De Klassieker: Feyenoord - Ajax

De Klassieker: Feyenoord - Ajax

  • Ja!

    Stemmen: 4 50,0%
  • Nee!

    Stemmen: 4 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Opiniepeiling gesloten .

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is wel duidelijk. Al is J?rgensen wel een verbetering ten opzichte van Kramer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dolberg is inderdaad een fantastische speler. Als hij fysiek nog wat sterker wordt, gaat hij heel ver komen. Hele complete spits.
 

Abubakari

Well-known member
Een klassieke 21ste eeuwse Feyenoord-Ajax, Ajax wat weinig cree?rt maar wel scoort en Feyenoord wat vlak voor tijd nog op 1-1 komt. Ik heb het idee dat dat de laatste jaren vaak het scenario is, in elk geval met die goal van Pell? een paar jaar terug en volgens mij ook nog een keer met een wat makkelijk gegeven penalty. Maar misschien komt het ook wel doordat het voor mijn gevoel de laatste jaren vaak dit soort wedstrijden geweest zijn. Waarin we de keren dat het niet gelijk eindigde gelukkig wel meestal wonnen.
Hoog 1-1/1-0/0-1 gehalte. Best jammer, want goals zorgen voor dramatiek en daar was een flink gebrek aan vandaag. Spannend voor de fan maar vast vrij saai voor de neutrale kijker.

Qua eindgevoel ook wat dubbel, dicht bij de zege, maar die was ook totaal onverdiend geweest, dus nou ja, het zal wel en tis niet anders.
 

gevegt

Well-known member
Dolberg is de beste spits van de eredivisie.

Ik zat vanmiddag met een kenner op een terras en hoewel hij het met iedereen eens was dat Dolberg hele goede dingen laat zien, vond hij het nog een beetje voorbarig om hem zo de hemel in te prijzen.
 

Eresd?g?

Banned
Niemand heeft er nog iets over gezegd dus dan doe ik t maar. Wat viel met name El Ghazi slecht in. Totaal geen pressie op verdediging van Feyenoord. Totaal geen bezieling en verloor samen met Traor? duel tegen Elia (was alleen) waarna het doelpunt viel. Als je er zo makkelijk over denkt rot dan maar op bij Ajax. Gooi dan Cerny er maar in. Ook een groot talent.
 

Janssen

Well-known member
Ik zat vanmiddag met een kenner op een terras en hoewel hij het met iedereen eens was dat Dolberg hele goede dingen laat zien, vond hij het nog een beetje voorbarig om hem zo de hemel in te prijzen.

Daar kan ik het als kenner alleen maar mee eens zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Als Feyenoord toch 1 keer de kans heeft om eens te winnen van Ajax, dan is het vandaag.
Dat roepen ze de laatste jaren toch ook na menig klassieker in de Kuip, maar het lukt ze vrijwel nooit.
Vooral die klassieker die Ajax met 0-1 won door die vrije trap van van Rhijn in de 3' minuut was er eentje in de categorie van "als je 1 keer de kans hebt".... Ook weinig kansen voor Ajax maar net als vandaag veel effici?nter dan Feyenoord wat toen 4x paal en lat trof, Kazim die nog een mega kans verprutste en nog een paar goeie onbenutte kansen. Voordeel is dat Ajax altijd scoort in de Kuip en dat Feyenoord zelden meer dan 1 maakt tegen Ajax. Dan verlies je weinig. Maar ik baal er wel van dat Ajax in de Kuip zelden nog echt wat laat zien.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben het met Abu eens. Vrij klassiek verloop van de Klassieker. Feyenoord dat met name de eerste helft Ajax behoorlijk afbluft en kansen krijgt, maar niet scoort. En Ajax dat uit de eerste de beste mogelijkheid toeslaat. Dat Feyenoord op karakter nog een punt pakt, is ook niet voor het eerst.

Feyenoord had heel duidelijk als tactiek om het veld zo klein mogelijk te maken. Dan dwing je vanzelf af dat er veel fysieke duels komen en daarin is Feyenoord sterker. Waar Ajax de laatste weken via Schone en Ziyech sterk is in de passing en het combinatievoetbal, kwam dat er nu totaal niet uit. Schone werd uit de wedstrijd gespeeld door Kuyt, die hem als een soort strontvlieg constant op de huid zat. En Ziyech werd, niet voor het eerst trouwens, overklast door El Ahmadi. Vilhena was ook goed, maar had vooral de mazzel dat zijn directe tegenstandet de uit vorm zijnde Klaassen was.

