De toekomstige Kuip

Methone

New member
Wat er dan met het oude stadion gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Dan kan hergebruikt worden (er wordt bijvoorbeeld over gedacht om de atletiekbaan die nu op de huidige trainingsvelden van Feyenoord is ingetekend naar het stadion te laten verhuizen)

Gevoelsmatig is een atletiekbaan toch wel wat langer, vraag me af of dat wel gaat passen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gevoelsmatig is een atletiekbaan toch wel wat langer, vraag me af of dat wel gaat passen.

Gracht moet dicht en de parterre moet eruit. Dan zal een atletiekbaan denk ik wel passen. Er hebben atletiekwedstrijden in De Kuip ooit plaats gevonden, dus ik zou verwachten dat het weer mogelijk moet zijn met wat aanpassingen. Of is er met de laatste renovatie dusdanig grondig veel veranderd?
 

JMD

Well-known member
Gracht moet dicht en de parterre moet eruit. Dan zal een atletiekbaan denk ik wel passen. Er hebben atletiekwedstrijden in De Kuip ooit plaats gevonden, dus ik zou verwachten dat het weer mogelijk moet zijn met wat aanpassingen. Of is er met de laatste renovatie dusdanig grondig veel veranderd?

Ze zullen het stadion niet verplaatst hebben, dus moet dat m.i. nog steeds mogelijk zijn. Er zal wel veel gesloopt moeten worden lijkt me. Maar mogelijk moet het wel zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze zullen het stadion niet verplaatst hebben, dus moet dat m.i. nog steeds mogelijk zijn. Er zal wel veel gesloopt moeten worden lijkt me. Maar mogelijk moet het wel zijn.

Alleen de parterre verwijderen valt wel mee. Als ze ook met de eerste ring aan de gang moeten, dan is het een hoop werk.
 

Jozsef

New member
De toekomstige Kuip

Yep.
Parterre's weg, gracht dichten, veld iets kleiner maker, dak en (losstaande) 2e ring demonteren. Inderdaad, zoals in Amsterdam.
Het kan absoluut. En je houdt een prachtige atletieklocatie over. Die nu overigens gepland staat op de nieuwe sportcampus.
 

inhethoekje

Active member
Oorspronkelijk werden er toch ook baanwielrenwedstrijden gereden in de Kuip?

Daar staat mij niks van bij, atletiek wel (er is zelfs gebokst) maar ik kan me niet herinneren dat er een baan heeft gelegen zoals bv vroeger in de Goffert in Nijmegen.

Ben je niet in de war met Ahoy?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Yep.
Parterre's weg, gracht dichten, veld iets kleiner maker, dak en (losstaande) 2e ring demonteren. Inderdaad, zoals in Amsterdam.
Het kan absoluut. En je houdt een prachtige atletieklocatie over. Die nu overigens gepland staat op de nieuwe sportcampus.

Dat zou zonde zijn. Een atletiekbaan op een historische plek als het Olympisch Stadion of De Kuip heeft zoveel extra's.
 

inhethoekje

Active member
Gewoon woningen bouwen , net zoals Arsenal heeft gedaan, dat gelul dat er een atletiek stadion moet worden gebouwd van de oude Kuip, alsof er elke week atletiekwedstrijden zijn in het OS in Amsterdam.
Ik ken het oude OS nu als een soort van stadion met atletiek baan met daar omheen glazen kantoren oid.

Stoppen met die ongein, gewoon woningen en dan kan je zeggen dat je op de middenstip van de oude Kuip woont.

Aantal jaren terug was ik voor behoud van de Kuip, en dat ben ik nog steeds maar ik begin nu een beetje de schijt te krijgen van dat oeverloze ambtenarengelul over een nieuwe Kuip.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De toekomstige Kuip

Rotterdam zal toch wel net als Amsterdam een grote atletiekvereniging (wie gaat er anders op het nieuwe sportcomplex trainen?) hebben? In Amsterdam wordt de atletiekbaan iedere dag intensief gebruikt en zijn er inderdaad met enige regelmaat wedstrijden. Aan de rand heb je inderdaad kantoren, de atletiekvereniging, horeca en fitness.

Ik ben overigens het wel met je eens dat de Oude Kuip geen molensteen mag worden die omgehangen wordt door de gemeente. Sloop lijkt mij overigens lastig met de monumentenstatus van De Kuip.
 

Keyser S?ze

New member
Een atletiekbaan kun je overal neerleggen. Daar hoef je niet speciaal een ex voetbalstadion voor te gebruiken. Publiek komt er toch niet.
 

