De Klassieker: Feyenoord - Ajax

De Klassieker: Feyenoord - Ajax

  • Ja!

    Stemmen: 4 50,0%
  • Nee!

    Stemmen: 4 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Opiniepeiling gesloten .

PES5

Administrator
Forumleiding
Kuyt was niet veel beter, alleen scoort wel.

Met Sch?ne, Ziyech. Bilal en Sinkgraven 4 door Heerenveen opgeleide spelers binnen de lijnen. Leuk om te zien!
 

inhethoekje

Active member
Kuyt was niet veel beter, alleen scoort wel.

Met Sch?ne, Ziyech. Bilal en Sinkgraven 4 door Heerenveen opgeleide spelers binnen de lijnen. Leuk om te zien!

Ook knap dat die 4 oud Heerenveeners de slechtste van het veld waren.

O ja,op het middenveld liep een 36 jarige jonge gasten als Ziyech , Schone en Klaassen uit de wedstrijd te spelen, maar hij was een van de slechtste van het veld, je hebt gelijk.
Dirk heeft zich de pestpleuris gelopen voor het team en kopt vlak voor tijd ook maar even de gelijkmaker binnen omdat niemand anders daar blijkbaar aan dacht.
 
Laatst bewerkt:

inhethoekje

Active member
En kom niet aan dat Ziyech door die ene pass waar Domberg uit scoorde goed speelde want dan kan je ook zeggen dat Bilal goed speelde omdat hij zijn eigen kans cre?erde door achter Sinkgraven aan te gaan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik verwacht meer van Kuyt dan hard werken. Hij was onzichtbaar en onzorgvuldig.

Boskamp is het me eens.

Collega-analist Jan Boskamp vond Kuyt overigens een matige indruk maken in De Kuip. "Als hij die goal niet had gemaakt, dan hadden we heel anders over hem gepraat. Hij deed zijn werk, maar was niet echt aanwezig. Maar niemand anders dan Dirk kan zo'n goal maken. Hij gooide heel zijn ziel en zaligheid erin."
 

De Wolf

Well-known member
Ook knap dat die 4 oud Heerenveeners de slechtste van het veld waren.

O ja,op het middenveld liep een 36 jarige jonge gasten als Ziyech , Schone en Klaassen uit de wedstrijd te spelen, maar hij was een van de slechtste van het veld, je hebt gelijk.
Dirk heeft zich de pestpleuris gelopen voor het team en kopt vlak voor tijd ook maar even de gelijkmaker binnen omdat niemand anders daar blijkbaar aan dacht.

Eigenlijk was heel Ajax buiten Sanchez matig. Dolberg zal wel zo opgehemeld worden omdat er van Ajaxzijde toch iets positiefs genoemd moet worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eigenlijk was heel Ajax buiten Sanchez matig. Dolberg zal wel zo opgehemeld worden omdat er van Ajaxzijde toch iets positiefs genoemd moet worden.

Erg matig spelen en toch bijna drie punten meenemen in De Kuip lijkt mij toch vrij positief voor Ajax.
 

Miramar

Well-known member
Als Tom Egbers zegt dat Dolberg een wereldster wordt door die paar goals in de eredivisie dan is dat zo. En hij zei het wel twintig keer in Studio voetbal.
 

Abubakari

Well-known member
Eigenlijk was heel Ajax buiten Sanchez matig. Dolberg zal wel zo opgehemeld worden omdat er van Ajaxzijde toch iets positiefs genoemd moet worden.

Als Tom Egbers zegt dat Dolberg een wereldster wordt door die paar goals in de eredivisie dan is dat zo. En hij zei het wel twintig keer in Studio voetbal.

694

Daar gaat ie jongens, 1 kansje en hop, DOELPUNT! Als Milik 35 miljoen oplevert gaat Dolberg voor het dubbele weg. Minimaal. Dolberg Superspits! En Superheld. Natuurlijk.
Maar zonder gekheid, dat ie goed is (en nog beter wordt) dat zien zelfs jullie toch?
 

Susa

New member
Ach kom nou.

Viktor Fisher sloopte Feyenoord ook eens en zou een wereldster worden.

Leuk zo,n jong veulen maar hij moet eerst maar eens een goed paard worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Klassieker: Feyenoord - Ajax

Uitstekende spits. Zijn eerste kans was raak. Ook wel erg slecht verdedigen van Van der Heijden trouwens zag ik. Daarna volgens mij nog twee kansjes gehad die er niet in gingen. Het is natuurlijk wel even afwachten hoe hij zich door gaat ontwikkelen. Zou niveau Eriksen wel moeten kunnen halen.

Ik vond Bilal zijn idee om hem door de benen te schuiven overigens niet gek bedacht. Gewoon slim keeperswerk van Onane. Tot dusver zie ik daarin niet de keeper die in de Jupiler League schijnbaar zo aan het blunderen was.
 

fr-keff

Active member
Tja, als je 3 grote kansen in de eerste helft laat liggen en Ajax wat meer laat komen in de tweede helft is het logisch dat je niet wint. Blij met een punt? Achteraf wel maar zoals wel vaker in de klassieker hadden we kunnen winnen maar niet gedaan. Vergeten en doorgaan, Excelsior en Heerenveen wachten. En de laatste zal ook weer een zware kluif worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mossou heeft gelijk. Winnen van Ajax is een obsessie. Dat het niet lukte toen wij in het rechterrijtje speelde was logisch, maar als je nu inmiddels alweer voor het zesde seizoen weer bovenin meedoet mag het wel normaler worden dan je die wedstrijden ook wel eens wint. Zeker als Ajax geen goede dag heeft.
 

