Derde Divisie B seizoen 2021/2022

SC Heerenveen

Well-known member
Nog even en we mogen weer! Wat heb ik het gemist! Mijn laatste vlagwedstrijd is al van half oktober.
Ben al wel weer een tijdje fanatiek in training, gaan we na de vakantie (vanaf woensdag) weer mee verder.
 

Fregge

Well-known member
Nog even en we mogen weer! Wat heb ik het gemist! Mijn laatste vlagwedstrijd is al van half oktober.
Ben al wel weer een tijdje fanatiek in training, gaan we na de vakantie (vanaf woensdag) weer mee verder.
Nog niet bekend waar je naar toe mag, toch?
 

Fregge

Well-known member
De voorbereiding zit er op. Ben wel positief gestemd. Kampioen worden we niet, maar we gaan wel ergens bovenin meedoen. Verdedigend staat het goed. En daar hebben we nog opties. Benieuwd hoe het zaterdag is tegen FC Lisse
 

De Groene Scout

Well-known member
De voorbereiding zit er op. Ben wel positief gestemd. Kampioen worden we niet, maar we gaan wel ergens bovenin meedoen.
Andere clubs nog een beetje gevolgd in de voorbereiding Fregge?
Wat zijn de favorieten? Al tijden geen andere clubs gevolgd en eigenlijk wel benieuwd hoe iedereen door de kwakkel-periode is gekomen.
Bij HSC'21 is er ten opzichte van het voor Corona-tijdperk niet veel gewijzigd. Handvol spelers weg en handvol gelijkwaardige krachten terug. Onze defensie komt op leeftijd en voorin missen we de echte killer en hebben we veel last van lange blessures. Denk dat handhaving voor ons weer het maximaal haalbare is.

Zondag in ieder geval starten; dit is het programma:

ADO'20 - OFC
Quick - Westlandia
Hollandia - UNA
Dongen - JOS Watergraafsmeer
Hercules - GVV Unitas
Blauw Geel'38 - sv OSS 1920
Hoogland - Gemert
Groene Ster - DEM
HSC'21 - EVV
 

Fregge

Well-known member
Andere clubs nog een beetje gevolgd in de voorbereiding Fregge?
Wat zijn de favorieten? Al tijden geen andere clubs gevolgd en eigenlijk wel benieuwd hoe iedereen door de kwakkel-periode is gekomen.
Bij HSC'21 is er ten opzichte van het voor Corona-tijdperk niet veel gewijzigd. Handvol spelers weg en handvol gelijkwaardige krachten terug. Onze defensie komt op leeftijd en voorin missen we de echte killer en hebben we veel last van lange blessures. Denk dat handhaving voor ons weer het maximaal haalbare is.
Ik heb een wedstrijd van Gemert gezien tegen Nivo Sparta en een wedstrijd van UNA (Tegen ons en OJC op het OJC toernooi). Gemert was vroeger in de voorbereiding en speelde aardig maar niet heel overtuigend (oh ja, @SC Heerenveen alvast een tip voor over anderhalve week: Ze lopen altijd buitenspel). UNA wel. Goede ploeg is dat. OSS'20 heeft een indrukwekkende voorbereiding gehad en gaan normaliter gewoon weer kampioen worden. Andere ploegen heb ik niet gevolgd.

Wij zijn wat degelijker geworden heb ik het idee. De spelers die gekomen zijn, zijn ook echt een toevoeging. Ze vangen de spelers die weg zijn gegaan in ieder geval goed op. Natuurlijk gaan we klasbak Sander Egmond wel missen, maar nu tijd voor anderen om dit op te pakken. Ik voorspel ons ongeveer rond de 5e plek nu.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nou Fregge, de kampioen aan het werk gezien?
Zelf niet bij HSC'21 geweest, wel wat gezien en gehoord. EVV met name eerste helft erg fysiek spelend met meerdere zwaardere overtredingen. Voor beide doelen weinig gevaar. Na de thee kwam EVV met een gelukkig klutsballetje op 0-1. HSC kon niet echt een vuist maken om iets af te dwingen, hoewel het een licht veldoverwicht had. De gelukkigste won vandaag. Jammer.
 

Fregge

Well-known member
Ik denk het wel. In m'n glazen bol stonden ze eerste. Bij Kreekels zelf overigens niet. Ze waren feller, hielden de bal langer in de ploeg en wonnen terecht.
 

SC Heerenveen

Well-known member
11 tot en met 20 augustus lekker op vakantie geweest naar Noord Griekenland met een jongerenreis. Georganiseerd vol met voornamelijk actieve activiteiten. Heerlijk weer en hartstikke leuke groep. Was o.a. een tweeling uit Veghel mee. ;-)

Gisteren KNVB startbijeenkomst in Zeist gehad. Spelregeltoets gedaan, zaten moeilijke vragen bij moet ik zeggen. Had ook niet echt geleerd, maar had nu wel handig geweest. Morgen volgt de uitslag.

