De wedstrijd PSV - Ajax

De wedstrijd PSV - Ajax


  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

Forza AZ

Well-known member
Willem II en Vitesse profiteren weer van dat Feyenoord en AZ een bekerfinale spelen.
Is ook niet handig om een midweekse speelronde vlak voor de bekerfinale te plannen. Dan weet je dat clubs spelers rust gaan geven als ze zelf geen belangen meer hebben in de competitie. Dan had de KNVB de bekerfinale beter op 15 of 29 april kunnen laten spelen.
 

De Wolf

Well-known member
Mocht PSV winnen dan kan AZ het gat met Ajax verkleinen naar 4 punten. Feyenoord zal de 4e plek ook zeker willen stellen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De kampioenswedstrijd PSV - Ajax

De kampioenswedstrijd PSV - Ajax

Is ook niet handig om een midweekse speelronde vlak voor de bekerfinale te plannen. Dan weet je dat clubs spelers rust gaan geven als ze zelf geen belangen meer hebben in de competitie. Dan had de KNVB de bekerfinale beter op 15 of 29 april kunnen laten spelen.

Dit was inderdaad te voorzien.

Mocht PSV winnen dan kan AZ het gat met Ajax verkleinen naar 4 punten. Feyenoord zal de 4e plek ook zeker willen stellen.

Als we zondag winnen, dan moeten we nog een punt uit drie wedstrijden halen. Ik denk dat Van Bronckhorst daar niet wakker van ligt. Toen wij het tegen PSV lieten lopen om ons te sparen tegen Willem II lagen we ook niet wakker van de consequenties voor de competitie.

Thuis tegen Sparta of uit tegen SC Heerenveen pak je gerust wel een puntje.
 

vakx2.0

Banned
Volgens TT zal PSV bij winst maandag a.s. gehuldigd worden... Daar zal Roda op hopen dan, want woensdag is het Roda - PSV. Snap niet dat men een eventuele huldiging niet pas het weekend erna doet, dan speelt PSV toch niet wegens de bekerfinale...

Als je wint, wil je in de volle euforie een feestje. Niet pas een week later. Een dagje respijt is de max. Maar de mooiste herinneringen heb ik aan die jaren dat we vanuit t stadion, via de Chinees, naar t stadhuisplein trokken. Feestroes is geweldig... maar is niet langer dan n dag of twee houdbaar.

Goede beslissing dus. Roda? Zet die maar tegenover jong-PSV. Niet boeiend
 

Abubakari

Well-known member
Mocht PSV winnen dan kan AZ het gat met Ajax verkleinen naar 4 punten. Feyenoord zal de 4e plek ook zeker willen stellen.

Moeilijk he, tellen?

Ajax 30-70
AZ 30-62

En dan heeft Ajax ook nog een doelsaldo wat 22 goals beter is, dus eigenlijk is het gat 9 punten
Sorry dat ik je dag verpest heb.
 

JMD

Well-known member
Moeilijk he, tellen?

Ajax 30-70
AZ 30-62

En dan heeft Ajax ook nog een doelsaldo wat 22 goals beter is, dus eigenlijk is het gat 9 punten
Sorry dat ik je dag verpest heb.

En AZ moet nog naar Ajax, dat gaan ze ook verliezen, dus het gat is 12 punten en niet meer in te halen..
 

Max

Administrator
Forumleiding
De kampioenswedstrijd PSV - Ajax

De kampioenswedstrijd PSV - Ajax

Ajax en AZ spelen toch ook nog tegen elkaar. Dus eigenlijk staat Ajax 12 punten voor (inclusief beter doelsaldo).

EDIT: JMD maakte ook al de rekensom.
 

Forza AZ

Well-known member
Mocht PSV winnen dan kan AZ het gat met Ajax verkleinen naar 4 punten. Feyenoord zal de 4e plek ook zeker willen stellen.
Krijg je voor winst tegen Heracles tegenwoordig 4 punten dan? ;)

Als we zelf winnen en Ajax verliest is het gat nog steeds 5 punten (+ doelsaldo). Dat zie ik ons echt niet meer inhalen zelfs als we 29 april winnen in Amsterdam.
 

JMD

Well-known member
Net zoals het gat tussen Liverpool en Chelsea 2 punten is?

POtentieel was dat idd zo. Het gat was 5 verliespunten met nog een onderlinge confrontatie. Dus precies dezelfde rekensom als het gat tussen AZ en Ajax ja...
 

vakx2.0

Banned
POtentieel was dat idd zo. Het gat was 5 verliespunten met nog een onderlinge confrontatie. Dus precies dezelfde rekensom als het gat tussen AZ en Ajax ja...

Kijk, dat je voor Ajax bent, dat weten we nu onderhand wel. Maar om het PSV-Kampioenstopic te misbruiken om het over het onderlinge geworstel van de minder goden resp. nummer 2 (7 punten achterstand) en nummer 3 (15 punten achterstand) te hebben is enigszins onfatsoenlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
POtentieel was dat idd zo. Het gat was 5 verliespunten met nog een onderlinge confrontatie. Dus precies dezelfde rekensom als het gat tussen AZ en Ajax ja...

Dus eigenlijk staat Ajax maar vier punten achter op PSV?
 

JMD

Well-known member
Kijk, dat je voor Ajax bent, dat weten we nu onderhand wel. Maar om het PSV-Kampioenstopic te misbruiken om het over het onderlinge geworstel van de minder goden resp. nummer 2 (7 punten achterstand) en nummer 3 (15 punten achterstand) te hebben is enigszins onfatsoenlijk.
Kijk even wie begint en waar ik op reageer...

Tot zaterdag was het verschil maar 1 punt.
Nope... AZ uit win je altijd als topclub zijnde. :p
 
Laatst bewerkt:

stc

Well-known member
Er worden voor kaarten van aanstaande zondag meer dan 1500 euro geboden. Persoonlijk zou ik mijn kaartje / seizoenskaart nooit verkopen.
 
Bovenaan