Fabian
Active member
Als ik die gebiedsvisie zo lees, gaat Stadionplein trouwens niet echt op het gebied rond de Arena lijken.
Het wordt een gebied voor sport met name. Entertainment is er al met de bioscoop, bowling etc.
Als ik die gebiedsvisie zo lees, gaat Stadionplein trouwens niet echt op het gebied rond de Arena lijken.
Dat is jammer want rond het stadion moet je toch vooral goed bier kunnen klappen. Ik ben wel benieuwd hoe het stadion zelf wordt. Hoe dicht laten ze het publiek op het veld zitten bijvoorbeeld. Waar zetten ze de fanatieke supporters neer? Vullen ze de lange zijdes met bobo's? Dat soort vragen.
Ik zal er niet om lijden. Het is ook niet alsof de huidige route naar De Kuip zo'n kunstwerkje is. Het is allemaal al zo lelijk als de nacht.
Het stadion zelf is het belangrijkste, dat daar sfeer wordt gemaakt. Alles eromheen is het vooral lekker als je een beetje droog en comfortabel erbij staat en er een pilsje makkelijk te verkrijgen is.
Ik ben liefhebber van die oude Engelse tochtige stadionnetjes waar de schilfers asbest in je smoel waaien wanneer er een bal lomp buiten de lijnen wordt gerost maar ik zou er toch niet aan moeten denken dat ik er 2-wekelijks zou moeten staan terwijl er de helft van het seizoen minstens een bal afvriest en de andere helft je meer water in je bek krijgt dan in de week ervoor bij alle douchebeurten samen.
Er is wel duidelijk over nagedacht en het lijkt me een goed plan. Groot voordeel is dat Feyenoord blijft op de plek waar ze nu ook al zit. Ik herinner me de eerste keer ArenA dat het echt in de middle of nowhere lag.
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterd...d-Eind-maart-al-keuze-voor-plek-stadion.dhtml
Place your bets. Ik ga voor Veranda West.
Het stomme is dat het allemaal al een keertje is uitgerekend en dat de huidige locatie er als beste uit kwam, of heb ik alleen het gevoel dat elk onderzoek al een keertje eerder gedaan is?
Omdat er bij eerdere keren niet naar de hele omgeving of gebied is gekeken maar alleen naar het stadion en een beetje naar de infrastructuur. Ik zal maar zeggen toen mensen nog dachten dat het alle doelstellingen bereikt konden worden door in de Kuip te blijven spelen.
Volgens mij, maar hang me er niet aan op, moeten ze sowieso veel van de bedrijven uitkopen, ook als ze in de stadiondriehoek willen bouwen. Reden is dat de verkeerslogistiek ook drastisch op desktop moet en dan kunnen veel bedrijven daar niet op de huidige manier blijven zitten. Nog afgezien van het feit dat het er niet uitziet. Dat is volgens mij dus het punt waardoor dit onderzoek en gebiedsvisie wezenlijk afwijkt van wat men eerder deed en waarbij men alleen maar keek naar past het stadion wel of niet met verder minimale aanpassingen aan de omgeving. Nu wordt veel verder gekeken en welke van de drie plekken het ook wordt, het gebied gaat hoe dan ook op de schop.