En dag bestond verder uit de richtlijnen voor wat betreft de arbitrage komend seizoen, spelregelwijzigingen, nieuwe opzet van rapportages en aanstellingen van wedstrijden en een training van een uur. Dat laatste was wel even prettig, 24 uur na landing op Schiphol. Wat betreft de spelregels is er weinig veranderd, behalve hands. Aanvallend hands is gewijzigd en boodschap was ook dat er minder gemakkelijke penalty's voor hands gegeven moeten worden. Indien gewenst kan ik e.e.a. toelichten.

Wedstrijd vandaag Quick - Westlandia afgezegd. De kans was groot dat ik donderdagnacht heel kort of helemaal niet zou slapen, vanwege vroege tijdstip van vliegen vrijdag. Uiteindelijk is dit niet gebeurd, net als trouwens in de bus en het vliegtuig daarna. Na 38 uren vatte ik pas slaap. Afsluitende avond op vakantie was hierdoor erg speciaal, waarin we met 3 vrouwen en 2 mannen de nacht door haalden. Eerst gedronken, toen gedanst en toen kwamen de serieuze gesprekken. Ook namens mij. Het laatste uurtje brachten we aan zee door. Het bleef serieus en het werd emotioneel. Zelfs bij mij. Maar om het verhaal kort te maken, ik kon niet garanderen garanderen dat mijn mentale conditie goed zou zijn, vandaar vroegtijdig afgemeld.

Zaterdag begint dit seizoen voor mij met de bekerwedstrijd SC Cambuur O16 - AFC O16, een dag later Gemert - Dongen. Het zal mijn eerste vlagwedstrijd sinds half oktober (JOS Watergraafsmeer - Westlandia) worden. Dank voor de tip @Fregge , ik houd er wel van wanneer aanvallers op het randje spelen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
11 tot en met 20 augustus lekker op vakantie geweest naar Noord Griekenland met een jongerenreis. Georganiseerd vol met voornamelijk actieve activiteiten. Heerlijk weer en hartstikke leuke groep. Was o.a. een tweeling uit Veghel mee. ;-)

Gisteren KNVB startbijeenkomst in Zeist gehad. Spelregeltoets gedaan, zaten moeilijke vragen bij moet ik zeggen. Had ook niet echt geleerd, maar had nu wel handig geweest. Morgen volgt de uitslag.

En dag bestond verder uit de richtlijnen voor wat betreft de arbitrage komend seizoen, spelregelwijzigingen, nieuwe opzet van rapportages en aanstellingen van wedstrijden en een training van een uur. Dat laatste was wel even prettig, 24 uur na landing op Schiphol. Wat betreft de spelregels is er weinig veranderd, behalve hands. Aanvallend hands is gewijzigd en boodschap was ook dat er minder gemakkelijke penalty's voor hands gegeven moeten worden. Indien gewenst kan ik e.e.a. toelichten.

Wedstrijd vandaag Quick - Westlandia afgezegd. De kans was groot dat ik donderdagnacht heel kort of helemaal niet zou slapen, vanwege vroege tijdstip van vliegen vrijdag. Uiteindelijk is dit niet gebeurd, net als trouwens in de bus en het vliegtuig daarna. Na 38 uren vatte ik pas slaap. Afsluitende avond op vakantie was hierdoor erg speciaal, waarin we met 3 vrouwen en 2 mannen de nacht door haalden. Eerst gedronken, toen gedanst en toen kwamen de serieuze gesprekken. Ook namens mij. Het laatste uurtje brachten we aan zee door. Het bleef serieus en het werd emotioneel. Zelfs bij mij. Maar om het verhaal kort te maken, ik kon niet garanderen garanderen dat mijn mentale conditie goed zou zijn, vandaar vroegtijdig afgemeld.

Zaterdag begint dit seizoen voor mij met de bekerwedstrijd SC Cambuur O16 - AFC O16, een dag later Gemert - Dongen. Het zal mijn eerste vlagwedstrijd sinds half oktober (JOS Watergraafsmeer - Westlandia) worden. Dank voor de tip @Fregge , ik houd er wel van wanneer aanvallers op het randje spelen.
Leuk verhaal, maar de vraag is; is er nog geneukt?
 

de waan

Well-known member
Ik ben wel bij HSC geweest, dus in die zin was de nederlaag wel logisch. Voorlopig waarschijnlijk toch geen tijd meer dus dan zal het wel goed komen.

Ik heb me vooral verbaasd over het spel van Wessel Witbreuk. Die is echt geen schim meer van de speler van een paar jaar terug. Terwijl hij nota bene als enige een normaal seizoen heeft gedraaid.
 

Fregge

Well-known member
In ander nieuws: De trainer van Westlandia vond 1 wedstrijd na de seizoensopening dat hij de motivatie er niet voor op kan brengen en vertrekt direct. Opvallende keuze
 
Bovenaan