De Trainer van PSV

JMD

Well-known member
Ik vraag me echt af wie je nu als trainer moet hebben. We hebben het geprobeerd met een buitenlander, met een clubicoon (tot 2x toe). En zowel Schmidt als Bommel boekten na PSV gewoon goede resultaten, dus blijkt het probleem ergens anders te liggen. Welke trainer je hier ook neerzet, zolang de verdediging (al jaren het probleem) niet op orde is gaat ook de beste trainer ter wereld het niet redden...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Pascal Jansen wel een aardige kans maakt. PSV achtergrond, was zonder die blessuregolf in maart al kampioen. Weet zijn elftal best aardig te laten voetballen, maar heeft ook een beetje de lafheid om echt vol aan te vallen. Past denk ik prima. Verder werd Tomasson eerder deze week al aan PSV gelinkt. Lijkt mij ook geen gekke optie. Daarnaast zou je nog aan Steijn kunnen denken.
 

Mario

Well-known member
Wel amateuristisch dat PSV dit niet over speelronde 34 heeft weten te tillen.
Dat dacht ik dus ook, maar het lijkt erop dat Ruud zelf de stekker eruit heeft getrokken.
Het vertrouwen is waarschijnlijk ook wel weg als spelers achter je rug gaan klagen.
 

Mario

Well-known member
Ik vraag me echt af wie je nu als trainer moet hebben. We hebben het geprobeerd met een buitenlander, met een clubicoon (tot 2x toe). En zowel Schmidt als Bommel boekten na PSV gewoon goede resultaten, dus blijkt het probleem ergens anders te liggen. Welke trainer je hier ook neerzet, zolang de verdediging (al jaren het probleem) niet op orde is gaat ook de beste trainer ter wereld het niet redden...
De spelers hadden eerder toch al aangegeven dat ze door willen met Rutten, het zou mij dus niets verbazen als dat daadwerkelijk gaat gebeuren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat dacht ik dus ook, maar het lijkt erop dat Ruud zelf de stekker eruit heeft getrokken.
Het vertrouwen is waarschijnlijk ook wel weg als spelers achter je rug gaan klagen.

Nou ja, Xavi was dat dus schijnbaar niet en welke spelers hebben verder echt recht van spreken? Dat het vertrouwen wellicht niet optimaal is ok, maar je hebt nog één wedstrijd te gaan.

Volgens Stewart was dat schijnbaar ook de afspraak van gisterenavond en zouden Van Nistelrooij, Stewart en Brands samen die dag de selectie toespreken, maar heeft Van Nistelrooij vanmorgen anders besloten.

De spelers hadden eerder toch al aangegeven dat ze door willen met Rutten, het zou mij dus niets verbazen als dat daadwerkelijk gaat gebeuren.

Nee, Rutten heeft bekend gemaakt ook te stoppen na afloop van het seizoen.
 

Miramar

Well-known member
Qua communicatie deugd er niet veel van daar in Eindhoven. Tijdens bijeenkomsten waren ze het vaak helemaal met elkaar eens om een dag later weer een stok in het voorwiel te steken.

Als je pretendeert zo'n warme club te zijn heb je niet de juiste poppetjes binnen gehaald.
 

Batigoal

Well-known member
Drukke middag gehad en lees je opeens dat Van Nistelrooij weg is. Verrassend! Maar past wel bij hem dat hij dicht bij zichzelf blijft, dat deed hij als speler al. Eigenwijs ja, maar het pleit wel voor hem. Alleen wel een kras op een beginnende trainerscarrière. Je hoorde de twijfel vorig jaar al voordat hij besloot aan de slag te gaan bij het eerste. Blijkt toch maar weer dat je het als je twijfelt gewoon niet moet doen.
Als je pretendeert zo'n warme club te zijn heb je niet de juiste poppetjes binnen gehaald.
Het begrip 'warme club' is dan ook dikke onzin. Sfeer is opperbest als de resultaten goed zijn en kil als het slecht gaat, zo simpel is het,
 

Bernardo

Well-known member
De ambities reikten hoger.

En anders is het dus gewoon een nare club, ook goed.
Zijn die realistisch? Met deze selectie 2 prijzen en misschien voorronde CL halen heb je het uitstekend gedaan. Alleen Simons zou bij Feyenoord en Ajax kans maken op een basisplaats.

Wel respect voor v. Nistelrooij, dat hij opstapt als er geen vertrouwen meer is, al is het ook wel makkelijker als je financieel onafhankelijk bent. Weet nog wel iemand die zijn voorbeeld mag volgen. ;)
 

erka

Well-known member
Drukke middag gehad en lees je opeens dat Van Nistelrooij weg is. Verrassend! Maar past wel bij hem dat hij dicht bij zichzelf blijft, dat deed hij als speler al. Eigenwijs ja, maar het pleit wel voor hem. Alleen wel een kras op een beginnende trainerscarrière. Je hoorde de twijfel vorig jaar al voordat hij besloot aan de slag te gaan bij het eerste. Blijkt toch maar weer dat je het als je twijfelt gewoon niet moet doen.

Dit. Past wel bij hem en ik snap het ook wel.
 

Abubakari

Well-known member
De ambities reikten hoger.
Uit de CL gehouden door een erg matig Rangers was ook geen fijne start. Daarnaast was PSV de ongekroonde koning/kampioen van de zomerse transferperiode (volgens de zgn kenners) en was de titel na 5 jaar zonder titel wel degelijk de inzet. In een jaar dat Ajax faalt had dat ook eigenlijk gemoeten zal de insteek bij PSV zijn en dan zullen ze oa wijzen op de 9 punten die PSV tegen Cambuur, Groningen en Emmen liet liggen.
Zijn die realistisch? Met deze selectie 2 prijzen en misschien voorronde CL halen heb je het uitstekend gedaan. Alleen Simons zou bij Feyenoord en Ajax kans maken op een basisplaats.
Wat ik zeg, PSV was favoriet na de transferperiode want die hadden zò goed ingekocht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt, zeker aan het begin van de transferperiode was dat wel het sentiment. Alleen als je er nu naar kijkt zouden er weinig van PSV bij Ajax of Feyenoord in de basis staan laat staan bij AZ. Bij Feyenoord waarschijnlijk alleen Simons. Begin van het seizoen had je natuurlijk ook nog Madueke en Gakpo die wel duidelijk meer klasse brachten, alleen de eerste die is om de haverklap geblesseerd.

Je kan RvN wel degelijk verwijten dat er na een seizoen nog steeds geen herkenbare speelstijl in zit. Wat dat betreft doet het mij echt denken aan GvB. Best een prima ambassadeur en ze pakken prijzen, maar het veldspel van hun teams is niet heel best.
 
Bovenaan