Derde Divisie B seizoen 2021/2022

De Groene Scout

Well-known member
Wat er exact met Scholten is, heb ik nog niet meegekregen.
Wat ik wel weet is dat het qua blessures niet meezit. Gisteren van de 24 spelers slechts 15 beschikbaar en dus 9 (!!!) in de lappenmand en daarvan ook nog eens 5 aanvallers. Dan wordt de soep wel dun. Het wordt een lastig jaar.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zondag ASR2 bij OFC - Hoogland.
Voor het eerst dit seizoen geen ASR1.
Niet ver rijden in ieder geval.
Heb nu al wel sinds deze aanstelling "black and yellow, black and yellow" in m'n kop zitten.

Mijn bevindingen van Westlandia - Blauw Geel '38 volgen spoedig!
 

Fregge

Well-known member
Zijn we plots in 1 klap 10 jaar ouder. Over 3 dagen zijn we Blauw Geel'28. En 2 dagen later hebben we bijna ons eeuwfeest!
 

SC Heerenveen

Well-known member
Westlandia (3-0) Blauw Geel '38

Wat was het warm zeg! Ik was er content mee dat ik in de schaduw stond. @Fregge voor de wedstrijd nog even gesproken, altijd leuk even. Moet ook zeker gewoon kunnen. :)

In de beginfase kon je zien dat Westlandia nog niet vol vertrouwen speelde, bij Blauw Geel leek dit meer aanwezig. Zij bepaalden het spel en waren nadrukkelijk op zoek naar het eerste doelpunt. Als ASR maakten ze het mij in ieder geval knap lastig, en dus uitdagend, door telkens net wel of net niet buitenspel te lopen. Of wanneer er wel iemand buitenspel stond, daar overheen een speler kwam die het niet stond. Gelukkig was ik geduldig met vlaggen, één keer maar vlagde ik een aanvaller van Blauw Geel op het randje van buitenspel af.

Maar ik minuut 35 kantelde de wedstrijd volledig. Een speler van Blauw Geel ging hard en onnodig van achteren door op het achterbeen van een tegenstander, hiermee kreeg hij wat hij vroeg: een rode kaart. Ikzelf kon de ernst vanuit mijn positie niet goed inschatten, maar de beelden in de samenvatting van Westlandia zeggen voldoende.

Het spelbeeld veranderde, Westlandia trok het initiatief naar zich toe. In de eerste helft nog zo der resultaat, maar in de twee helft was het al vrij snel raak. Uiteraard hield ik als ASR mijn vlag omlaag, aangezien het net geen buitenspel was. Niet lang hierna kreeg Blauw Geel een 100% kans om op gelijke hoogte te komen, maar in een één op één met de keeper werd er gemist. Even later moest de keeper andermaal redding brengen op een schot na een counter van Blauw Geel.

Niet geheel onverwacht was Westlandia wel meer in de aanval. Dat het nog 2-0 en 3-0 werd verwonderde eigenlijk niemand. Behoudens de 2 grote kansen had Blauw Geel in de tweede helft niets meer gecreëerd. Maar het had natuurlijk heel anders kunnen lopen was één van die kansen wel benut.

Na afloop in de bestuurskamer vroegen de trainers van Blauw Geel zich zichtbaar nog af waarom dit rood was. De scheidsrechter vertelde ze het nog eens rustig en na het terugzien van de beelden moeten ook zij concluderen dat deze kaart wel terecht was. Overigens vielen er ook nog 4 gele kaarten, allen voor Westlandia.

Vanaf dit seizoen zijn rapporteurs vooraf niet meer zichtbaar voor de landelijke scheidsrechters en assistent scheidsrechters. Er werd in Zeist opgemerkt dat bij bepaalde strenge rapporteurs opvallend vaak werd afgezegd. Al snel in de wedstrijd zag ik iemand naast de dugout van Westlandia staan, map met schrijfblok erin. Kan niet missen dacht ik. Ook sinds dit seizoen velt de rapporteur de volgende dag met de ASR over de wedstrijd. Maar je voelt hem al aankomen, geen belletje en dus geen rapporteur. Helaas, want het ging wel lekker. Met name in de eerste helft had ik veel buitenspelsituaties.
 

