De klassieker: Feyenoord - Ajax

Shayman

New member
Ach, een kinderhand is gauw gevuld toch?

Na alle media-aandacht over misbruik in de RK kerk, de gedwongen prostitutie van minderjarigen en de kindhuwelijken bij asielzoekers vind ik dat een gezegde waar voorzichtiger mee moet worden omgesprongen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jij vindt dat gekreun niet lichtelijk overdreven?

Grote broer nogwel :D

Jan Dirk Stouten doet altijd als een supporter verslag. Vliegt de val er in de laatste minuut er tegen een voor ons nietszeggende club NAC in de slotseconde erin, dan reageert hij ongetwijfeld op een manier wat jij wel gepast had gevonden. Al denk ik dat hij hetzelfde had gereageerd. Jan Dirk doet altijd ongelooflijk enthousiast verslag.

Grote broer ja. Mag ik even provoceren? Ik zie NAC liever in de eredivisie dan Willem II laat dat helder zijn.
 

inhethoekje

Active member
Zelfs in Engeland zijn ze diep onder de indruk en zeggen ze dat alle fans over de hele wereld even het filmpje moeten kijken zodat men voortaan weet hoe je moet juichen na een goal.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vind ik ook, maar ik vind dat er een grens is. Wat ik al zei, ik ben schijnbaar ouderwets, de bal terug geven vind ik iets wat je ten alle tijden gewoon doet. Voor de rest slaan, duwen, trekken, schoppen, naaien en rotzooien ze maar een eind heen.

Maar goed, wat jij, ik, Max en ihh er van vinden is duidelijk, ik ben benieuwd hoe de rest op DVK (Feyenoorder of neutraal) er tegenaan kijkt bij het (niet) terug geven van de bal.

Ik ben het op zich wel met je eens. Bal terugspelen nadat de tegenstander de bal uit schoot voor een blessurebehandeling is zo'n ongeschreven regel die in principe altijd nageleefd moet worden. Tenzij het echt een duidelijk geval is van aanstellen om tijd te rekken, dan is het anders. Dat vond ik nu niet echt aan de orde.

Maar goed, anderzijds was dit echt zo'n wedstrijd waarin beide ploegen het randje op zochten. En dat maakte het mede tot een waar spektakelstuk (want voetballend was het niet echt om over naar huis te schrijven). Dat moet ook wel kunnen, aangezien het beide kanten op was. De grens ligt uiteraard bij echt gewelddadige handelingen, maar die heb ik niet gezien. Wel 90 minuten lang zeer felle duels, overal op het veld. En ook wel diverse provocaties over en weer. Daarom snap ik het commentaar van Veltman ook niet zo. Hij en zijn ploeggenoten hebben net zo goed de hele wedstrijd op het randje gespeeld. En dat is wat mij betreft prima. Zeker als de wedstrijd onder leiding staat van iemand die uitstekend in staat was om in de geest van de wedstrijd te fluiten.

Ik vind het wel mooi hoe Bazoer reageerde. Gaf aan dat het er in het veld behoorlijk fel aan toeging tussen hem en Vilhena, maar dat ze na de wedstrijd gewoon weer vrienden waren. En zo hoort het ook tussen Feyenoorders en Ajacieden. Om de wedstrijden heen met respect voor elkaar. In het veld oorlog. Dat maakt zo'n wedstrijd mooi.

Ik heb me overigens wel ge?rgerd tijdens de wedstrijd. Maar dat was om de idiote spreekkoren en vooral om die dorpsidioten die met dingen gingen gooien toen Ajax een corner of vrije trap in de hoek nam. Dan heb je er echt helemaal niets van begrepen. Schreeuw, scheld, spring, fluit en ga zo maar door, dat hoort erbij. Maar met dingen gooien is wel zo primitief.
 

Maasveld

Well-known member
CL-finale, 0-1 achter, 89ste minuut 1-1 hangt in de lucht, tegenstander heeft een blessure en speelt de bal uit, ga je hem dan terug geven?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
CL-finale, 0-1 achter, 89ste minuut 1-1 hangt in de lucht, tegenstander heeft een blessure en speelt de bal uit, ga je hem dan terug geven?

Dat lijkt me niet. Maar dit was tien minuten voor tijd bij een 0-0 stand. Het was dus niet zo dat Feyenoord van die ene bal afhankelijk was.
 

inhethoekje

Active member
Is de KNVB in opdracht van de UEFA al een vooronderzoek begonnen naar de bananen?
Gisteren waren er toch weer een kleine 20 te zien, op de burelen van de UEFA is de kans groot dat ze daar denken dat ze voor Bazoer en Tete bedoeld waren.


Of voor Veltman.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las zelfs een commentaar op een ander forum dat in De Kuip men massaal de Hitler groet heeft gedaan. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
 
Bovenaan