De Toekomst

ElSimao

Active member
Ik zie de titel van Jong Ajax als iets negatiefs om eerlijk te zijn. An sich is het natuurlijk iets leuks, maar mensen / Ajax zullen hier de conclusie uit trekken dat het met de talenten wel goed zit, terwijl dat overduidelijk niet het geval is.

Het gaat in de jeugd om ontwikkeling, maar er spelen veel oudere (20 en ouder) spelers in het elftal. Misschien dat je daarmee betere resultaten boekt, maar zoals Cruijff al zei gaat het daar niet om.
 

Batigoal

Well-known member
Het toont vooral aan hoe verschrikkelijk matig de Jupiler League is, want dit is kwalitatief het minste Jong Ajax van de afgelopen seizoenen.
 

Pascallovic

Well-known member
Het toont vooral aan hoe verschrikkelijk matig de Jupiler League is, want dit is kwalitatief het minste Jong Ajax van de afgelopen seizoenen.
Dat is ook meteen de reden dat ik die roep van competitievervalsing geneuzel vindt. Zo heel veel bijzonders loopt er nu ook weer niet rond. Bergsma, Doekhi, de Wit, Bijleveld en Nunnely zouden in de Eredivisie echt niet verzekerd zijn van speeltijd bij een FC Groningen, VVV of Heracles.
 

ElSimao

Active member
Dat is ook meteen de reden dat ik die roep van competitievervalsing geneuzel vindt. Zo heel veel bijzonders loopt er nu ook weer niet rond. Bergsma, Doekhi, de Wit, Bijleveld en Nunnely zouden in de Eredivisie echt niet verzekerd zijn van speeltijd bij een FC Groningen, VVV of Heracles.

Volgens mij is het argument meer dat de samenstelling van JA nogal wisselt, soms spelen er diverse eerste elftal spelers / internationals in mee en tegen een andere ploeg niet.

Maar goed, dat vind ik niet zo belangrijk. Punt is dus dat ik bang ben dat dit "succes" de beleidsbepalers gaat verblinden voor het feit dat de ploeg weinig potentiele spelers voor het eerste herbergt.
 

Pascallovic

Well-known member
Volgens mij is het argument meer dat de samenstelling van JA nogal wisselt, soms spelen er diverse eerste elftal spelers / internationals in mee en tegen een andere ploeg niet.

Maar goed, dat vind ik niet zo belangrijk. Punt is dus dat ik bang ben dat dit "succes" de beleidsbepalers gaat verblinden voor het feit dat de ploeg weinig potentiele spelers voor het eerste herbergt.
Ik hoop dat men dit succes aangrijpt om door te selecteren. Sterkhouders die het eerste nooit structureel gaan halen eruit en spelers van onder 19 erin. Laat Jensen, Pasquali, Ekkelenkamp en Danilo de kern van het elftal vormen. Eens kijken of die zich kunnen ontwikkelen in de JL en eventueel al bij het eerste kunnen aanhaken na de winterstop.
 

ElSimao

Active member
Ik hoop dat men dit succes aangrijpt om door te selecteren. Sterkhouders die het eerste nooit structureel gaan halen eruit en spelers van onder 19 erin. Laat Jensen, Pasquali, Ekkelenkamp en Danilo de kern van het elftal vormen. Eens kijken of die zich kunnen ontwikkelen in de JL en eventueel al bij het eerste kunnen aanhaken na de winterstop.

Dat hoop ik inderdaad ook, maar goed, of het gaat gebeuren is vers twee natuurlijk.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb even opgezocht welke spelers er gebruikt zijn. Zijn er wel een hoop maar valt redelijk mee met aantallen van boven de 21 behalve dan in het doel.

