Waarom is het een gemakkelijke gedachte. Volgens mij kies toch zelf echt voor sommige banen.Dat vind ik een veel te makkelijke gedachte.
Dan wordt het dus gewoon 7%.Maar 13% loonstijging is toch ook een absurd bod.
Ja, maar als het loon daarin x keet stil staat. Als de baan steeds zwaarder wordt en er steeds minder mensen zijn. Dan krijg je die eisen.Waarom is het een gemakkelijke gedachte. Volgens mij kies toch zelf echt voor sommige banen.
Ja, maar als het loon daarin x keet stil staat. Als de baan steeds zwaarder wordt en er steeds minder mensen zijn. Dan krijg je die eisen.
Dat is het leed wat privatisering heet.En het lastige is dan weer dat de hogere (loon)kosten weer doorberekend worden aan de reizigers, waardoor die weer gaan klagen en/of het ov gaan vermijden.
Precies, maar probeer dat maar eens aan vakbonden e.d. uit te leggen, dat de loonprijsspiraal altijd zo werkt. Als je iets aan welvaart, koopkracht e.d. wil doen kan je beter bv de belasting verlagen, maar de overheid (in welke samenstelling dan ook) heft liever steeds meer belasting en wil het dan teruggeven inde vorm van subsidies voor een bepaalde groep, mits die dan wel voldoet aan wat de overheid wil…En het lastige is dan weer dat de hogere (loon)kosten weer doorberekend worden aan de reizigers, waardoor die weer gaan klagen en/of het ov gaan vermijden.