De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Het wordt hoog tijd dat de KNVB haar verantwoordelijkheid neemt en beslissingen gaat nemen in het algemeen belang van het totale Nederlandse (amateur) voetbal. Daar zijn gvd toch voor opgericht !

Dat gezeik steeds over het algemeen belang van het voetbal, word je ook eens strontziek van.
Bedoeld wordt dat het zaterdagvoetbal flink moet inleveren omdat het zondagvoetbal in de problemen zit.
Zoiets als we stelen van de rijken en geven het aan de armen, daar wordt iedereen beter van.
 

SanMark.

Well-known member
Dat gezeik steeds over het algemeen belang van het voetbal, word je ook eens strontziek van.
Bedoeld wordt dat het zaterdagvoetbal flink moet inleveren omdat het zondagvoetbal in de problemen zit.
Zoiets als we stelen van de rijken en geven het aan de armen, daar wordt iedereen beter van.

Nee dat maak jij er van.
 

JMD

Well-known member
Het is juist goed dat de KNVB luistert naar de clubs, in het verleden werd dat wel eens te weinig gedaan.
Als ze dat goed gedaan hadden, waren veel van die missers van het afgelopen seizoen niet begaan.
Er is juist teveel geluisterd door de bond. Daardoor krijg je compromissen waar niemand tevreden mee is (zoals het nu is). Tijd voor de KNVB om beslissingen te nemen, daar zijn ze als bond voor. Genoeg gepolderd.

Het kabinet probeert toch ook niet alle partijen in de 2e kamer tevreden te stellen??? Dan krijg je compromissen (tussen SP en PVV, tussen D66 en SGP) die niemand wil en die niks verbeteren.
 

noordooster

Well-known member
Er is juist teveel geluisterd door de bond. Daardoor krijg je compromissen waar niemand tevreden mee is (zoals het nu is). Tijd voor de KNVB om beslissingen te nemen, daar zijn ze als bond voor. Genoeg gepolderd.

Het kabinet probeert toch ook niet alle partijen in de 2e kamer tevreden te stellen??? Dan krijg je compromissen (tussen SP en PVV, tussen D66 en SGP) die niemand wil en die niks verbeteren.

Als de KNVB direct goed naar de clubs had geluisterd was er nu geen tekentafel nodig geweest.
En als ze nu weer niet luisteren en bijv. in al hun wijsheid besluiten dat zaterdagclubs op zondag moeten voetballen, hoeven ze die tekentafels niet eens op te ruimen.

Als er geen compromissen waren gesloten tussen VVD, CDA, D'66 en CU hadden we nog steeds geen kabinet gehad.
 

JMD

Well-known member
Als de KNVB direct goed naar de clubs had geluisterd was er nu geen tekentafel nodig geweest.
Jij bedoelt natuurlijk 'alleen de zaterdagclubs'.. Want tussen zat en zon zit zo'n verschil dat daar geen fatsoenlijk compromis was te maken.

Als er geen compromissen waren gesloten tussen VVD, CDA, D'66 en CU hadden we nog steeds geen kabinet gehad.
Onzin. Ik had het over 'alle partijen'... Niet over 4 van de 13.
 

noordooster

Well-known member
Jij bedoelt natuurlijk 'alleen de zaterdagclubs'.. Want tussen zat en zon zit zo'n verschil dat daar geen fatsoenlijk compromis was te maken.

Wat weer een onzinnige opmerking.
Daarmee doe je aan stemmingmakerij.
( overigens neem ik maar op de koop toe dat straks van diverse kanten het verwachte antwoord komt dat ik dat ook zou doen )
Die tekentafel was niet nodig geweest als ze zowel naar de za als de zo geluisterd hadden.
De zo. was ook bepaald niet blij met de beloftenteams en met de licentievoorwaarden.
 

JMD

Well-known member
Maar daarom is mijn opmerking nog wel waar en zeer van toepassing.
" ls er geen compromissen waren gesloten tussen VVD, CDA, D'66 en CU hadden we nog steeds geen kabinet gehad."

Dat klopt. Maar dat compromis bij het voetbal moet over de hele breedte gesloten worden (dus van PVV tot SP en van D66 tot SGP), en dat is ook in de politiek nodig.