In verdedigend opzicht ligt bij Ajax de zwakte links achterin, met Viergever die gewoon niet zo goed is en Sinkgraven die geen verdediger is. Het is voor Ajax mazzel dat Bilal veel te onrustig is in de eindfase, want hij had alle kans op een goal of assist. Jorgensen zat behoorlijk in de tas bij de goed spelende Sanchez, maar voor andere spelers van Feyenoord lagen er volop mogelijkheden.

Bij Ajax viel me op dat de spelers die doorgaans gevaarlijk worden vaak ver terug moesten om in balbezit te komen. Traore, Ziyech, Younes. Als ze aan de bal kwamen was dat vaak rond de middenlijn. Dolberg won weliswaar behoorlijk wat duels, maar zeker in de eerste jelft ook veel te ver van de goal af om gevaarlijk te worden.

Een Klassieker die vooral spannend was, maar waaruit je nog niet echt conclusies kunt trekken met betrekking tot de kampioensrace. Feyenoord bleek weer ontzettend moeilijk te kloppen, maar Ajax heeft weinig momenten nodig om te scoren. Voor de neutrale toeschouwer leuk om te volgen. Als Feyenoordfan zeg ik dat Feyenoord een grote kans heeft laten liggen om de concurrenten echt op een behoorlijke achterstand te zetten.

Op naar volgende week!
 

Abubakari

Well-known member
Niemand heeft er nog iets over gezegd dus dan doe ik t maar. Wat viel met name El Ghazi slecht in. Totaal geen pressie op verdediging van Feyenoord. Totaal geen bezieling en verloor samen met Traor? duel tegen Elia (was alleen) waarna het doelpunt viel. Als je er zo makkelijk over denkt rot dan maar op bij Ajax. Gooi dan Cerny er maar in. Ook een groot talent.

El Ghazi had ook gewoon op zijn eigen plek in moeten vallen, de plek waar Traor? 90 minuten ruzie met de bal had. Ik ben ook voor Cerny ipv Traor?. Die mag in de winterstop wel terug naar Chelsea. 3x niks die gast.
 

Abubakari

Well-known member
Oh ja... Sinkgraven, dat moet niet ook niet te lang meer duren. Riedewald moet gewoon terug in het elftal, of als LCV of (en dat het liefst) als LB want Sinkgraven gaat je op termijn punten kosten, die mist verdedigende slimheid. Gauw mee ophouden.

Ik zie dat de kenners die zweren bij Hoesen en Locadia elkaar ook weer gevonden hebben.:D
 

Eresd?g?

Banned
El Ghazi had ook gewoon op zijn eigen plek in moeten vallen, de plek waar Traor? 90 minuten ruzie met de bal had. Ik ben ook voor Cerny ipv Traor?. Die mag in de winterstop wel terug naar Chelsea. 3x niks die gast.
Maakt niet uit of je nou links of rechts staat, inzet tonen kan op elke positie.
 

Abubakari

Well-known member
Maakt niet uit of je nou links of rechts staat, inzet tonen kan op elke positie.

Klopt, maar het was geen fijne wedstrijd om als aanvaller in te vallen, misschien oogt hij nonchalant, ik kan mij niet voorstellen dat hij dat ook daadwerkelijk is.
 

De Wolf

Well-known member
Vooraf het duel tussen de twee sterkste teams van Nederland op dit moment. In de eerste helft een heel ander beeld gezien waar Feyenoord met 2-0 de rust in had moeten gaan. In de tweede helft ging het gewoon verder maar dan krijg je het scenario als je zelf niet scoort dan doet de ander het wel. Na de 1-0 kwam wel de spanning in de wedstrijd en dat heeft tot de laatste minuut geduurd.
 

Eresd?g?

Banned
Ik zie Dolberg verder komen dan Jorgensen qua doorgroei en ontwikkeling. Dolberg kan de Europese top bereiken, voor Jorgensen is Feyenoord het hoogst haalbare.
 
Bovenaan