De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Forza AZ

Well-known member
Klopt, dat heb ik ook gehoord laatst. Heeft er mee te maken dat Achilles nog niet voldoet aan de eisen voor de proflicentie. Zij hebben daarom die bescherming niet.
Hoezo hebben ze dan ?berhaupt een belofte-team in de piramide nu, als ze nog steeds niet offici?el een profclub zijn?

Sjorro

Active member
Harrie Derks is toch de voorzitter geweest bij het vormen van de Tweede Divisie en de evt. doorstroming van amateurs naar profs (en misschien ook wel van profs naar amateurs)? Dan Achilles'29 toch wel weten hoe de vork ongeveer in de steel zit?

SanMark.

Well-known member
Ik hoop dat mijn bijdragen vooral ook gelezen worden door niet-leden van DVK , want hier is het vooral boter aan de galg gesmeerd.

Als je dat hoopt kun jij je evangelie beter ergens anders verkondigen. Want ik denk niet dat er veel niet members deze teksten zullen lezen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je kijkt teveel films waarin degene die gelijk heeft altijd wint. Zo werkt het niet in het echte leven. En al helemaal niet als iemand met invloed (Eredivisie) iets wil ten koste van een stel guppies (amateurclubs).

Als je trouwens de hoofdschuldige zoekt, de KNVB moest van de UEFA/FIFA de piramide aanpassen dmv degradatie uit de Jupiler League. En dan kijk je naar de wensen van de grote mannen en niet naar de eisen van een stel nono's

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is allemaal heel simpel op te lossen hoor.

Eredivisie zoals het nu is, hooguit het vrijdag duel schrappen.
Juup krijgt dan de vrijdag voor zichzelf
2e Divisie, 3e Divisie, Hoofdklasse: Standaard op zaterdagmiddag, vul zelf maar een tijd in, laten we er ergens tussen 14:00 en 15:00 van maken. Geen enkele last van BVO's voor de prestatieteams dus.
1e tot 5e Klasse (1e elftal tot bierteams): Zoek het lekker uit. Thuisploeg bepaald.

De Groene Scout

Well-known member
Het is allemaal heel simpel op te lossen hoor.

Eredivisie zoals het nu is, hooguit het vrijdag duel schrappen.
Juup krijgt dan de vrijdag voor zichzelf
Zaterdag; jeugddag
2e Divisie, 3e Divisie, Hoofdklasse: Standaard op zondagmiddag, vul zelf maar een tijd in, laten we er ergens tussen 14:00 en 15:00 van maken.
1e tot 5e Klasse (1e elftal tot bierteams): Zoek het lekker uit. Thuisploeg bepaald.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Kan niet. Zondag speelt de eredivisie en schiet je jezelf in de voet. Krijg je Bladella taferelen met lootjes verkoop om het bier op 2 euro te houden etc.

De hele zaterdagochtend en middag zijn vrij en dan t?ch op zondag elkaar in de weg gaan lopen. Da's moedwillig zoeken naar gezeik. Omdat er 411 man naar HSC 1 kijken en dat zijn er op zaterdag blijkbaar veel minder? Terwijl dan de jeugd aanwezig is? Lijkt me niet.

De Groene Scout

Well-known member
Het is net andersom; de hele zondagochtend en middag is vrij en dan toch elkaar in de weg gaan lopen op die overvolle en drukke zaterdag.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nee, op zondag middag is er Eredivisie voetbal. Dat trekt altijd en overal meer kijkers dan welke amateurclub dan ook. NEC- Willem II om 14:30 kost HSC kijkers.

Speel je als HSC 1 op zaterdag, dan is je sportpark vol met kinderen + ouders en heb je nergens concurrentie.

de waan

Well-known member
Ik wil nog wel honderd keer herhalen wat ik al honderd keer heb gezegd, maar het heeft ongeveer net zo veel zin als in discussie gaan met Noordooster.

Dus waarom zou ik.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Iets 100x fout zeggen geeft je geen gelijk.

Voetbal op zondagmiddag is het domste wat je kunt doen.

SanMark.

Well-known member
Ja dat is heel gek.

Wil je onderdeel van de KNVB uit maken zal je in de normale competitie deelnemen en niet in een aparte zaterdagcompetitie. Wil je daar zo graag in gaan voetballen moet je zelf maar een voetbalbond oprichten en alles zelf gaan regelen tot aan de jeugdwedstrijden aan toe.

Deze clubs lappen al tientallen jaren de regels aan hun laars, en dat heeft de KNVB altijd met de mantel der liefde bedekt.

Dat mag wel eens afgelopen zijn. Gewoon vanaf de hoofdklasse mixen en de thuisclub bepaald. Wil je niet op zondagvoetballen heb je een 3-0 nederlaag aan de broek.

SanMark.

Well-known member
Zoals ik al zei, SanMark, de realist.
En ja, je hebt gelijk hoor, de zaterdagclubs lappen al jaren de regels aan hun laars omdat ze niet op zondag willen voetballen.

Nee door al tientallen jaren zwart te betalen.

Het is allemaal niet zo moeilijk wil je met de grote jongens mee doen moet je gewoon wat aanpassen.

Zoals de zondagclubs zo nu en dan op de zaterdagmiddag moeten voetballen zullen de zaterdagclubs soms op de zondagmiddag moeten voetballen.

Bonehead

Well-known member
Het liefst op het kloten-tijdstip van zaterdagavond om 18.00 uur.

Als je wilt samenwerking moet je concessies doen. Je kunt niet verwachten dat dit concessies louter van de andere kant komen.

De hoop dat zaterdagclubs op zondag gaan voetballen is een ijdele. Vooral de clubs uit de bevingelijke regio's zullen zich afscheiden en het lijkt mij niet wenselijk voor het voetbal.

SanMark.

Well-known member
Noord-ooster :En ja, je hebt gelijk hoor, de zaterdagclubs lappen al jaren de regels aan hun laars omdat ze niet op zondag willen voetballen.
Reactie SanMark: Nee door al tientallen jaren zwart te betalen.

En waar zeg ik dat het alleen door de zaterdagclubs word gedaan ?

Bovenaan