Maar goed, jij wilt natuurlijk bij het amateurvoetbal alleen die 4 van de 13 ja... Gewoon alleen de zaterdag en de zondag heeft maar te luisteren.
 

noordooster

Well-known member
"Het verhaal van de KNVB over toenemende toeschouwersaantallen, als promotie
voor de invoering van de piramide, is achterhaald door de praktijk. Een club als
Kozakken Boys klaagde vorig seizoen over teruglopend bezoek, met name bij de niet
aansprekende tegenstanders, terwijl de Werkendammers toch een vaste aanhang
hebben. Andermaal een bewijs dat toeschouwers hangen aan traditie. De Tweede
divisie trekt minder publiek dan de topklasse (zaterdag) in de zes jaar daarvoor.
Maar ook de Derde divisie (zaterdag), voorheen de topklasse, is qua
toeschouwersaantallen teruggelopen. Logisch want de traditioneel sterke
zaterdagclubs houden in de Tweede divisie de toeschouwersaantallen nog enigszins
op peil, op basis van traditie. "

Deze constatering op een veelgelezen voetbalsite vind ik veel meer van realiteitszin getuigen dan de quote van Jan Dirk van der Zee :
"Je ziet in de Tweede divisie hoe spectaculair de wedstrijden kunnen zijn tussen zaterdag- en zondagclubs."
 

noordooster

Well-known member
Maar goed, jij wilt natuurlijk bij het amateurvoetbal alleen die 4 van de 13 ja... Gewoon alleen de zaterdag en de zondag heeft maar te luisteren.

4 van 13 ? Dat is alleen als je over de piramide ook de mollenvangers mee laat beslissen.
Nee als je iets verzint wat een zeer breed draagvlak heeft onder de clubs die er met name mee te maken krijgen , de topamateurs, ben je al een heel eind.
Ik ben ervan overtuigd dat de competitiestructuur van 2015-2016 op veel bijval kon rekenen van de zaterdagamateurs.
De zondagamateurs hadden toen eenzelfde structuur, maar juist daar wil men de zaak op de kop zetten.
 

TukkerVoetbal

New member
Jij wil zaterdagclubs verplichten op zondag te voetballen, heb je meermaals hier gezegd.
Als jij het voor het zeggen kreeg , zou je pas dikke ellende krijgen.

Het is juist goed dat de KNVB luistert naar de clubs, in het verleden werd dat wel eens te weinig gedaan.
Als ze dat goed gedaan hadden, waren veel van die missers van het afgelopen seizoen niet begaan.

Inderdaad, ik ben een groot voorstander van weekendvoetbal ( die term gebruikte VdZee ook in zijn column dus daar put ik hoop uit !). Weekendvoetbal waarbij de thuisspelende vereniging het recht heeft om de speeldag en aanvangstijd te bepalen. Icm het versoepelen van het licentiesysteem in de JL, verplichte promotie/degradatie ?n strenge controle op spelersbetalingen denk ik dat er een veel gezondere piramide wordt gemaakt waarbij de beste spelers op het hoogste niveau kunnen uitkomen, onnodige reistijd (milieu) wordt beperkt en de ontwikkeling van het jeugdvoetbal wordt gestimuleerd.

Zaterdagclubs die niet op zondag willen spelen kunnen in overleg met de zondagclub proberen om de wedstrijd naar de zaterdag/vrijdagavond te verplaatsen, die ruimte is er altijd. in de praktijk zal het dus best mee kunnen vallen met het spelen op zondag. Los van de vraag wie hier bezwaar tegen heeft: dit is gewoon de meest faire oplossing.

Clubs die zo principieel zijn om bovenstaand eenvoudig te weigeren dienen geroyeerd te worden als lid van de KNVB.
 

Fregge

Well-known member
Van der Zee :

"Omdat mensen hun weekend tegenwoordig in twee?n splitsen - zaterdag om te sporten, zondag voor jezelf en het gezin - raken de velden op de eerste dag van het weekend overvol en de dag erna dikwijls leeg. Daardoor zien we verenigingen uit het zondagamateurvoetbal regelmatig de overstap wagen naar de zaterdagcompetitie (of het op z’n minst overwegen)."

Klopt deze aanname ?

Nope. Zowel zaterdag als zondag is voor mij voetbal

Dat gezeik steeds over het algemeen belang van het voetbal, word je ook eens strontziek van.
Bedoeld wordt dat het zaterdagvoetbal flink moet inleveren omdat het zondagvoetbal in de problemen zit.
Zoiets als we stelen van de rijken en geven het aan de armen, daar wordt iedereen beter van.

Ja, goed plan. Randzaken voor de hoofdzaak voor laten gaan. Prima idee.
 

JMD

Well-known member
Noordooster, even een vraag: heb ik het goed onthouden dat jij wel eens aangegeven hebt hier dat je niet gelovig bent?
Indien ja, waarom ben jij dan tegen spelen op de zondag? Wat weerhoudt je er van om dat te doen? (en dan even je individuele mening, niet die van jouw club)

Als je gelovig bent snap ik nog dat je niet op zondag wilt spelen, maar als je niet gelovig bent snap ik dat namelijk niet.
 
Bovenaan