De hel van het openbaar vervoer

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ehm... sinds 2004 dan? Het was altijd een boemeltje van Arriva voor zover ik weet
 

stc

Well-known member
De FNV stakingen bij prorail verkeersleiding afgelopen 2 weken beginnen sympathie te verliezen onder reizigers en goederenvervoerders.
 

Bernardo

Well-known member
Tja het is sowieso kansloos aangezien de andere vakbond wel akkoord is en de CAO dus gewoon een feit is. Wij hebben vorig jaar hetzelfde gehad in het OV, heb toen ook gestaakt terwijl de andere bond wel akkoord was. Doe ik de volgende keer ook niet weer, heeft geen enkele nut gehad toen.
 

stc

Well-known member
Ik ben van mening als je treindienstleider wordt bij Prorail hier zelf voor gekozen hebt. Dus 24/7 rotatie. Ploegentoeslag, weekenden werken etcetera etcetera. Dus dan ook niet klagen als je bv 5.8% erbij krijgt ipv 13%.
 

ALenstra

Well-known member
Door het personeelstekort hebben werkgevers weinig te willen. Het zijn de werknemers die nu zeggen voor jou tien anderen :LOL:
 

Jef400

Well-known member
Waarom is het een gemakkelijke gedachte. Volgens mij kies toch zelf echt voor sommige banen.
Ja, maar als het loon daarin x keet stil staat. Als de baan steeds zwaarder wordt en er steeds minder mensen zijn. Dan krijg je die eisen.
 

Pieros

Active member
Ja, maar als het loon daarin x keet stil staat. Als de baan steeds zwaarder wordt en er steeds minder mensen zijn. Dan krijg je die eisen.

En het lastige is dan weer dat de hogere (loon)kosten weer doorberekend worden aan de reizigers, waardoor die weer gaan klagen en/of het ov gaan vermijden.
 

JMD

Well-known member
En het lastige is dan weer dat de hogere (loon)kosten weer doorberekend worden aan de reizigers, waardoor die weer gaan klagen en/of het ov gaan vermijden.
Precies, maar probeer dat maar eens aan vakbonden e.d. uit te leggen, dat de loonprijsspiraal altijd zo werkt. Als je iets aan welvaart, koopkracht e.d. wil doen kan je beter bv de belasting verlagen, maar de overheid (in welke samenstelling dan ook) heft liever steeds meer belasting en wil het dan teruggeven inde vorm van subsidies voor een bepaalde groep, mits die dan wel voldoet aan wat de overheid wil…
 
Bovenaan