreding op een speler beging in het strafschopgebied ging de bal op de stip. Uiteraard wel onder protest van Hollandia. Aan deze situatie ging een net niet buitenspel aan vooraf aan mijn zijde.

Na de 2-1 moest OSS achteruit en kwam Hollandia meer en meer opzetten. Kansen kregen ze ook zeker, alleen scoren deden ze niet. Daardoor behaalde OSS een zwaarbevochten 2-1 overwinning, onder toezicht van weinig supporters.

Zelf de focus vooral op het zijwaartse volgen gelegd, dit ging mooi. Samenwerking met de scheidsrechter liep goed, ondanks dat de piepvlaggen niet werkten. Er was goed oogcontact en er werden duimpjes gegeven. Een andere scheidsrechter had hier zo 6 kaarten gegeven, maar deze scheidsrechter deed het zonder. Ik mag het wel en achteraf kan je zeggen dat het goed uitgepakt heeft.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Mijn aanstelling van volgende week zondag 31 oktober had ik goed geraden. 2 clubs die ik dit seizoen nog niet gevlagd heb. Ik ben namelijk ASR 1 bij JOS Watergraafsmeer tegen Unitas.

Belooft een heet middagje te worden als ik mijn collega ASR's mag geloven. :)
 
Bovenaan