De Toekomst

Atreides

Well-known member
Bedankt voor het uitzoekwerk, maar het criterium dat ik aanhaalde was "20 of ouder" en dus niet "boven de 21". Idealiter heb je alleen maar tieners in JA, iemand van 20 kan onder omstandigheden nog, maar 21 en ouder is echt te oud. Veel jongens in JA zijn niet zozeer grote talenten, maar simpelweg jongens waarbij de tijd al begint te dringen.

Je hebt een beetje een leeftijd fetish geloof ik. Niet elk talent bewandelt dezelfde weg.

Jaap Stam, Ruud van Nistelrooy, Huntelaar, Dries Mertens, Nacer Chadli, Cocu, Pierre van Hooijdonk speelden zo rond 20/21 nog gewoon in de eerste divisie.
 

ElSimao

Active member
Je hebt een beetje een leeftijd fetish geloof ik. Niet elk talent bewandelt dezelfde weg.

Jaap Stam, Ruud van Nistelrooy, Huntelaar, Dries Mertens, Nacer Chadli, Cocu, Pierre van Hooijdonk speelden zo rond 20/21 nog gewoon in de eerste divisie.

Hallo Atreides, leuk je weer te zien zeg.

Kun je 1 speler van Ajax noemen die op 21-jarige leeftijd nog bij de reserves speelde en daarna een grote speler is geworden?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Grote speler is ook weer iets subjectiefs. Veltman is laat doorgestroomd. Verder had je vroeger Michael Reiziger die laat is aangehaakt. Was weliswaar verhuurd aan clubs als FC Volendam en FC Groningen, maar die sla jij vast niet hoger aan. Beide hebben wel hun nut gehad voor Ajax. Verder zit ik niet zo goed in de Ajax spelers.
 

ElSimao

Active member
Grote speler is ook weer iets subjectiefs. Veltman is laat doorgestroomd. Verder had je vroeger Michael Reiziger die laat is aangehaakt. Was weliswaar verhuurd aan clubs als FC Volendam en FC Groningen, maar die sla jij vast niet hoger aan. Beide hebben wel hun nut gehad voor Ajax. Verder zit ik niet zo goed in de Ajax spelers.

Michael Reiziger debuteerde op zijn 17e/18e in Ajax 1. Brak daarna inderdaad niet direct door, maar deed Eredivisie-ervaring op bij andere clubs. Toen hij 21 werd, had hij al een stuk of 50 Eredivisieduels in de benen en kwam hij in de basis bij misschien wel de beste ploeg die de club ooit gehad heeft en won hij o.a. de CL.

Veltman had op zijn 21e een basisplaats te pakken.

Dus ook deze twee jongens zijn geen voorbeelden van wat ik bedoel.
 

Maasveld

Well-known member
Grote speler is ook weer iets subjectiefs. Veltman is laat doorgestroomd. Verder had je vroeger Michael Reiziger die laat is aangehaakt. Was weliswaar verhuurd aan clubs als FC Volendam en FC Groningen, maar die sla jij vast niet hoger aan. Beide hebben wel hun nut gehad voor Ajax. Verder zit ik niet zo goed in de Ajax spelers.

Maar natuurlijk.
 

Maasveld

Well-known member
Michael Reiziger debuteerde op zijn 17e/18e in Ajax 1. Brak daarna inderdaad niet direct door, maar deed Eredivisie-ervaring op bij andere clubs. Toen hij 21 werd, had hij al een stuk of 50 Eredivisieduels in de benen en kwam hij in de basis bij misschien wel de beste ploeg die de club ooit gehad heeft en won hij o.a. de CL.

Veltman had op zijn 21e een basisplaats te pakken.

Dus ook deze twee jongens zijn geen voorbeelden van wat ik bedoel.
Zo'n Reiziger zou tegenwoordig natuurlijk wel eerder in Jong Ajax terechtkomen dan verhuurd worden.
 

