De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Ik ben niet zozeer verrast dat er op zondag de laatste jaren veel meer is doorgeschoven dan op zaterdag en dat het niveau op zondag in de derde divisies, de hoofdklassen , de eerste klassen enz.flink lager ligt dan op zaterdag.
Ik ben ook niet verrast, maar wel wat ontstemd door het feit, dat van der Zee en zijn vazallen net doen of die verschillen er niet zijn en ook geen enkele moeite nemen om die verschillen enigszins te verkleinen. Bv door zondagclubs gewoon in de zondagcompetities te laten spelen, of door bv een extra zaterdag derde divisie erbij te creëren, wat ook in de zaterdagkolom eens wat extra promoties zou betekenen.
 

Fregge

Well-known member
Ik ben niet zozeer verrast dat er op zondag de laatste jaren veel meer is doorgeschoven dan op zaterdag en dat het niveau op zondag in de derde divisies, de hoofdklassen , de eerste klassen enz.flink lager ligt dan op zaterdag.
Ik ben ook niet verrast, maar wel wat ontstemd door het feit, dat van der Zee en zijn vazallen net doen of die verschillen er niet zijn en ook geen enkele moeite nemen om die verschillen enigszins te verkleinen. Bv door zondagclubs gewoon in de zondagcompetities te laten spelen, of door bv een extra zaterdag derde divisie erbij te creëren, wat ook in de zaterdagkolom eens wat extra promoties zou betekenen.

Of bijvoorbeeld weekendvoetbal wel door te voetballen en niet te kijken naar voorkeurspeeldag.
 

Unregistere

Well-known member
FriendlyWhimsicalGuineafowl-max-1mb.gif
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben niet zozeer verrast dat er op zondag de laatste jaren veel meer is doorgeschoven dan op zaterdag en dat het niveau op zondag in de derde divisies, de hoofdklassen , de eerste klassen enz.flink lager ligt dan op zaterdag.
Ik ben ook niet verrast, maar wel wat ontstemd door het feit, dat van der Zee en zijn vazallen net doen of die verschillen er niet zijn en ook geen enkele moeite nemen om die verschillen enigszins te verkleinen. Bv door zondagclubs gewoon in de zondagcompetities te laten spelen, of door bv een extra zaterdag derde divisie erbij te creëren, wat ook in de zaterdagkolom eens wat extra promoties zou betekenen.

Wat boeit het nu als een zondag hoofdklasse minder sterk zou zijn als een zaterdag hoofdklasse.

De enige die daar een strakke plasser van krijgt ben jij.
 

Arjen

Member
Ik ben niet zozeer verrast dat er op zondag de laatste jaren veel meer is doorgeschoven dan op zaterdag en dat het niveau op zondag in de derde divisies, de hoofdklassen , de eerste klassen enz.flink lager ligt dan op zaterdag.
Ik ben ook niet verrast, maar wel wat ontstemd door het feit, dat van der Zee en zijn vazallen net doen of die verschillen er niet zijn en ook geen enkele moeite nemen om die verschillen enigszins te verkleinen. Bv door zondagclubs gewoon in de zondagcompetities te laten spelen, of door bv een extra zaterdag derde divisie erbij te creëren, wat ook in de zaterdagkolom eens wat extra promoties zou betekenen.
Als een zaterdagvereniging snel wil doorstromen zouden ze overschrijving kunnen aanvragen naar de zondag dus ik zie een mogelijkheid.
 

Joost

Well-known member
Als er 6 verzoeken zijn voor promotie en maar 5 plekken valt er 1 buiten de boot.

Natuurlijk, maar daar heb ik ook rekening mee gehouden.

Het gaat mis bij het berekenen van het aantal plekken. De KNVB kwam tot 9 maar het moeten er 11 zijn in de eerste klasse.
 

JMD

Well-known member
Zaterdagclubs gaan niet op zondag voetballen, hoe graag jij dat ook wilt.

Zucht.... Dat hoeft ook helemaal niet bij weekendvoetbal. Als je gewoon zegt dat als een zaterdagclub het recht heeft om niet op zondag te spelen ben je al van het probleem af.
Dan kan je wel allerlei andere dingen erbij gaan verzinnen (boehoe dan speelt niet iedereen tegelijk, boehoe dan moeten we met ons zaterdagteam naar een zondagteam, ....), maar dat zijn allemaal zaken die misschien even onprettig voelen, maar na een aantal jaar weet men niet beter. Sowieso is het vreemd dat er nog steeds een verdeling is in een sport in 2 categorieën, het is bij mijn weten de enige sport in NL en het enige land waar het voetbal dat heeft, behalve dan geografisch natuurlijk.

