De Oranjeleeuwinnen

De Groene Scout

Well-known member
Oh, 2e potje is aan de gang. Ik had het even gemist. Maar we staan al achter tegen de Noren. 1-0 na een half uurtje ballen.
 

JMD

Well-known member
1-4 voor Noorwegen.

Hoe kritisch ik ook op het damesvoetbal ben, hoopte toch wel dat de dames zich zouden plaatsen. Dat lijkt nu lastig te worden met een duel tegen Zweden nog in het verschil.

Maar wel knap hoor (zonder ironie). Tot een jaar of 10 terug kansloos tegen wereldtop, nu gewoon bij top 15 ongeveer. Hebben pech dat er maar 12 teams naar de Spelen mogen.
 

Joost

Well-known member
De trainer maakte ook den flinke blunder hoorde ik op de radio. Hij zei dat tussen 1-3 en 1-4 ook geen verschil zit...

Als de dames winnen van Zweden en de Noorsen winnen ook dan telt toch het onderlinge doelsaldo?
 

JMD

Well-known member
De trainer maakte ook den flinke blunder hoorde ik op de radio. Hij zei dat tussen 1-3 en 1-4 ook geen verschil zit...

Als de dames winnen van Zweden en de Noorsen winnen ook dan telt toch het onderlinge doelsaldo?

Dat denk ik wel. En als het onderlinge resultaat niet als eerste telt dan telt de doelsaldo voor de hele poule... Nederland moet dus minimaal met 2 goals verschil winnen woensdag, en dan hopen dat Noorwegen niet wint.
 

Sensini

Active member
Dat denk ik wel. En als het onderlinge resultaat niet als eerste telt dan telt de doelsaldo voor de hele poule... Nederland moet dus minimaal met 2 goals verschil winnen woensdag, en dan hopen dat Noorwegen niet wint.

Als Nederland wint en en Noorwegen niet, dan maakt het doelsaldo niet uit. Dan telt immers alleen het onderling resultaat met Zweden.
Als zowel Nederland als Noorwegen winnen dan telt het doelsaldo (in de onderlinge wedstrijden van Nederland, Noorwegen en Zweden) wel. Noorwegen heeft +2 (en dat blijft zo), Zweden +1 en Nederland -3. Nederland moet dan dus op +3 komen (want met +2 geldt vervolgens het onderlinge resultaat tussen Nederland en Noorwegen), ofwel met zes doelpunten verschil van Zweden winnen. Als het vandaag 1-3 was gebleven zou Nederland "maar" vier doelpunten verschil nodig hebben tegen Zweden...
 

De Groene Scout

Well-known member
En was het een beetje te vergelijken met het mannen voetbal ?

Haha, nee met een jeugdpotje.
Las deze week dat dames 1 van Ajax een oefenpotje had gespeeld tegen de B1 van een amateruclubje uit Amsterdam.
Dames werden kansloos met 4-0 aan de kant gezet.
Dat is ongeveer het niveau van het damesvoetbal (een B1 team op 1e klasse niveau).
 

Max

Administrator
Forumleiding
De dames mochten ook meetrainen bij de C-tjes of B-tjes van Sparta, maar dat niveau is schijnbaar ook veel te hoog dan.
 

Sensini

Active member
[...]Nederland moet dan dus op +3 komen (want met +2 geldt vervolgens het onderlinge resultaat tussen Nederland en Noorwegen), ofwel met zes doelpunten verschil van Zweden winnen. [...]

Correctie: vijf doelpunten verschil is genoeg, want bij gelijk doelsaldo geldt aantal gescoorde doelpunten.
 

Pascallovic

Well-known member
De dames pakken een vroege voorsprong tegen Zweden. Mogen nu virtueel naar Rio.

Edit: Voorsprong voor Noorwegen, dus nu mogen we niet meer.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ze moeten minimaal met 2-0 winnen en dan mag Noorwegen niet winnen. Met 1-0 liggen ze er altijd op doelsaldo uit
 
Bovenaan