Pascallovic

Well-known member
Mossou heeft gelijk. Winnen van Ajax is een obsessie. Dat het niet lukte toen wij in het rechterrijtje speelde was logisch, maar als je nu inmiddels alweer voor het zesde seizoen weer bovenin meedoet mag het wel normaler worden dan je die wedstrijden ook wel eens wint. Zeker als Ajax geen goede dag heeft.
Dat het een obsessie is, was toch al een tijdje duidelijk? Ik vond de vreugde en blijdschap naar die bekerzege vorig seizoen net te groot, ook al was het een overwinning op de rivaal. Het zal voor een groot deel te maken hebben met dat Feyenoord de laatste jaren die wedstrijden bijna niet wint, maar ja dan begint het wel een op obsessie te worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Klassieker: Feyenoord - Ajax

Dat het een obsessie is, was toch al een tijdje duidelijk? Ik vond de vreugde en blijdschap naar die bekerzege vorig seizoen net te groot, ook al was het een overwinning op de rivaal. Het zal voor een groot deel te maken hebben met dat Feyenoord de laatste jaren die wedstrijden bijna niet wint, maar ja dan begint het wel een op obsessie te worden.

In de slotseconde in een knock out wedstrijd een winnende treffer. Dacht niet dat die vreugde groter was dan tegen Luhansk. De emoties schieten sowieso alle kanten op en altijd extreem.
 

Pascallovic

Well-known member
In de slotseconde in een knock out wedstrijd een winnende treffer. Dacht niet dat die vreugde groter was dan tegen Luhansk. De emoties schieten sowieso alle kanten op en altijd extreem.
Meer de dagen er na. Niet zo zeer als zo'n bal binnenvliegt in de blessuretijd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Klassieker: Feyenoord - Ajax

Meer de dagen er na. Niet zo zeer als zo'n bal binnenvliegt in de blessuretijd.

Ik herinner mij meer het bashen van de reacties van supporters van Feyenoord direct na de 1-0 wat de boventoon voerde.

Dat je nog even nageniet van een overwinning vind ik overigens logisch. Dat heb ik wel met meer wedstrijden. Man Utd daar heb ik echt van genoten. Van overwinningen op PSV en Ajax kan ik ook erg genieten. Toen FC Twente nog meedeed bovenin kon ik daar ook wel van nagenieten. Evenals de Europese overwinningen tegen Standard en Sevilla thuis. Maar wellicht ben ik niet helemaal bekend met het etiquette van goed supporterschap.

Overigens heb ik het meer dat de spelers een obsessie ook hebben. De supporters die vond ik gisteren juist rustiger dan anders. Nu wij bovenaan staan lijkt de frustratie/agressie af te vlakken.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Ik herinner mij meer het bashen van de reacties van supporters van Feyenoord direct na de 1-0 wat de boventoon voerde.

Dat je nog even nageniet van een overwinning vind ik overigens logisch. Dat heb ik wel met meer wedstrijden. Man Utd daar heb ik echt van genoten. Van overwinningen op PSV en Ajax kan ik ook erg genieten. Toen FC Twente nog meedeed bovenin kon ik daar ook wel van nagenieten. Evenals de Europese overwinningen tegen Standard en Sevilla thuis. Maar wellicht ben ik niet helemaal bekend met het etiquette van goed supporterschap.
Het gaat mij totaal niet om etiquette van goed supporterschap. Ik geef alleen aan wat mij opviel en dat ik uit die reacties een zekere obsessie opmaakte. Een obsessie die een Mossou schijnbaar nu ook ziet en jij geeft hem ook gelijk.

Dat je nageniet van mooie en belangrijke zege's is logisch en dat zal ook niemand verbazen. Maar ik vond de reacties na afloop van die bekerzege uitbundiger dan bijvoorbeeld die na Man Utd, Sevilla of Standard. Daaruit heb ik die obsessie opgemaakt. Het is maar een subjectieve waarneming en van mij mag iedereen zo uitbundig zijn als ze maar willen naar welke wedstrijd dan ook.
 

Batigoal

Well-known member
Ik verwacht een stormachtig begin van Feyenoord met een vroege openingstreffer. Ajax dat vervolgens uit het niets gelijk komt en voor de rest wordt het een zaadpot die op 1-1 blijft steken.

Zoals verwacht; slechte pot die eindigde met 1-1. Alleen het scoreverloop was iets anders.

Ik vond er niet veel aan gisteren, maar dit zijn ook niet de wedstrijden die bepalen of je kampioen wordt of niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zoals verwacht; slechte pot die eindigde met 1-1. Alleen het scoreverloop was iets anders.

Ik vond er niet veel aan gisteren, maar dit zijn ook niet de wedstrijden die bepalen of je kampioen wordt of niet.

Toch denk ik dat een nederlaag voor Feyenoord wel het begin van het einde zou zijn geweest.
 
Bovenaan