Keepers
N. Alblas 13
K. Lamprou 10

S. van Bladeren 9
D. Kotarski 4

Verdedigers
D. Doekhi 33
L. Bergsma 33
L. Orejuela 16
D. Sidoel 16
M. Bakker 15
T. Lartey Sanniez 13
B. Kemper 4
D. Sinkgraven 4
R. Schouten 3
N. Bakboord 3
M. Dijks 3
R. Kristensen 2
M. W?ber 1
N. Viergever 1


Middenvelders
D. de Wit 33
T. Bijleveld 29
Z. Flemming 25
A. Matusiwa 24
N. Mazraoui 22
C. Eiting 18
N. Lang 14
R. Boultam 4
S. de Jong 1
J. Ekkelenkamp 1


Aanvallers
M. Cassierra 29
D. Johnsen 27
C. Nunnely 24
K. Sierhuis 20
S. Pasquali 7
N. K?hn 5
M. De Wit 5
V. Dekker 4
V. Jensen 3
Danilo 1
David Neres 1
A. Younes 1
V. Čern? 1
 

ElSimao

Active member
Ik heb even opgezocht welke spelers er gebruikt zijn. Zijn er wel een hoop maar valt redelijk mee met aantallen van boven de 21 behalve dan in het doel.

Bedankt voor het uitzoekwerk, maar het criterium dat ik aanhaalde was "20 of ouder" en dus niet "boven de 21". Idealiter heb je alleen maar tieners in JA, iemand van 20 kan onder omstandigheden nog, maar 21 en ouder is echt te oud. Veel jongens in JA zijn niet zozeer grote talenten, maar simpelweg jongens waarbij de tijd al begint te dringen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb even opgezocht welke spelers er gebruikt zijn. Zijn er wel een hoop maar valt redelijk mee met aantallen van boven de 21 behalve dan in het doel.

Keepers
N. Alblas 13
K. Lamprou 10

S. van Bladeren 9
D. Kotarski 4

Verdedigers
D. Doekhi 33
L. Bergsma 33
L. Orejuela 16
D. Sidoel 16
M. Bakker 15
T. Lartey Sanniez 13
B. Kemper 4
D. Sinkgraven 4
R. Schouten 3
N. Bakboord 3
M. Dijks 3
R. Kristensen 2
M. W?ber 1
N. Viergever 1


Middenvelders
D. de Wit 33
T. Bijleveld 29
Z. Flemming 25
A. Matusiwa 24
N. Mazraoui 22
C. Eiting 18
N. Lang 14
R. Boultam 4
S. de Jong 1
J. Ekkelenkamp 1


Aanvallers
M. Cassierra 29
D. Johnsen 27
C. Nunnely 24
K. Sierhuis 20
S. Pasquali 7
N. K?hn 5
M. De Wit 5
V. Dekker 4
V. Jensen 3
Danilo 1
David Neres 1
A. Younes 1
V. Čern? 1

Kotarski is net 18 jaar.
 

Unregistere

Well-known member
Het is vooral top dat Reiziger en Bogarde, het toekomstige trainersduo van het eerste, nu al een kampioenschap in de JL achter de naam hebben staan.
 

De Wolf

Well-known member
Bedankt voor het uitzoekwerk, maar het criterium dat ik aanhaalde was "20 of ouder" en dus niet "boven de 21". Idealiter heb je alleen maar tieners in JA, iemand van 20 kan onder omstandigheden nog, maar 21 en ouder is echt te oud. Veel jongens in JA zijn niet zozeer grote talenten, maar simpelweg jongens waarbij de tijd al begint te dringen.

Ik ben meer voor dat ze met een vaste selectie werken met maximaal 25 spelers waar ze alleen in de transferperiode mogen wisselen van elftal.
 

Pascallovic

Well-known member
Goed nieuws. Brobbey en Gravenberch (beiden 16) hebben een contract getekend tot en met zomer 2021.:duim:
 

Pascallovic

Well-known member
Het grappige is dat je aan zijn hoofd ziet dat het helemaal nooit wat gaat worden met die jongen. Schrijf maar op.

Betere voetballer dan zijn neef Luckassen van PSV. Schrijf dat ook maar op. Het is voor de rest inderdaad afwachten wat er over blijft als het voordeel van zijn fysiek wegvalt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Toekomst

Betere voetballer dan zijn neef Luckassen van PSV. Schrijf dat ook maar op. Het is voor de rest inderdaad afwachten wat er over blijft als het voordeel van zijn fysiek wegvalt.

Schijnt een nog mindere neef te hebben die volgens mij nu in Polen of Tsjechi? speelt.
 
Bovenaan