Atreides

Well-known member
Michael Reiziger debuteerde op zijn 17e/18e in Ajax 1. Brak daarna inderdaad niet direct door, maar deed Eredivisie-ervaring op bij andere clubs. Toen hij 21 werd, had hij al een stuk of 50 Eredivisieduels in de benen en kwam hij in de basis bij misschien wel de beste ploeg die de club ooit gehad heeft en won hij o.a. de CL..

Dus niet doorgebroken bij Ajax....
Wat een terugkerend thema is.

Quelle sorprise zeg, Atreides heeft geen antwoord op kritische vragen..

Je bent dermate intelligent dat je prima in staat bent om zelf een paar Ajacieden te verzinnen die rond hun 20e nog geen doorgebroken speler waren.

Enfin:
Daley Blind
Jan Vertonghen
Toby Alderweireld
R. de Boer
Vermaelen
John O'Brien
Andy van der Meijde

Via de u bocht
Fred Grim
Danny Landzaat
Moisander
Jelle van Damme

Nog niet bij Ajax/op topniveau doorgebroken
Cilissen
Bogarde
Jong
ect
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Dus niet doorgebroken bij Ajax....
Wat een terugkerend thema is.



Je bent dermate intelligent dat je prima in staat bent om zelf een paar Ajacieden te verzinnen die rond hun 20e nog geen doorgebroken speler waren.

Enfin:
Daley Blind
Jan Vertonghen
Toby Alderweireld
R. de Boer
Vermaelen
John O'Brien
Andy van der Meijde

Via de u bocht
Fred Grim
Danny Landzaat
Moisander
Jelle van Damme

Nog niet bij Ajax/op topniveau doorgebroken
Cilissen
Bogarde
Jong
ect

Dank je voor het compliment, maar ik denk dat we een duidelijk verschil van definitie hebben. Ik heb het over spelers die 21 zijn en die nog in Jong Ajax spelen, dus nog niet tot de selectie van het eerste behoren. De jongens die jij noemt speelden of op hun 21e gewoon in de basis of kwamen terug van verhuur, hadden 1 a 2 seizoenen Eredivisie meegedraaid en waren op dat moment klaar om in de basis te spelen.

Waar ik het over heb zijn specifiek jongens als Vince Dekker, Sanniez, Bergsma, Alblas en anderen. Te oud om buiten JA niks gepresteerd te hebben. Daar moet m.i. een lijn getrokken worden.
 

ElSimao

Active member
Je zal altijd spelers nodig hebben om Jong Ajax op te vullen.

Niet mee eens, maar buiten dat, vorig jaar was JA eigenlijk een grote opvulling. Allemaal spelers rond de 19,20,21 met weinig perspectief in het eerste. Wel goed genoeg om kampioen te worden, maar zoals Cruijff al zei doet dat er niet toe. Het gaat om talentontwikkeling en daarin faalde het elftal. Naar mijn mening moeten de leeftijden in dat elftal drastisch omlaag en moeten er jongens neergezet worden die wel toekomst bij de club hebben. Mochten de resultaten daardoor verslechteren is dat geen issue.
 

Atreides

Well-known member
Kun je 1 speler van Ajax noemen die op 21-jarige leeftijd nog bij de reserves speelde en daarna een grote speler is geworden?

Dank je voor het compliment, maar ik denk dat we een duidelijk verschil van definitie hebben. Ik heb het over spelers die 21 zijn en die nog in Jong Ajax spelen

Je vergeet je eigen norm een beetje:

Bedankt voor het uitzoekwerk, maar het criterium dat ik aanhaalde was "20 of ouder" en dus niet "boven de 21". Idealiter heb je alleen maar tieners in JA, iemand van 20 kan onder omstandigheden nog, maar 21 en ouder is echt te oud. Veel jongens in JA zijn niet zozeer grote talenten, maar simpelweg jongens waarbij de tijd al begint te dringen.