Als thuisclub de speeltijd bepaalt speel je minimaal de helft van het aantal duels op dat moment, en uit gaan er toch nooit zoveel supporters mee. Verder gaan ook veel zondagclubs als ze op zaterdag spelen om 14.30/15.00 spelen, dus heb je nog meer clubs die op zaterdagmiddag spelen.
(en bij lagere klassen kan je bij weekendvoetbal de poules verdelen in clubs die op zaterdag willen spelen, clubs die op zondag willen spelen en clubs die het niet uitmaakt)

Dat je thuis graag op een bepaalde tijd speelt snap ik. Maar in hemelsnaam, wat is er mis mee dat je een keer of 6/7 per seizoen uit op een ander tijdstip speelt?

En geef nou eens antwoord op deze vragen ipv delen te citeren en daardoor uit de context te halen en mensen vals te beschuldigen...
 

noordooster

Well-known member
Als een zaterdagvereniging snel wil doorstromen zouden ze overschrijving kunnen aanvragen naar de zondag dus ik zie een mogelijkheid.

Dan moet een zaterdagvereniging op zondag voetballen. Dat willen verreweg de meeste clubs niet.
En je hebt dan ook kans, dat een aantal spelers van je club dat niet wil.
Bij bv zondagvereniging Goes gaf men aan graag in een zaterdagcompetitie te willen voetballen en dat ook zo'n 7 a 8 spelers zouden afhaken als ze toch op zondag gingen spelen.

Ik zie hier overigens, niet geheel verrassend voor dvk, weer allerlei pleidooien voor gemengd voetbal.
Hoe dat vorm zou moeten krijgen staat er meestal niet bij.
Een groot deel van dvk onder aanvoering van Fregge, wil dat zaterdagploegen verplicht op zondag moeten voetballen.
Anderen willen voetballen op zaterdagavond.
van der Zee en zijn schildknapen willen maar al te graag , maar het vinden van voldoende draagvlak lukt niet zo goed
We kunnen concluderen, dat de plannen voor zaterdagverenigingen meer na- dan voordelen kennen.
 

noordooster

Well-known member
Wat betreft draagvlak :
De Hoofdklassers kwamen er niet uit. Iets wat van der Zee zeer gehoopt had.
De clubs uit de derde divisie verwezen een voorstel tot mixen naar de prullenbak.
 

Fregge

Well-known member
Ik vind dat als zaterdagclubs zondagclubs verplichten om op zaterdag te spelen dat ook best andersom zou moeten kunnen. Wat ik daarbij ook zei is dat clubs best in overleg kunnen op andere dagen aan te gaan. Dat heeft mijn voorkeur in ieder geval en zo zou ik het oplossen. Prioriteit heeft weekendvoetbal instellen. En ik kan nog wel meer schrijven, maar 100% zeker dat je dat niet meer leest omdat je stopt bij het eerste woordje 'kunnen' en daarover waarschijnlijk een post van 32 regels neerzet waarin je verwijst naar andere posts die niemand meer kan of zoekt te vinden en dus in jouw ogen waarschijnlijk verwijderd zijn.
 

noordooster

Well-known member
Dat hebben we al tot in den treure uitgelegd op diverse verschillende manieren, het houdt een keer op met uitleggen.

Op hoe e.e.a. vorm zou moeten krijgen liep het bij de hoofdklassers grandioos mis.
Alle wedstrijden gewoon op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur ( tenzij beide clubs wat anders willen ) zou een minst slechte oplossing zijn.
 

JMD

Well-known member
Dat hebben we al tot in den treure uitgelegd op diverse verschillende manieren, het houdt een keer op met uitleggen.

Ik heb het weer een keer geprobeerd, maar dat bevalt hem niet, dus leest hij er over heen... Om vervolgens te zeggen dat niemand het uitlegt (of hij pikt er nou net dat uit wat hem uitkomt...).

Ja, Fregge geeft idd aan dat wat hem betreft zat ook op zon moet. Maar zoals Bonehead zegt, dat is niet realistisch.
Dus gewoon: in principe is zaterdag de speeldag, behalve als beide clubs samen overeenkomen om op zondag te spelen. Speeltijd is aan de thuisclub.
 

JMD

Well-known member
Alle wedstrijden gewoon op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur ( tenzij beide clubs wat anders willen ) zou een minst slechte oplossing zijn.
Dat vind jij. Toch zijn er genoeg clubs die op andere tijden aftrappen. En dat moet kunnen. Want misschien vinden die supporters de zaterdagavond (of vrijdagavond voor mijn part) wel prettiger. En het gaat om wat het thuispubliek wil qua speeltijd (en als beide partijen dat overeenkomen, de speeldag), en niet om wat NO wil.
 
Bovenaan