gevegt
Well-known member
Ah. Dus je bent een zondagaanhanger die het starre van de zaterdagploegen wil aangeven en hun idiote redeneringen. Goede parodie. Was er bijna helemaal ingetrapt.
Dus Niels zit mij gewoon op te fokken?:cab:
Ah. Dus je bent een zondagaanhanger die het starre van de zaterdagploegen wil aangeven en hun idiote redeneringen. Goede parodie. Was er bijna helemaal ingetrapt.
Je kan de vraag ook omdraaien: waarom is het een goede zaak dat de NL competitie als enige ter wereld een 'gesloten' competitie is? En waarom dat dat bij geen andere sport (met een serieus aantal beoefenaars) zo is?
Als daarmee gepaard gaat dat clubs die de play-off wedstrijd niet serieus nemen een flinke schorsing aan de broek krijgen, is het een prima optie.Daarin heb ik een mooie variant bedacht, namelijk de algeheel amateurkampioen speelt een play-off met de nummer 20 van de JL. Dan is de piramide er volkomen, want elke club kan vanuit de vijfde klasse standaard naar de Eredivisie en je zadelt amateurclubs niet op met verplichte promotie.
Je kunt het zelfs zo doen dat de beide kampioenen van de Topklassen play-offs spelen tegen de nummers 19 en 20 van de JL en los daarvan nog spelen om het algeheel amateurkampioenschap. Dan is de piramide iets ruimer.
Maar goed die variant had ik al een heel eind terug gepost, maar dat werd toen weggehoond. Ik ben niet tegen de piramide, ik ben tegen de mix van zaterdag en zondag. Ik speel nog duizend keer liever Jupiler League op vrijdagavond met mijn cluppie dan op zondag tegen een HBS.
Dat heeft alles te maken met de hoge licentie-eisen, dat weet zelfs een meisje.Je kan de vraag ook omdraaien: waarom is het een goede zaak dat de NL competitie als enige ter wereld een 'gesloten' competitie is? En waarom dat dat bij geen andere sport (met een serieus aantal beoefenaars) zo is?
Dat heeft alles te maken met de hoge licentie-eisen, dat weet zelfs een meisje.
Als daarmee gepaard gaat dat clubs die de play-off wedstrijd niet serieus nemen een flinke schorsing aan de broek krijgen, is het een prima optie.
Maar even wat anders. Stel een zaterdagclub schuift wel door naar de Jupiler League en pak 'm beet Volendam degradeert naar de zaterdagtopklasse. En stel Volendam wil hun thuiswedstrijden op zondag spelen, wat dan?
Mijn ouders vragen waarom ik lach achter m'n iPad. En wie gaat dat beoordelen dat een ploeg een wedstrijd niet serieus neemt. Dat is subjectief en niet meetbaar. Kan dus nooit.
Nee, als Volendam degradeert, omdat ze play-offs verliezen tegen de zaterdagkampioen, dan speelt Volendam de thuiswedstrijden op zaterdag in de Zaterdagtopklasse, het liefst 's middags. Lekker duidelijk en star. Ook goed voor mensen met autisme, die weten waar ze aan toe zijn.
Ik vind mijn voorstel zelf helemaal geweldig, hihi. Je hebt ?n een piramide (waar ik op zich voor ben) ?n je scheidt zondag en zaterdag. Aan het einde dan ?n het algeheel amateurkampioenschap en play-offs voor promotie. Heerlijk!
En als Volendam dan op vrijdagavond wil spelen?
Je ziet dus zelf in dat een scheiding niet gaat werken. Bedankt voor de opheldering.
Dat bepaald de KNVB.
Je bent vanavond niet erg opdreef.
Ik voel beweging in het zondagkamp voor mijn voorstel.
Echt niets, maar dan ook niets, spreekt v??r een mix van zaterdag en zondag.
Ik was aan het twijfelen of je reactie over Volendam serieus was. Zo niet, heb je er geen oplossing voor. Zo wel, dan ben je gewoon een hypocriete lul. Hoe je het ook wendt of keert, je hebt er geen fatsoenlijk antwoord op.Waaruit concludeer jij dat? Lees jij van rechts naar links soms? Dit werkt prima, behalve in jouw ogen. Jij wilt als zondagfan die mooie zaterdagclubs erbij. Dat zou ik ook willen als ik zondagfan was. Willen we niet!!!
De enige clubs die niet willen veranderen zijn de zaterdagclubs, dus laat die maar een eigen competitie oprichten.En ja, de KNVB bepaalt dan dat Volendam op zaterdag gaat spelen, omdat ze dan spelen in de ZATERDAGTopklasse. Anders richten ze maar een eigen bond op met niet-op-zaterdag-willen-spelenclubs
De enige clubs die niet willen veranderen zijn de zaterdagclubs, dus laat die maar een eigen competitie oprichten.
Maar waarom moet er zo nodig iets verandert worden?
Ik was aan het twijfelen of je reactie over Volendam serieus was. Zo niet, heb je er geen oplossing voor. Zo wel, dan ben je gewoon een hypocriete lul. Hoe je het ook wendt of keert, je hebt er geen fatsoenlijk antwoord op.
Verder, waar zeg ik dat ik die lelijke zaterdagclubs erbij wil?