De klassieker: Feyenoord - Ajax

Fabian

Active member
98 van de 100 spelers die liggen te krimpen van de pijn hebben zogenaamd pijn en spelen toneel want een halve minuut na de behandeling staan en lopen ze weer als kievitten. Is dus geen criterium.

De bal dient gewoon altijd terug gegeven te worden na een "blessure"behandeling. Gebeurt ook altijd in soortgelijke gevallen. Alleen nu niet. Vind ik dom en onsportief, kun je er 100 Veltmannetjes die die arme Kramer zo ver kreeg dat ie zijn handje liet wapperen als argument gebruiken, schiet de tegenstander de bal uit, geef je hem terug. Ongeschreven wet.
Raar (maar ook weer niet verrassend) dat jullie het goed willen praten dat Feyenoord zich niet aan die ongeschreven wet houdt.

Ik kan het ook omdraaien dat het opmerkelijk is dat je er een Feyenoord-akkefietje uitpikt in een wedstrijd die vol stond van dit soort incidentjes van beide kanten.

Overigens kan het mij niet boeien maar ondanks dat jij er klaarblijkelijk anders tegenaan kijkt, hoort onsportief gedrag ook bij dit soort wedstrijden. Het treiteren, het irriteren... dat ga je in de Klassieker er niet snel meer uit krijgen.

En dat ik het uit Feyenoord-perspectief bekijk, lijkt me niet vreemd. Ik ben niet op dit forum om onafhankelijk mijn mening weer te geven, ik ben supporter. En wat mij betreft is tegen Ajax veel toegestaan. Dus tja, als een bal niet terug wordt gegeven, haal ik mijn schouders op. En als Ajax de bal niet teruggeeft vloek ik de boel bij elkaar op de tribune. Zo werkt het nu eenmaal.
 

Abubakari

Well-known member
Gaan we ons nog serieus verwonderen (en toch weer niet) dat Feyenoord supporters anders naar voetbalwedstrijden, voetbalsupporters in een stadion en voetbal in het algemeen kijken dan Ajax fans?

Ah, dus Feyenoord supporters vinden in het algemeen dat je de bal niet terug hoeft te geven omdat ze anders naar een wedstrijd kijken dan Ajacieden?
Wat een onzin. Was het andersom geweest en (helemaal) als Ajax dan ook nog had gescoord dan was je het nu gewoon met me eens geweest. Net zoals ik dan toegeef dat dat not done is.

JMD zei:
En dat zou ik dus echt nooit verwacht hebben van zo'n gereformeerde jongen als Kuijt...
56321f74823e9-grefo.png

Zie het stiekeme grefootje eens lijken of de dominee gezien heeft wat hij deed. Helaas Dirk, God ziet alles, je hebt zijn zonen genaaid, burn in hell Dirk!:devil:

Maar serieus, Dirk had bliksems goed door dat ie met een beetje pech afgekeurd kon worden. Dit was tenslotte meer vasthouden dan wat Tete deed.
Moet kunnen, geluk gehad, magie van de Kuip, al was het natuurlijk ook gewoon een vrij onoverzichtelijke situatie.
 

SanMark.

Well-known member
98 van de 100 spelers die liggen te krimpen van de pijn hebben zogenaamd pijn en spelen toneel want een halve minuut na de behandeling staan en lopen ze weer als kievitten. Is dus geen criterium.

De bal dient gewoon altijd terug gegeven te worden na een "blessure"behandeling. Gebeurt ook altijd in soortgelijke gevallen. Alleen nu niet. Vind ik dom en onsportief, kun je er 100 Veltmannetjes die die arme Kramer zo ver kreeg dat ie zijn handje liet wapperen als argument gebruiken, schiet de tegenstander de bal uit, geef je hem terug. Ongeschreven wet.
Raar (maar ook weer niet verrassend) dat jullie het goed willen praten dat Feyenoord zich niet aan die ongeschreven wet houdt.

Er gelden andere normen en waarden voor een Veltman en een Cillessen ten opzichte van een Kuyt Kramer en dergelijke dan valt het onder het mom in zo n wedstrijd is alles geoorloofd. Jammer dat die jank verhalen van de andere klassiekers er niet meer staan.
 

inhethoekje

Active member
Ik hoop dat straks tegen Fenerbache van Persie de rol vervult van Veltman en Bazour de rol van Kuijt. Kijken of SanMark. en consorten er dan nog zo over denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 

Abubakari

Well-known member
Overigens kan het mij niet boeien maar ondanks dat jij er klaarblijkelijk anders tegenaan kijkt, hoort onsportief gedrag ook bij dit soort wedstrijden.

Vind ik ook, maar ik vind dat er een grens is. Wat ik al zei, ik ben schijnbaar ouderwets, de bal terug geven vind ik iets wat je ten alle tijden gewoon doet. Voor de rest slaan, duwen, trekken, schoppen, naaien en rotzooien ze maar een eind heen.

