De Toekomst

Xisco

Member
al ben ik wel benieuwd wat ze bij Anderlecht doen, dat ze qua jeugd al jaren meedoen met de besten.

Ik ben ook behoorlijk onder de indruk van de prestaties van de jeugdteams van Anderlecht. Recent werd voor het tweede jaar op rij Bar?a uitgeschakeld in de Youth League en inmiddels werd driemaal de Future Cup gewonnen en vandaag was de clun verliezend finalist. Ik kon zaterdag niet echt een uitblinkende speler onderscheiden bij Anderlecht, maar Bar?a kon echter niet voorbij de Belgen komen.

Ik heb ??n wedstrijd van Ajax gezien en ik vond de verdedigers fysiek wel indruk maken (aantal lange jongens) maar voetbaltechnisch niet zo. Al stond ??n van die lange jongens tegen Salzburg wel dusdanig in de weg bij de keeper bij een corner dat Rayan El Azrak een prachtige olimpico, een direct doelpunt uit een corner, kon maken.
 

gevegt

Well-known member
Belgi? heeft al jaren geleden het roer omgegooid voor de jeugdopleiding. Ze hebben het Duitse systeem zo'n beetje gekopieerd.
 

Xisco

Member
Ik dacht dat Justin Kluivert ook in de B1 speelde. Hij ontbrak echter zaterdag op de Future Cup. Is hij geblesseerd of speelt hij toch in een ander elftal?
 

DeftonesJP

New member
Die moest door blessures mee met de nederlandse jeugd. Geen toernooi dus maar een jeugdinterland. Dit was pas laat bekend door die blessures.
 

Pascallovic

Well-known member
Ajax A1 buigt een 1-3 achterstand om in een 4-3 overwinning tegen AZ A1 en neem daardoor de koppositie in de competitie over. Toen de blessuretijd inging stond het nog 2-3 voor de Alkmaarders.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax A1 buigt een 1-3 achterstand om in een 4-3 overwinning tegen AZ A1 en neem daardoor de koppositie in de competitie over. Toen de blessuretijd inging stond het nog 2-3 voor de Alkmaarders.

Haha, geweldig. Was ook nog een rechtstreeks duel om de koppositie, AZ stond eerste. Vanne week maar even het jeugdjournaal op Ajax TV kijken.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax A1 en PSV A1 staan nu met nog 1 wedstrijd te gaan in punten gelijk, maar Ajax heeft een beter doelsaldo. Komt me bekend voor.
 

Batigoal

Well-known member
Patrick Kluivert keert volgend seizoen terug bij Ajax. Hij gaat de A1 onder zijn hoede nemen. :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waar Kluivert als training aanwezig is, daar is succes. Ajax A1 gaat komend seizoen de jeugd CL winnen.
 

Kevah

New member
Het jaar daarop pakken we onder leiding van Kluivert, die het stokje van de boer overneemt, gewoon weer de CL! Met in de finale een puntertje van Justin!
 

Pascallovic

Well-known member
Die knakker die er bij Cambuur niks van gebakken heeft zou de trainer van Jong Ajax moeten worden. Nu weet ik niet hoe Marcel Keizer als trainer bij FC Emmen was. Maar bij Cambuur valt het mij niet mee voorlopig.
 

DeftonesJP

New member
Nou scheelt het dat de Jong er het laatste jaar ook weinig van bakte maar deze man kwam op mij niet heel erg bijzonder over. Nou is dat natuurlijk ook de vloek van de positie op jong Ajax. Het zijn meestal trainers in opleiding of trainers die het net niet hebben.
 

Abubakari

Well-known member
Die knakker die er bij Cambuur niks van gebakken heeft zou de trainer van Jong Ajax moeten worden.

Al had je er Jose Mourinho, Guardiola en Frank de Boer neer gezet, met de belabberde selectie van Cambuur waren die ook gewoon gedegradeerd. Zegt mij niet zo veel over Keizer die trouwens op een zinkend schip geplaatst werd. Niet dat ik fan ben van Marcel Keizer, maar het lijkt mij niet fair hem puur te beoordelen op de periode bij Cambuur.
 
Bovenaan