De Indelingen

Abubakari

Well-known member
WHC uit Wezep is in 1E gekomen bij Groningen, Drenthe en Friesland. Die zijn wel wat vaker dan 1x een uur (of meer) onderweg naar een uitwedstrijd. Wezep-Groningen is bijna anderhalf uur. Moeten ze 3x heen. Winsum uit zal ook zoiets zijn en de meeste uitwedstrijden in Friesland ook.
 

Joost

Well-known member
Een uur is natuurlijk helemaal niet zo ver maar in de Derde Klasse zijn er denk maar weinig clubs die zulke afstanden moeten overbruggen.
 

Fregge

Well-known member
Een uur is natuurlijk helemaal niet zo ver maar in de Derde Klasse zijn er denk maar weinig clubs die zulke afstanden moeten overbruggen.
Denk inderdaad dat HSC of HHC blij zijn als ze maar een uur hoeven te reizen haha
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij is dat niveauverschil hier en daar toch wat losgelaten en er toch iets meer naar regio-indeling gekeken in vergelijking met het 1e concept. Of heb ik dat mis?

Er is eerst ingedeeld op niveau en daarbinnen is een regionale verdeling gemaakt. In het eerste concept zag je alle clubs per niveau, dat zorgt denk ik voor de verwarring.
 

de waan

Well-known member
WHC uit Wezep is in 1E gekomen bij Groningen, Drenthe en Friesland. Die zijn wel wat vaker dan 1x een uur (of meer) onderweg naar een uitwedstrijd. Wezep-Groningen is bijna anderhalf uur. Moeten ze 3x heen. Winsum uit zal ook zoiets zijn en de meeste uitwedstrijden in Friesland ook.

Dat je in de 1e klasse verder moet reizen dan in de 3e klasse is ook wel logisch natuurlijk.
 

Unregistere

Well-known member
SC Gastel en Virtus zijn de eerste clubs die protesteren, volgens mij:

Gastel en Virtus tekenen bezwaar aan bij KNVB: ‘Indeling in Zuid-Holland is doodsteek voor onze club’

Als het aan Gastel ligt, keert het zo snel mogelijk terug naar de Brabantse zondag 3A. In de nacht van donderdag op vrijdag werd Gastel samen met Virtus ingedeeld in de Zuid-Hollandse derde klasse, waardoor alle (Halderbergse) derby’s wegvallen. Zowel Gastel als Virtus heeft besloten om protest aan te tekenen bij de KNVB.

Maarten Elst

Even na middernacht ontploft zowat de telefoon van Gastel-trainer Johan van Batenburg. Het is naar aanleiding van een terugkerend fenomeen: begin juli maakt de KNVB rond middernacht de competitie-indeling bekend voor alle West-Brabantse voetbalclubs. Tot hun grote schrik zien de spelers van Gastel geen Hoeven, Victoria’03 of Sprundel als tegenstanders, maar Charlois, HOV/DJSCR en Steeds Hooger.

,,Van een aantal teams hadden ze tot middernacht nog nooit gehoord”, vertelt Van Batenburg. ,,Taurus, HWD, het zijn geen aansprekende namen. Ik begrijp hun teleurstelling: je traint twee keer per week en leeft naar de wedstrijden van zondag toe. Op school of op je werk kom je je tegenstander tegen. Dat valt nu allemaal weg.”

Direct in de pen voor heroverweging

Het bestuur van Gastel klom vrijdagochtend direct in de pen en vraagt de KNVB om een heroverweging. ,,We snappen hier helemaal niks van. Op basis van wat moeten wij naar clubs uit Delft en Rotterdam? We hebben een protestbrief gestuurd en hopen dat de KNVB begrip toont voor onze situatie”, aldus Van Batenburg.
De trainer krijgt veel bijval van inmiddels ex-competitiegenoten. ,,Betrokkenen van Victoria’03, Hoeven, maar ook van DSE en Schijf waren zeer verrast. Wat voor gevolgen heeft dit voor het zondagvoetbal in onze buurt? Dit is een doodsteek voor clubs als Gastel, de twijfels om naar het zaterdagvoetbal over te stappen nemen enkel toe op deze manier. Ik hoop dat ik mijn jongens kan motiveren om – als we alsnog naar Zuid-Holland moeten – gewoon voor het eerste elftal te strijden. Maar het liefst hopen we op wedstrijden in onze vertrouwde omgeving.”

