De toekomstige Kuip

Hankie

Well-known member
Ach de gemeente maakt zich zorgen over de mobiliteit terwijl dat hun werk is. Oud harde kern Jos Verveel moet je sowieso niet serieus nemen,die is aanhanger van Red de Kuip.

En vooral kijken ze naar de korte termijn. Na opening stijgt het budget binnen 4 jaar naar 32 miljoen.
 

Ska P 187

Well-known member
Daar rolstoelen grapje van Josef jaren terug, misschien was dat zelfs wel SQ nog, gaat nog werkelijkheid worden ook. Mocht hij het ?berhaupt halen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mag je inderdaad toch wel aannemen. Het is toch niet te verkopen dat je bent binnengehaald voor het nieuwe stadion en bijna tien jaar later al drie trajecten zijn stukgelopen.
 

Ska P 187

Well-known member
Bouwen dat ding, al zeg ik persoonlijk nog steeds een nieuw stadion neerzetten op de huidige plaats, maar dan zit je met dat topsport centrum waar ??n of andere visieloze gek ooit groen licht voor heeft gegeven. Dat bedrijventerrein erbij pakken en he hebt een schitterende driehoek.
Varkenoord opknappen a la Man city en op en knappe manier verbinden en je hebt het hele zwikkie mooi bij elkaar.
Maar het is mijn geld niet he.
 

Ivanhoe

Active member
Kijk naar de analyse van de vi... De lunatic leuzen als tunnelvisie onbeholpen zijn niet van de lucht.

En tja Rem Koolhaas en OMA zullen het wel niet goed zien.

Ik heb het idee dat ze iedere keer dezelfde fout maken en de gemeente te laat meenemen in het project.
 

Hankie

Well-known member
Ik heb het idee dat ze iedere keer dezelfde fout maken en de gemeente te laat meenemen in het project.
Dat denk ik niet want die zitten in de werkgroep. Maar er zitten er een aantal die willen scoren bij de achterban. Want aan de andere kant vliegen de miljarden eruit aan nieuwbouw.

Als je kijkt wie er van de gemeente negatief over in het nieuws zijn het iedere keer dezelfde personen. Met Verveen voorop.

Het gaat effectief om een garantstelling van 40 miljoen voor het stadion. Daarnaast investeringen in de gebiedsontwikkeling. Dat laatste is sowieso broodnodig gezien de staat van de wijk en de connectie met de rest van de stad.

het stadion is de aanjager van het gebied en de verantwoordelijkheid van de bestuurders (capabel of niet). De gemeente moet kritischer zijn op het gebied en daar de stempel op drukken.
 

Ivanhoe

Active member
Er zitten ambtenaren in de werkgroep en die willen graag. Je moet echter de raad tijdig meenemen, die beslissen uiteindelijk. Ambtenaren meekrijgen en betrekken is niet zo moeilijk, de politiek dat is een ander verhaal. Lobbyen is een vak apart.
 
Laatst bewerkt:

Hankie

Well-known member
Er zitten ambtenaren in de werkgroep en die willen graag. Je moet echter de raad tijdig meenemen, die beslissen uiteindelijk. Ambtenaren meekrijgen en betrekken is niet zo moeilijk, de politiek dat is een ander verhaal. Lobbyen is een vak apart.
Dat zeker maar het blijft scoren over de rug van. Daarnaast is er niet te lobbyen tegen dubbele agenda's. De rest van de raad hoor je nog niet.
 

SanMark.

Well-known member
Daarnaast is er niet te lobbyen tegen dubbele agenda's. .


Dat wilde ik net opperen . Zijn er mensen met een dubbele of trippel agenda ?

M.a.w. kunnen ze met uitstel over een paar jaar meer geld verdienen aan het project ?

Of is het grondgebied van een eventuele tweede locatie waar het stadion moet komen te staan van hun (vriendjes) ?
 

Hankie

Well-known member
Dat wilde ik net opperen . Zijn er mensen met een dubbele of trippel agenda ?

M.a.w. kunnen ze met uitstel over een paar jaar meer geld verdienen aan het project ?

Of is het grondgebied van een eventuele tweede locatie waar het stadion moet komen te staan van hun (vriendjes) ?
De grootste roeptoetert is Jos Verveen en die is dikke mik met de harde kern. De harde kern wil in de Kuip blijven, met de mooie slogan liever 10e in de kuip dan kampioen in een mooi stadion.

Zij zijn ook spreekbuis van Red de Kuip, de de Kuip wil verbouwen (vernielen) tot een wanstaltig gedrocht.
 

SanMark.

Well-known member
Dus geen personen op de achtergrond die veel geld kunnen verdienen als het stadion op een andere plek gebouwd gaat worden ?
 

Ska P 187

Well-known member
Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar die laten meestal hun belangen behartigen en staan niet zo zelf met de snufferd vooraan. Zoals je zelf al stelt eigenlijk.
 

Hankie

Well-known member
Dus geen personen op de achtergrond die veel geld kunnen verdienen als het stadion op een andere plek gebouwd gaat worden ?
Tuurlijk die heb je aan beide kanten. de verbouwclub heeft pro Deo allerlei plannen gemaakt en die kosten willen ze natuurlijk terug.
 

Ceephax

New member
• Leo Beenhakker kan zich niet vinden in de plannen voor de nieuwe Kuip. De Rotterdammer, die een verleden heeft bij Feyenoord, woont in de buurt van de beoogde nieuwe locatie van het stadion en beweert dat de mobiliteit daar een probleem is. 'Er staat dan dat het autogebruik van 75 procent naar 17 procent afneemt in vijf jaar tijd. Dan zeg ik: dat gaat niet lukken, want 85 procent van de bezoekers komt van buiten de stad en gebruikt geen openbaar vervoer', zo tekende RTV Rijnmond op bij een debat over Feyenoord City.
 
Bovenaan