Gerucht in het Haagse.
Schijnt nu te gaan over een eredivisie en 2 eerste divisies NZ en 3 x 2e divisie N, M men Z en alles gemengd en 6 x 3e divisie gemengd. daaronder de districten.
Het zit een beetje vast op de 2e divisies.
het worden 2x N/Z en apart 1x beloftes of zoals als eerder beschreven.
Deel eredivisie heeft moeite met 2x 1e divisie NZ, idem een deel 1e divisie clubs.
Serieuze vraag: Wat is daar positief aan?Positief punt aan dat voorstel is dat de piramide behoorlijk wat platter zou worden.
Serieuze vraag: Wat is daar positief aan?
Buiten de twist over de dagen, begrijp ik N-O wel.
Wat helpt het topvoetbal om een doorlopende piramide te maken?
Als er nu iets besloten wordt over een nieuwe opzet, dan gaat dat natuurlijk niet deze zomer al in. Alle promotie/degradatie regelingen zijn al bekend en die kunnen niet zomaar gewijzigd worden.1e divisie N/Z lijkt me niet goed. In die 1e divisie komen dan ook wat huidige 2e divisionisten (simpelweg omdat je anders geen 'volle' eerste divisie krijgt), en dan zou bv een ploeg als Katwijk volgend jaar kunnen spelen om promotie naar de eredivisie, dat lijkt me wel erg snel.
Buiten de twist over de dagen, begrijp ik N-O wel.
Wat helpt het topvoetbal om een doorlopende piramide te maken?
Ohw, dat is voor het eerst.
Ik heb je altijd zien beweren, mixen t.e.m. minimaal de hoofdklasse en het thuisspelende team bepaalt de speeldag.
Maar misschien heb je nu zelf uiteindelijk ook door dat dat erg onrealistisch is.
Wat goed gaat, moet je natuurlijk niet willen veranderen.
Ik zou graag onder andere de volgende vernieuwingen, verschuivingen en verbeteringen doorvoeren:
- Overstappen van speeldag met behoud van niveau
- Toevoegen van een extra Tweede Divisie, zodat we daar verlost worden van weekendvoetbal .
- Een aparte kolom voor beloften ( en tweede elftallen ) waarbij de uiteindelijke kampioen kan promoveren naar de Jupiler League.
- Onmogelijk maken van constructies, zoals Achilles '29 die heeft toegepast
Je komt inderdaad nogal eens kul-argumenten tegen om de voordelen van de voetbalpiramide aan te geven.
Op de site van de KNVB kom je meermalen het volgende tegen : " Clubs kunnen nu, dankzij de voetbalpiramide bij wijze van spreken doorstoten van de 5e klasse naar de eredivisie. De top wordt nu in theorie haalbaar voor iedereen en voor elke club" .
Alsof dat voor die voetbalpiramide niet kon.![]()