Nog zo'n prutser die op zijn 20e nog op een bedenkelijk niveau speelde:
Tottenham Hotspur is de enige Premier League-club die nog geen enkele aankoop heeft gedaan deze zomer. Volgens The London Evening Standard kan daar weleens snel verandering in komen. Tottenham hoopt zich namelijk te versterken met Stanislav Lobotka. De middenvelder, die in het verleden flopte bij Ajax, is voor zo'n 40 miljoen euro op te halen bij Celta de Vigo.
https://www.vi.nl/nieuws/transferdagboek/transfers-buitenland-spurs-wil-oud-ajacied-als-eerste-aankoop
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Je vergeet je eigen norm een beetje:





Nog zo'n prutser die op zijn 20e nog op een bedenkelijk niveau speelde:
Tottenham Hotspur is de enige Premier League-club die nog geen enkele aankoop heeft gedaan deze zomer. Volgens The London Evening Standard kan daar weleens snel verandering in komen. Tottenham hoopt zich namelijk te versterken met Stanislav Lobotka. De middenvelder, die in het verleden flopte bij Ajax, is voor zo'n 40 miljoen euro op te halen bij Celta de Vigo.
https://www.vi.nl/nieuws/transferdagboek/transfers-buitenland-spurs-wil-oud-ajacied-als-eerste-aankoop

Ehm, in dat stukje staat echt gewoon letterlijk dat 20 nog kan.

Dus bedankt voor het uitzoeken van mijn gelijk :duim:
 

Atreides

Well-known member
Ehm, in dat stukje staat echt gewoon letterlijk dat 20 nog kan.

Nee, dat is niet wat er staat. Er staat:
iemand van 20 kan onder omstandigheden nog, maar 21 en ouder is echt te oud.
.

Misschien kijk ik daar dan te juridisch naar, maar feitelijk geef je aan dat alleen bij een hele goede redenen iemand van 20-jaar nog kan. Comply or explain zeg maar.

Bovenstaande nogal boude stelling van ElSimao heeft je in elk geval een hoop forum fame opgeleverd. En dat na je 19e! :eek:mg:
 

ElSimao

Active member
Nee, dat is niet wat er staat. Er staat: .

Misschien kijk ik daar dan te juridisch naar, maar feitelijk geef je aan dat alleen bij een hele goede redenen iemand van 20-jaar nog kan. Comply or explain zeg maar.

Bovenstaande nogal boude stelling van ElSimao heeft je in elk geval een hoop forum fame opgeleverd. En dat na je 19e! :eek:mg:

Wat jij en anderen doen is feitelijk hetzelfde als het opnoemen van fanatieke rokers die 103 zijn geworden in goede gezondheid. En op basis daarvan claimen dat roken dus geen negatieve consequenties voor je gezondheid kan hebben.

Leuk dat Carel en Noussie het tot nu toe acceptabel doen (hebben nog alles te bewijzen overigens) en dat Lobotka ook op zijn pootjes terecht is gekomen, maar kijk maar eens hoe het de rest van dat JA-elftal vergaan is. Meesten redden het gewoon niet.

Het is prima als Jong Ajax een paar jongens van 20 heeft, precies om wat je zegt, sommigen ontwikkelen zich anders dan anderen etc. Als de gemiddelde leeftijd van JA echter 20 is, dan is er iets goed mis natuurlijk. On average zou de leeftijd in Jong ongeveer 17 of 18 moeten zijn.
 

ElSimao

Active member
Nee, dat is niet wat er staat. Er staat: .

Misschien kijk ik daar dan te juridisch naar, maar feitelijk geef je aan dat alleen bij een hele goede redenen iemand van 20-jaar nog kan. Comply or explain zeg maar.

Bovenstaande nogal boude stelling van ElSimao heeft je in elk geval een hoop forum fame opgeleverd. En dat na je 19e! :eek:mg:

Wellicht dat onderstaande je helpt het standpunt van de ElSimao beter te begrijpen :)

https://www.youtube.com/watch?v=URqFjuLE1-g
 
Bovenaan