Tobcoach

New member
De atletiekbaan moet een professionele atletiekbaan worden met daaraan gekoppelde indoor trainingsfaciliteiten. De gemeente heeft daar vrij grootse plannen mee, want er zouden op die baan dan (inter-)nationale evenementen gehouden moeten gaan worden. Als je met name internationale wedstrijden wilt organiseren dan zullen er tribunes omheen moeten staan die toch zeker 10.000 ? 15.000 mensen kunnen herbergen. Dus dan is een baan in een verbouwde oude Kuip niet eens zo'n slecht idee. De locatie in de Sportcampus is inderdaad de locatie vanuit het zogeheten Masterplan Sportcampus. Maar je kunt de atletiek inderdaad overal plaatsen waar je de ruimte hebt om de baan plus de faciliteiten te realiseren.

Dat kan bij wijze van spreken zelfs in het Park de Twee Heuvels zijn.
 

Miramar

Well-known member
Ik denk niet dat ik het ga meemaken dat er een nieuw stadion komt.. Ik ben nu 44 jaar.
 

Tobcoach

New member
Kom, kom Miramar, niet zo pessimistisch.

Mijn inschatting is dat als alles goed gaat je nog voor je 60e verjaardag in een nieuw of vernieuwd stadion, samen met zo'n 60.000 anderen, Feyenoord naar de volgende ronde van de CL schreeuwt.
 

Maasveld

Well-known member
Kom, kom Miramar, niet zo pessimistisch.

Mijn inschatting is dat als alles goed gaat je nog voor je 60e verjaardag in een nieuw of vernieuwd stadion, samen met zo'n 60.000 anderen, Feyenoord naar de volgende ronde van de CL schreeuwt.
Je bent wel h??l erg optimistisch.
 

Lennard95

New member
Kom, kom Miramar, niet zo pessimistisch.

Mijn inschatting is dat als alles goed gaat je nog voor je 60e verjaardag in een nieuw of vernieuwd stadion, samen met zo'n 60.000 anderen, Feyenoord naar de volgende ronde van de CL schreeuwt.

Tegen die tijd zal het wel de eerste voorronde CL voor kampioenen zijn.
 

Miramar

Well-known member
Kom, kom Miramar, niet zo pessimistisch.

Mijn inschatting is dat als alles goed gaat je nog voor je 60e verjaardag in een nieuw of vernieuwd stadion, samen met zo'n 60.000 anderen, Feyenoord naar de volgende ronde van de CL schreeuwt.


Haha, ik mag toch hopen dat ik nog met die ouwe van mij kan gaan? Gewoon in 2017 beginnen met bouwen.
 

Tobcoach

New member
Als het aan de gemeente ligt wel Max. In de 1e of 2e week van januari zal de gemeente haar visie op het gebied presenteren. Het is vervolgens aan Feyenoord om aan de slag te gaan en uiteindelijk de keuze te maken wat zij met het huidige stadion willen, en hoe zij een nieuw of vernieuwd stadion zien en op welke locatie dat zal zijn. Voor de zomer van 2016 moet er dan een definitief besluit van de gemeenteraad vallen over de locatie van het stadion en de visie op het totale gebied, en moet Feyenoord gereed zijn om een nieuwe vraag aan de markt te gaan stellen voor een plan voor een stadion op de gekozen locatie.

Dan zal na de zomerperiode de gemeente gaan starten met de nodige procedures (dat zijn er nogal wat) en Feyenoord met de keuze voor een ontwerp en de verdere uitwerking daarvan. Als alles dan een beetje soepel verloopt moet het m.i. toch mogelijk zijn in de periode 2020-2025 een nieuw of vernieuwd stadion af te hebben. Maar dat is dus van veel factoren afhankelijk. Zo moeten bij Feyenoord de neuzen echt allemaal dezelfde richting op staan en moeten er geen bezwaren komen tegen het plan of de nodige procedures die doorlopen tot aan de Raad van State. Dat is iets wat op dit moment nog niet te zeggen valt natuurlijk. Daarom zal de gemeente bij de vaststelling van de visie ook een risico-analyse opstellen waarbij alle mogelijk risico's voor dit proces op een rijtje worden gezet.
 

Fabian

Active member
2020-2025... ik voel me oud worden.

Maar zoals je het vertelt zijn er wel heel veel haken en ogen. Ik moet het allemaal nog zien.
 
Bovenaan