De kampioen... Feyenoord!

JMD

Well-known member
Met nog 10 speelrondes te gaan is het duidelijk dat de Schaal dit seizoen terecht gaat komen bij Feyenoord of Ajax. In dit topic gaat het over de kampioensstrijd tussen de Klassieke rivalen.

Het belangrijkste duel is op zondag 2 april (na een interlandbreak), als Ajax Feyenoord ontvangt.

De stand is als volgt:
1) Feyenoord 63 (+48)
2) Ajax 58 (+36)

Het programma voor de laatste 10 speelrondes:
25e speeldag: Sparta R. - Feyenoord en FC Groningen - Ajax
26e speeldag: Feyenoord - AZ en Ajax - FC Twente
27e speeldag: SC Heerenveen - Feyenoord en Excelsior - Ajax
28e speeldag: AJAX - FEYENOORD
29e speeldag: Feyenoord - Go Ahead Eagles en Ajax - AZ
30e speeldag: PEC Zwolle - Feyenoord en NEC - Ajax
31e speeldag: Feyenoord - FC Utrecht en Ajax - SC Heerenveen
32e speeldag: Vitesse - Feyenoord en PSV - Ajax
33e speeldag: Excelsior - Feyenoord en Ajax - Go Ahead Eagles
34e speeldag: Feyenoord - Heracles Almelo en Willem II - Ajax

In de 25e, 26e, 30e, 31e, 33e en 34e speelronde lijkt de tegenstand van beide ploegen ongeveer even zwaar. De 27e speelronde geeft een zwaarder programma voor Feyenoord, terwijl de Amsterdammers op de 28e en 32e speelronde een (iets) zwaarder programma hebben. Het onderlinge duel is gunstig voor Ajax. Qua programma ontloopt het elkaar dus niet veel.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Feyenoord van zo'n beetje iedereen de gunfactor wel heeft. Dat je in speelronde 27 denkt: Stel maar een jeugdteam op, Streppel.
 

Eresd?g?

Banned
Als ik zo naar het programma kijk heeft Feyenoord wel een beduidend zwaarder programma. Enige echte lastige wedstrijden voor Ajax zijn uit PSV en thuis Feyenoord. Maar die laatste moet gewoon gewonnen worden. Maar gaat Feyenoord ook in Heerenveen en in Arnhem winnen? Verder krijgen ze thuis ook nog een aantal subtoppers.... Ik zie zowaar weer enige kans :)
 

JMD

Well-known member
Als ik zo naar het programma kijk heeft Feyenoord wel een beduidend zwaarder programma. Enige echte lastige wedstrijden voor Ajax zijn uit PSV en thuis Feyenoord. Maar die laatste moet gewoon gewonnen worden. Maar gaat Feyenoord ook in Heerenveen en in Arnhem winnen? Verder krijgen ze thuis ook nog een aantal subtoppers.... Ik zie zowaar weer enige kans :)
Vorig jaar had Ajax by far het makkelijkste programma op het eind, het hoefde alleen nog maar te winnen van Twente thuis (stond rond plaats 10) en Graafschap uit (al uitgespeeld en zich sparend voor de nacompetitie). Heb je nog een herinnering nodig hoe het afliep? ;)

Conclusie: er is niks over te zeggen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Vorig jaar had Ajax by far het makkelijkste programma op het eind, het hoefde alleen nog maar te winnen van Twente thuis (stond rond plaats 10) en Graafschap uit (al uitgespeeld en zich sparend voor de nacompetitie). Heb je nog een herinnering nodig hoe het afliep? ;)

Conclusie: er is niks over te zeggen.

Utrecht thuis.
 

Batigoal

Well-known member
Ik hou ook hoop hoor, maar na gisteren denk ik niet dat Feyenoord tegen meer puntverlies gaat aanlopen dan alleen de nederlaag tegen Ajax.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toch heeft Feyenoord nog drie lastige uitpotten voor de boeg. SC Heerenveen en Vitesse zijn ook niet eenvoudig. PEC hebben we laatste drie jaren verloren. Komende zondag naar Spangen waar we de laatste drie keer ook niet succesvol waren. Anderzijds is dit seizoen alles anders. Het is wel zonde dat Vilhena geen gele kaart heeft gepakt afgelopen zondag. Die gaan we ongetwijfeld door een schorsing missen tegen AZ, SC Heerenveen of Ajax.
 

Mario

Well-known member
Toch heeft Feyenoord nog drie lastige uitpotten voor de boeg. SC Heerenveen en Vitesse zijn ook niet eenvoudig. PEC hebben we laatste drie jaren verloren. Komende zondag naar Spangen waar we de laatste drie keer ook niet succesvol waren. Anderzijds is dit seizoen alles anders. Het is wel zonde dat Vilhena geen gele kaart heeft gepakt afgelopen zondag. Die gaan we ongetwijfeld door een schorsing missen tegen AZ, SC Heerenveen of Ajax.

Maw: thuis van Ajax winnen, en we pakken alsnog de titel :duim:
 

fr-keff

Active member
Toonde zich tot dusver niet een Feyenoorder door tegen ons in de beker lastig te doen en tegen Ajax even later te falen.

Tactiek... Vitesse haalt de finale en zal een B-keuze elftal het veld in sturen een week voor de finale. ;)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tactiek... Vitesse haalt de finale en zal een B-keuze elftal het veld in sturen een week voor de finale. ;)

Dat is wel een goed punt. Sparta die zal neem ik aan komend weekend ook de basis rust gunnen in verband met de slijtageslag van komende woensdag tegen Vitesse. Kunnen we die twee doelpunten van afgelopen weekend weer goedmaken op Ajax.
 
Bovenaan