Derde Divisie B seizoen 2021/2022

SC Heerenveen

Well-known member
Als er een 4e man is, bestaat er dan een écht verschil tussen ASR1 en 2 qua taken trouwens?
Goede vraag! Heel weinig dan nog. Wanneer er minimaal 2 spelers klaar staan om in te vallen, moet ASR1 hierbij ondersteunen. Andere dingen, zoals het managen van de banken, komt bijvoorbeeld ook onder de vierde official te liggen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
In ander nieuws: De trainer van Westlandia vond 1 wedstrijd na de seizoensopening dat hij de motivatie er niet voor op kan brengen en vertrekt direct. Opvallende keuze
Ah jammer, vond het wel een prima vent. Nooit last van gehad. Weet nog wel dat hij voor de wedstrijd graag een peukje rookte.
 

De Groene Scout

Well-known member
Gisteren met de O8, O9 en O10 jeugd tegen het 1e elftal van HSC'21 gespeeld. De jeugd won met 4-2; ik weet niet wat dit met het vertrouwen doet van de 1e selectie. Ze mogen het morgen in ieder geval opnemen tegen OFC
 

Fregge

Well-known member
Ligt er aan. Wat als ze die O8, O9 en O10 opstellen? Misschien zit een kampioenschap er dan wel in
 

De Groene Scout

Well-known member
En we geven het weer weg in een paar minuten tijd. Minuut 57 de 1-1 en in minuut 63 de 2-1 en aansluitend in minuut 66 rood voor Moldur.
Pfff
 

De Groene Scout

Well-known member
2-1 bleef het; we staan samen met Hollandia en ADO'20 onderaan.
Fregge proficiat met de eerste 3 punten voor Blauw Geel.
Ook de aanstaande kampioen won uiteraard weer; OSS was met 5-1 te sterk voor ADO'20.
UNA en OFC ook nog zonder puntverlies.
 

Fregge

Well-known member
Wat een heerlijke pot zeg. Goed spel van Blauw Geel. Hoog druk, snel de bal vooruit. Veel kansen maar weinig goals. Als we er 10 hadden gemaakt was daar niks van te zeggen
 

SC Heerenveen

Well-known member
Gemert (2-1) Dongen

Eerste wedstrijd als ASR weer sinds half oktober. En na een reis van 2 uren kwam ik aan in Gemert, daar was ik na 4 jaren Derde Divisie nu nog niet eens eerder geweest. Tot vandaag.

De wedstrijd begon iets later, nadat de andere ASR vlak voor de aftrap een gat in het net had ontdekt. In de eerste helft had Gemert een licht overwicht. Dit leverde een aantal doelpogingen op. Scoren deed het echter niet. Dongen deed dat uit de eerste kans wel gelijk met een mooi schot van net binnen het strafschopgebied. Hierop zette Gemert nog even extra aan en maakte het al vrij snel gelijk met een droge knal van afstand. Voor mij één keer overduidelijk buitenspel van Dongen, waarmee ik een 1 op 1 met de keeper voorkwam.

In de tweede helft waren de teams meer aan elkaar gewaagd. Gemert viel iets minder nadrukkelijk aan, Dongen kwam juist wat meer van de eigen helft af. Een gelijkspel leek een logisch vervolg, maar zo rond minuut 70 uit m'n hoofd scoorde Gemert toch nog 2-1. Ook dit keer met een schot rond het strafschopgebied. Dongen kreeg daarna wel wat de overhand, maar wist enkel kleine kansen te creëren en geen grote. De keeper van Dongen, die vooral opviel vanwege zijn positieve vrolijke uitstraling, bezocht het met een hoekschop ook nog maar het mocht helaas voor hem niet zo zijn.

Voor mij geen al te moeilijke wedstrijd, eigenlijk ook wel lekker om zo kunnen starten. Anticiperen kan wel wat eerder, maar dat komt wel. Eenmaal kreeg ik de bank van Gemert nog wel even boos toen ik vlak voor hun neus een ingooi voor Dongen gaf na een kluts. Genieten. Keeper Dongen grabbelde één keer nog wel, maar was net op tijd om de bal op de doellijn te keren. Geen doelpunt in mijn ogen, al schreeuwde heel Gemert daar logischerwijs wel om.

Na de wedstrijd kregen we als arbitrage nog een menukaart voorgeschoteld, waar we wat lekkers van konden kiezen. Voor kaas was ook gezorgd. Hier wil ik dus wel vaker heen, haha. Terugweg helaas nog extra 60 kilometer gereden dankzij een slecht aangegeven omleiding. Dus in plaats van 380 kilometer stond er nu na afloop 440 kilometer op de teller. :-(
 

SC Heerenveen

Well-known member
Wat een heerlijke pot zeg. Goed spel van Blauw Geel. Hoog druk, snel de bal vooruit. Veel kansen maar weinig goals. Als we er 10 hadden gemaakt was daar niks van te zeggen
Gefeliciteerd @Fregge
Vorig seizoen (of daarvoor al) was dit nog de wedstrijd waarmee ik zo in de mist ging met een doelpunt van jullie die ik onterecht afkeurde.
 

Fregge

Well-known member
Gefeliciteerd @Fregge
Vorig seizoen (of daarvoor al) was dit nog de wedstrijd waarmee ik zo in de mist ging met een doelpunt van jullie die ik onterecht afkeurde.
Ach heb nu de eerste goal die we daar scoorde gezien. Maar als je een keer 2e assistent bent bij Blauw Geel als we thuis spelen, wel luisteren naar het publiek he. Als goedmakertje ;)
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ik vind dat wel apart. Is het eigenlijk wel toegestaan om de arbitrage geschenken te geven?
Het is een vorm van waardering, geen geschenk. Vorige keer hadden ze ook nog verloren en voelden ze zich benadeeld door ons, dan ga je ons zeker geen geschenk geven haha.

In de Tweede Divisie is het zelfs heel gebruikelijk dat je wat mee krijgt, in de Derde Divisie blijft het vaak bij een gehaktbal of kaasplank. Dus Westlandia is zeker een positieve uitzondering hierop.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zo de officiële receptie bij HSC'21 vanwege het 100 jarig bestaan. Collega clubs uit de derde divisie zijn ook uitgenodigd. Zullen er wel niet zo veel van komen, maar de felicitiatie-kaarten zag ik vanmiddag al wel in de kantine staan. Blauw Geel '38 had zelfs een fraaie bos bloemen laten bezorgen. Doen ze toch netjes Fregge!!
 
Bovenaan