Maar goed, wat jij, ik, Max en ihh er van vinden is duidelijk, ik ben benieuwd hoe de rest op DVK (Feyenoorder of neutraal) er tegenaan kijkt bij het (niet) terug geven van de bal.
 

SanMark.

Well-known member
Ik hoop dat straks tegen Fenerbache van Persie de rol vervult van Veltman en Bazour de rol van Kuijt. Kijken of SanMark. en consorten er dan nog zo over denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Ik vind het allemaal prima hoor maar dan niet gaan miepen over veltman en Cillessen. Wat mij betreft is alles geoorloofd en de scheids bepaald de grens. Ik ben alleen een hekel aan die selectieve verontwaardiging.
 

Fabian

Active member
Ik hoop dat straks tegen Fenerbache van Persie de rol vervult van Veltman en Bazour de rol van Kuijt. Kijken of SanMark. en consorten er dan nog zo over denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Ach, er zijn best veel redelijke mensen op dit forum. Maar er wordt nog weleens vergeten dat je voor onafhankelijke meningen je beter het papegaaienforum aan kan doen. Maar goed, wellicht heb je daar ook mensen die enkel en alleen op de bres springen voor de kaketoe.

Heel het forum staat vol met die zogenaamde jankverhalen zoals SanMark het wil doen blijken. Iedereen heeft zijn voorkeuren en daarbij behorende citaten.

Overigens valt er niet veel te janken nu. We hebben gewonnen. Jeeeeeeeeej!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er gelden andere normen en waarden voor een Veltman en een Cillessen ten opzichte van een Kuyt Kramer en dergelijke dan valt het onder het mom in zo n wedstrijd is alles geoorloofd. Jammer dat die jank verhalen van de andere klassiekers er niet meer staan.

Prima dat Veltman een kaartje probeert aan te naaien aan Kramer en El Ahmadi zoals Kuyt dat twee keer probeerde bij Younes dat hoort er schijnbaar bij.

Wablieft? Waar men wel over struikelt is dat de wedstrijd voor Veltman (voor de camera verder gaan) en Cillessen (bidon gooien) buiten de lijnen niet is afgelopen. Dat men om Cillessen zijn gedrag tijdens de vorige klassieker in de lach schiet moet je niet verwarren met een dubbele maatstaf.
 

Reza

Member
Wat een stom gelul over het al of niet terug geven van een balletje. Feyenoord is een ronde verder in de beker dat is waar het omdraait. Wat het lulletje Veltman daarvan vindt zal me werkelijk aan mijn reet roesten. In voetbal is alles geoorloofd. Is er eindelijk een scheidsrechter die mannelijk voetbal toestaat, staan de zure teleneuzen te ouwehoeren op de arbitrage. Triester kan het niet. Wij zijn door. Dat is het waar het omdraait.
 

Fabian

Active member
Dat is inderdaad hetzelfde :D

Maar gefeliciteerd mannen, jullie hebben hetzelfde bereikt als Excelsior'31 en Capelle :duim:

Als NAC van Feyenoord wint, al is het in de openingsronde van de beker, dan is het dus geen hosanna in huize Zwammy?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als NAC van Feyenoord wint, al is het in de openingsronde van de beker, dan is het dus geen hosanna in huize Zwammy?

Als ze van grote broer Willem II in de beker in eigen huis in de 94ste minuut winnen, dan blijft iedereen lekker rustig op zijn stoel zitten. Met name de verslaggever van Omroep Breda.
 

Jozsef

New member
De beker klassieker: Feyenoord - Ajax

De beker klassieker: Feyenoord - Ajax

Die ene Ajacied op het werk kan ook al niet verliezen. Is hij natuurlijk ook niet gewend, maar weer allerlei excuses.
Ik zei nog: Laat ons nou blij zijn vent, zo vaak gebeurt dit niet. Pak waardig je verlies. Gaat 'm niet lukken vrees ik.
 

Marinos

Well-known member
Bijzonder ja. Hoewel je hem nooit zal winnen natuurlijk maar t zijn wel de kersen op de taart.
 

JMD

Well-known member
Ik betrapte Cocu op die uitspraak na Wolfburg-PSV. Weet niet meer bij(omroep Brabant?) wie hij het gezegd had. Mijn collega die PSV-er is vond het ook een rare uitspraak.

Belachelijk inderdaad. Ik kan het me bv wel voorstellen als je al uitgeschakeld bent en nog een 6e pouleduel moet spelen.
Maar verdomme, je werkt je jarenlang uit de naad om eindelijk weer eens de CL te halen en dan haal je die (met vlag en wimpel nog wel) en dan vind je de competitie belangrijker...
 
Bovenaan