Ook Virtus tekent bezwaar aan

Bij Virtus ging er eveneens een protestbrief uit naar de KNVB. ,,De voetbalbond heeft ons drie jaar geleden ook in West 2 ingedeeld”, vertelt secretaris Hans Baremans. In het seizoen 2017-2018 eindigde het tweede achter Meeuwenplaat, waarna het een jaar later in het Brabantse zondag 3A uitkwam. ,,Toen is ons beloofd dat het maar voor één seizoen was. Ik was ook stomverbaasd vannacht toen ik de indeling zag. Als bestuur overleggen we of we in beroep gaan tegen dit besluit.”

Artikel komt uit BN / de Stem.
 

Bonehead

Well-known member
WHC uit Wezep is in 1E gekomen bij Groningen, Drenthe en Friesland. Die zijn wel wat vaker dan 1x een uur (of meer) onderweg naar een uitwedstrijd. Wezep-Groningen is bijna anderhalf uur. Moeten ze 3x heen. Winsum uit zal ook zoiets zijn en de meeste uitwedstrijden in Friesland ook.
Als ze met auto gaan redden ze het binnen het uur. Ik ga er vanuit dat de ontwikkeling van een auto inmiddels ook Wezep heeft bereikt.
 

germania

Member
Verbazing en blijdschap bij Groesbeekse voetbalclubs over indeling
GROESBEEK - De Groesbeekse voetbalclubs Rood Wit, Germania en Groesbeekse Boys trekken komend seizoen de Maas over. De derdeklassers zijn tot hun verbazing door de KNVB ingedeeld in het zuidelijke district en treffen daardoor alleen clubs uit Noord-Brabant en uit Limburg.




Arno Arts kan zijn lach niet onderdrukken als hij het beeld voor zich ziet. Of de trainer van Rood Wit de komende maanden weggedoken in een lange regenjas uitgebreide tactische analyses gaat maken van de nieuwe tegenstanders? ,,Ik moet bekennen dat ik mezelf niet zo snel verstopt onder een paraplu zie scouten bij pak ’m beet Excellent”, zegt Arts lachend. ,,Laten we komend seizoen maar lekker van onze eigen kracht uitgaan.”
Onbekend terrein
Arts gaat met zijn Groesbeekse club naar onbekend terrein. Rood Wit is samen met Groesbeekse Boys en Germania ingedeeld in de derde klasse D van het district Zuid II. De competitie bestaat verder uit Boekel Sport, EGS’20 (Grave), Excellent (Oploo), FC Schadewijk, Margriet (beide Oss), Handel, Hapse Boys (Haps), Nooit Gedacht (Geffen), SV United (Wanssum), Vitesse’08 (Gennep) en Ysselsteyn.
,,Meer dan de helft is totaal onbekend voor mij”, zegt Bas Hendriks, coach van Groesbeekse Boys. ,,We hadden een paar scenario’s bedacht, maar dit zagen we niet aankomen. Ik heb geen idee van het niveau en hoe de sfeer is. Ik laat mij verrassen.” Arts: ,,De reacties binnen de club zijn wisselend. Sommigen vinden het leuk om eens andere tegenstanders te hebben, anderen hadden liever tegen de Nijmeegse clubs gespeeld.”
Blijdschap
Bij Germania veranderde verbazing snel in blijdschap. Kay Tassenaar, de technische man en assistent-trainer, veert zelfs op als hij hoort dat er bij het grootste gedeelte van de clubs natuurgrasvelden liggen. ,,Voetballen in dorpen heeft iets moois”, reageert hij. ,,Het aantal mensen dat in Nijmegen langs het veld staat, wordt minder. Een nieuwe regio is leuk een keer.”
De Groesbeekse clubs zijn tevreden dat ze bij elkaar in de competitie zijn ingedeeld. Daardoor zijn er zes derby’s. ,,De mooiste wedstrijden”, zegt trainer Hendriks. De clashes zijn ook belangrijk voor de clubkas. ,,De kantine is tot laat vol”, zegt Arts van Rood Wit. Hendriks: ,,Afgelopen seizoen waren dat goede zondagen voor de clubs.” Tassenaar ontdekte nog meer voordelen van de indeling. ,,We kunnen nu lekker op dinsdagavond tegen clubs uit de buurt oefenen. Ik had vanochtend al een berichtje van Rutger Schuijffel, trainer van Roda’28. Wanneer we konden oefenen. Meteen vastleggen, zal hij hebben gedacht.”
 
Bovenaan