De kampioen... Feyenoord!

fr-keff

Active member
Mooie woorden Jamel! Een kleine week geleden stonden er ineens een paar kaarten voor normale prijs (net geen €50 in totaal) op Viagogo. Drukken als een gek en jawel ik zou een kaartje voor vak Z4 hebben. Een dag lang gedacht dat ik gewoon in de maling genomen ben maar toen er een mailtje van Feyenoord binnen kwam met een e-ticket kwam het besef dat ik gewoon bij de kampioenswedstrijd aanwezig zou zijn. Ja de kampioenswedstrijd! Want daar was ik toch wel voor 99,9% van overtuigd. Heel af en toe schoot er door mijn hoofd wat nou als het lang 0-0 blijft...

Zondag met de eerste bus naar Alphen a/d Rijn gegaan om vervolgens via Gouda naar R'dam CS te reizen. Op Gouda begon het feestje al waar een paar 100 Feyenoorders al uit volle borst stonden te zingen. Een heerlijke sfeer in de trein. Hoe dichter bij de Kuip hoe meer er toch een soort spanning was. Een gevoel dat er iets kon gebeuren waar iedereen al jaren naar uitkijkt. 12:30 in de rij aangesloten die al behoorlijk lang aan het worden was. Gelukkig gingen de poorten snel open dus rond 13:00 al een plaatsje in de zon kunnen zoeken tegen de railing aan. Langzaam stroomde het stadion vol en ondanks dat ik toch al behoorlijk wat keren in de Kuip ben geweest was ik onder de indruk. Alles leek te kloppen en vanaf dat keepers het veld om kwamen bijna alleen maar gezang, zwaaien met vlaggen en vuurwerk!

De opkomst was ook geweldig waarmee er meteen een toon was gezet. Nog voordat ik mijn vlag weer had opgerold en de bal goed in het zicht had sprong de Kuip al op voor een mogelijke kans. Kuyt? JA 1-0! Een orkaan van geluid en mensen vielen over elkaar heen! Een totale chaos die een kleine 10 minuten later zich herhaalde. Vanaf dat moment was het zeker. Dit is ons feestje! Wat een geweldige sfeer! Het spel was misschien niet best maar wie kon dat nog schelen. Het werden nog 80 lange maar hele mooie minuten! Wat er allemaal los kwam na het laatste fluitsignaal is met geen pen te beschrijven. Ik heb staan knuffelen en dansen met mensen die ik nog nooit gezien heb. Net zoals Jamel zegt, een soort roes waar je langzaam uit ontwaakt.

Ik hoop dat dit het begin is van een lange tijd met meerdere prijzen! De beker, kampioen en volgend jaar pakken we ook maar de Champions League! ;)
 

Hankie

Well-known member
Jamel en Keff mooie woorden en ervaringen die jullie altijd bij blijven. Ik weet 99 en 2002 nog heel goed en hoop mij kinderen in de toekomst vaak mee te nemen.

Geniet de komende tijd nog maar goed.
 

Ivanhoe

Active member
Mooi verhaal Jamel, niks aan toe te voegen :duim: Ook voor mij een dag om nooit te vergeten en ben (achteraf!) blij dat Excelsior zich vorige week veilig heeft gespeeld en gisteren Feyenoord kampioen en Sparta gehandhaafd. Mooi seizoen voor Rotterdam.
 

Maasveld

Well-known member
Ik herken echt ontzettend veel in de verhalen van Jamel en Keff, al betrof het bij ons een promotie. Jarenlange frustratie die er in 1 dag volledig uitkomt. Mooi om te lezen, ook al heb ik verder niet veel op met Feyenoord. Dit soort kampioenschappen zijn de mooiste.
 

Jozsef

New member
Wat een krankzinnige zondag!!! Eigenlijk weinig aan het verhaal van Jamel toe te voegen, ik was er vanaf het begin bij. Alleen in de Kuip in vak B bij Ivanhoe.
Ik zei nog, deze sfeer heb ik ?cht zelden meegemaakt. We zaten net, met een (toen nog) vol glas bier, toen de 1-0 al viel. Zelden zo los gegaan, niet normaal.

s6hsv8.jpg


Na afloop onze DVK-vrienden opgezocht en aan de Feyenoordmars meegedaan: (lees: met tienduizend man de 5 km naar de stad lopen.)
2820tvd.jpg


Hofpleinfontein. Belofte maakt schuld. Dus springen! Onvergetelijk moment:
opu43m.jpg


Laatste metro naar Capelle gepakt, als een zombie opgestaan en heerlijk alles teruggekeken vanaf de bank. Inmiddels weer het ventje.
Bedankt voor de felicitatie's, in het bijzonder die van Abu, en wees gerust..... Die glimlach raak ik de komende maanden niet meer kwijt.
 
Laatst bewerkt:

Marinos

Well-known member
Gefeliciteerd mannen, wat ik gezien heb was het een fantastisch feest. En toch wel mooi dat Dirk er drie maakt.

En nou volgend jaar gewoon weer 5e aub. Het is nu weer even over met de gun factor.
 

erka

Well-known member
Ik herken echt ontzettend veel in de verhalen van Jamel en Keff, al betrof het bij ons een promotie. Jarenlange frustratie die er in 1 dag volledig uitkomt. Mooi om te lezen, ook al heb ik verder niet veel op met Feyenoord. Dit soort kampioenschappen zijn de mooiste.

Win maar eens een beker als provincieclub.....
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een krankzinnige zondag!!! Eigenlijk weinig aan het verhaal van Jamel toe te voegen, ik was er vanaf het begin bij.

Echt te gek om deze dag met elkaar mee te maken. Hadden we het nog over, dat dit gekke forum en z'n voorganger ons toch diverse prachtige momenten heeft opgebracht.

Was tof om met jou en Max de eeuwige herinnering in de fontein te cre?ren!

18403800_1478124205595593_4220224885076946972_o.jpg
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die is nog steeds onvindbaar denk ik ofzo...

Nee hoor, ik spreek hem nu toevallig op de app. Hoek heeft voor de wedstrijd met ons een biertje gedronken in het caf?. Daarna zijn we elkaar kwijtgeraakt. Over zijn avonturen moet 'ie zelf maar vertellen.
 

JMD

Well-known member
Ik herken echt ontzettend veel in de verhalen van Jamel en Keff, al betrof het bij ons een promotie. Jarenlange frustratie die er in 1 dag volledig uitkomt.
Same here, voor mij was het de titel in 2015. Ook daar kwam veel frustratie los (op een goede manier), ook daar stonden bij mij de tranen in de ogen, ook bij dat duel een snelle 1-0, en dat stuk van keff over het kaartje herken ik ook. Had toen in januari ofzo al een kaart gekocht, maar er ging iets mis bij de boeking en had geen eticket, maar moest op de dag zelf het kaartje ophalen. Ik reed toen naar Eindhoven terwijl ik zo onzeker was als wat of ik wel een kaart had. Gelukkig was dat zo...

Mooie verhalen heren. Geniet er de hele zomer van. Pas in augustus begint het weer.
 

Abubakari

Well-known member
Mooi om te lezen, die verhalen. Volgend seizoen dus de CL winnen. Ik geloof dat keff ook niet alleen maar aan de cola heeft gezeten. :D
 
Bovenaan