Fregge

Well-known member
Ik heb overigens nog overwogen om in de rust te roepen: "Ze hebben hier sympathie voor DKV!". In de stille hoop dat het misschien zou werken. Als ik je verslag zo over het eerste doelpunt lees had ik dat dus wel moeten doen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ik heb overigens nog overwogen om in de rust te roepen: "Ze hebben hier sympathie voor DKV!". In de stille hoop dat het misschien zou werken. Als ik je verslag zo over het eerste doelpunt lees had ik dat dus wel moeten doen.
Hahahaha. Moet jij zeggen, jullie spelen in de clubkleuren van DKV ... Maar nee helaas! De samenvatting liet zien dat het ook geen buitenspel was. Uitstekende waarneming van de assistent derhalve.
 

De Groene Scout

Well-known member
We hebben er weer 11 gevonden en kunnen dus voetballen.
Vacature voorin wordt vandaag ingevuld door Ediz Moldur (normaal stand in op links back achter Uguz). De vacature die links achterin ontstaat wordt opgevuld met de 18 jarige Lucas Selfhout. Op het middenveld opnieuw een basisplaats voor de jeugdige Jules Stokkers.

Ook goed nieuws: 2 aanvallers die terug komen van een blessure starten vandaag vanaf de bank: ter Hogt en Iallouchin.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vanavond instuif; het eerst puntje is binnen!!!
Ook vandaag best redelijk veldspel en opnieuw een 0-1 voorsprong.
Doelpuntenmaker Jules Stokkers. 10 minuten voor tijd de 1-1 en direct een rode kaart er achteraan voor Wensing.
Gelukkig konden we nu het puntje wel over de streep trekken.
 

Fregge

Well-known member
Wat waren we slecht gisteren. Echt ongelofelijk. Vorige week waren we beter. Hopelijk kunnen we ons herpakken volgende week bij de derby.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zondag 3 oktober ASR2 bij Quick - Dongen.
Tweede keer dit seizoen dat ik bij deze scheidsrechter (Jensch) vlag en ook de tweede keer dat ik Dongen heb dit seizoen.
 

Fregge

Well-known member
Wat een contrast met vorige week. We waren de betere tot de rode kaart (2x geel). Daarna werd het een gelijkwaardige wedstrijd. 0-0 had ik vooraf voor getekend, achteraf gezien hadden we meer verdiend.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ons puntenaantal is vandaag verdubbeld; van 1 naar 2.
2 zwakke ploegen tegenover elkaar die beide terecht onderaan staan.
Bij een 1-2 achterstand een heel opmerkelijk moment. Bij een diepe bal is de keeper van Hollandia net iets eerder bij de bal dan de speler van HSC'21. Beide botsen tegen elkaar en hebben daarbij de knie iets opgetrokken. 2x rood en een penalty voor HSC'21. Ik was er blij mee, maar begrijp het nog steeds niet.
 

Joost

Well-known member
Ik zag het net op tv. Dat was geen botsen mar bewust knietje van de keeper en Uguz die daarna hetzelfde doet. Niet fraai allebei maar veel stelde het ook niet voor.

De speler van Hollandia die daarna Ter Hogt kreupel probeerde te schoppen mag van mij wel 5 wedstrijden schorsing krijgen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Vast een voorproefje op mijn wedstrijd, OFC - Hoogland. De 1-0 is heeeel interessant voor mij. Geen buitenspel is mijn oordeel. Het wachten is op de beelden van OFC. Ik had in ieder geval een rapporteur, die heeft vanavond gebeld. Want dat is de gewoonte sinds dit seizoen.
 
Bovenaan