De kampioen... Feyenoord!

Susa

New member
Wat een waanzinnige ontknoping en wat een heldenrol voor Kuyt!!

Ik zie hem toetreden tot de technische staf en als het volgend seizoen weer ouderwets kut gaat zo rond de winterstop aansluiten als voetballer!!
 

JFK

Well-known member
Dirkie Kuyt ol? ol?
Dirkie Kuyt ol? ol?
Dirkie Kuyt
Dirkie Kuyt
Dirkie Kuyt ol? ol?
 

Mario

Well-known member
Ik krijg een Extreme Alert op mijn telefoon dat de binnenstad vol is, en dat er geen plaats meer is voor feestgangers ... jammer zeg, stond net op punt om te gaan :D

Ik ben benieuwd of de stad er vanavond nog staat :devil:
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een toffe reactie Abu, dankjewel!

Iedereen bedankt voor de felicitaties!
Maaaan, wat een heerlijke dag was het gisteren! Straks even alles van me afschrijven. Eerst nog even genieten van de afterparty in de stad.
 

Batigoal

Well-known member
Ik krijg een Extreme Alert op mijn telefoon dat de binnenstad vol is, en dat er geen plaats meer is voor feestgangers ... jammer zeg, stond net op punt om te gaan :D

Ik ben benieuwd of de stad er vanavond nog staat :devil:

Ja, dat was niet zo fijn om middels een politie alert op de mobiel nogmaals geconfronteerd te worden met het kampioenschap van Feyenoord. ;)
 

De Wolf

Well-known member
Het bizarre gewoon dat veel Ajacieden het Feyenoord ook gunnen. Ik was afgelopen zaterdag in Beverwijk en ook daar een hoop die het wel prima vonden. Jullie Kampioen en wij de Europaleague.

Overigens ook al winnen ze niet van Manchester mag je nog trots wezen dat je de finale heb gehaald.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jongens, dit gevoel is zo onbeschrijfelijk mooi! Het duurde even, maar het besef is er inmiddels voor de volle 100%, we zijn de kampioen van Nederland! Net alles op m'n gemakje teruggekeken (samenvatting, interviews, huldiging) en zo nu en dan weer een traantje weg moeten pinken.

Gisterochtend al vroeg naar ons geliefde Trianon, jullie wel bekend van de jaarlijkse Feyenoordmeeting. Paar biertjes wegtikken met m'n Hellevoetse vrienden, alvorens Fabian, Max, Ivanhoe, Jozsef en inhethoekje ook bij de kroeg kwamen. Sfeertje was erg goed, maar je merkte toch ook wel dat iedereen gespannen was. Logisch ook na vorige week. Je bent toch altijd een beetje bang dat ze het toch nog weggeven. Ja, zelfs ik met mijn grote mond. Aan de andere kant ook wel vertrouwen, omdat je weet dat op dagen zoals deze de Kuip ?cht een twaalfde man is. Moet je van goede huizen komen om je daar als tegenstander tegen te wapenen. En zo goed is Heracles niet.

Netjes op tijd in de Kuip, waar de sfeer echt ongelooflijk was. Vooral bij de opkomst van de spelers. Niets van gezien door de gigantische hoeveelheid rook bij ons op het vak, maar het sidderde gewoon van spanning, enthousiasme en passie. En toen de rookwolken letterlijk en figuurlijk net neergedaald waren, lag de 1-0 er al in. Wat een kanonskogel van onze Dirk! Vooraf heb je het over een bepaald scenario met onze captain, maar dit verzin je niet. De Kuip schudde op z'n grondvesten en ook van mij maakte ontzettende euforie zich meester. Dat werd alleen nog maar erger toen Kuyt 10 minuten later ook de 2-0 binnen kopte. Toen wisten we al; dit gaat niet meer fout.

De rest van de wedstrijd vooral bezig geweest met zingen, springen, knuffelen en vechten tegen de tranen. De hattrick van Kuyt was nog wel even een hoogtepuntje en voor de rest was het wachten op het laatste fluitsignaal. Toen die kwam zag ik opeens beelden die ik hiervoor alleen maar op tv heb gezien; spelers die totaal euforisch rondjes rennen en uiteindelijk de schaal overhandigd krijgen. Heel onwerkelijk om dat allemaal vlak voor je in het echt te zien gebeuren. En vanaf dat moment ook echt in een roes geraakt.

Na alle festiviteiten in het stadion hebben we de jongens van de Voetbalkantine (zaten niet bij ons op het vak) weer opgezocht en zijn we met de kampioensmars van de Kuip naar het centrum gelopen. Dat was legendarisch! Duizenden en duizenden mensen aan de wandel. En constant toeterende auto's. Vooral vanaf de Erasmusbrug gaf dat echt prachtige plaatjes. Uiteraard zijn we direct naar de fontein gegaan en maakten Jozsef, Max en ik van de gelegenheid gebruik om even onze voeten wat verkoeling te geven. Ook een moment dat ik nooit meer vergeet.

Daarna buiten het centrum een kroeg opgezocht en daar een behoorlijke tijd een flink aantal biertjes genuttigd. Om uiteindelijk later op de avond terug te gaan naar het feestgedruis op de Witte de With voor een vette hap en sfeerproeven. Het maakte diepe indruk op me hoe positief de stemming was. Iedereen was uitgelaten en blij. Gelukkig kon ik bij Ivanhoe blijven slapen, waardoor ik niet vroegtijdig af moest haken en ik ook niet al te vroeg naar m'n werk hoefde vanochtend. Vervolgens vanmiddag op aanraden van collega's toch maar even naar de stad gegaan en de huldiging vanaf de Binnenrotte beleefd. Ook weer geweldige momenten, waarbij het me vooral opviel hoe divers het publiek was. Jong, oud. Vrouw, man. Blank, getint. Alles door elkaar en iedereen euforisch en positief. Echt heel gaaf om te zien!

En zo komt er een einde aan een legendarische tweedaagse. Eentje die ik nooit meer zal vergeten!
 
Bovenaan