De Bondscoach

De Bondscoach

  • Antinio Conte

    Stemmen: 0 0,0%
  • Erwin Koeman

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hiddink

    Stemmen: 0 0,0%
  • Clarence Seedorf en Patrick Kluivert

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ten Cate en Gullit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kees van Wonderen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dick Advocaat

    Stemmen: 0 0,0%
  • Peter Bosz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Cocu

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

gevegt

Well-known member
Tactisch vind ik dat de BC toch wel een paar steekjes heeft laten vallen.
Stekelenburg werd altijd tot de lange bal gedwongen omdat Tsjechië ver naar voren alles vast zette. Hij hav van AAnholt moeten wisselen en Blind naar links moeten halen.
Ook had hij Memphis eruit moeten halen ipv Malen. Die laatste liet tenminste nog iets zien.
Het zelfde geldt voor Gini. Klaassen had het beter ingevuld.
 

SanMark.

Well-known member
Maar als de "sterkhouders" (de Jong, Depay en Wijnaldum) gewoon onzichtbaar/slecht zijn dan blijft er van dit elftal niet meer over dan grauwe middelmaat (Ok, de Ligt en de Vrij zijn dan wel wat beter).
Moeilijk te geloven dat het aan de instelling zou liggen, leek week wel of ze last hadden van de hitte. Niet dat dat een excuus is want het was gewoon een aanfluiting.
Verder vind ik die wissel van Malen die vergeleken wordt met de wissel van Robben wel lachwekkend, misschien dat ik iets gemist heb maar was Malen nou zo verschrikkelijk goed? Ik kon het eigenlijk wel begrijpen dat hij er een verse kracht in gooide hoewel je je af kunt vragen wat de toegevoegde waarde van Promes is maar goed, dat is achteraf praten.
Je komt daar een dag van te voren aan, je bent dan misschien ook wel niet aan de hogere tempratuur gewend daar?
 

Abubakari

Well-known member
In de Volkskrant stond een stuk over hoe Tsjechië Nederland neutraliseerde, door Blind uit te schakelen, daar wist Oranje zich geen raad mee en de Boer had er geen oplossing voor.
Zoals iedere BC na een geflopte eindronde moet de Boer gewoon opstappen. Hij heeft gefaald, op vele fronten.
 

Reinoud

Well-known member
In de Volkskrant stond een stuk over hoe Tsjechië Nederland neutraliseerde, door Blind uit te schakelen, daar wist Oranje zich geen raad mee en de Boer had er geen oplossing voor.
Zoals iedere BC na een geflopte eindronde moet de Boer gewoon opstappen. Hij heeft gefaald, op vele fronten.
Ook wel pijnlijk dat we dus zo eenvoudig waren uit te schakelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In de Volkskrant stond een stuk over hoe Tsjechië Nederland neutraliseerde, door Blind uit te schakelen, daar wist Oranje zich geen raad mee en de Boer had er geen oplossing voor.
Zoals iedere BC na een geflopte eindronde moet de Boer gewoon opstappen. Hij heeft gefaald, op vele fronten.

Precies en het was wel De Boer zijn taak om daar een oplossing voor te vinden. Of hij had iemand als assistent kunnen meenemen die dat tactische gebrek zou compenseren. De Volkskrant kwam kennelijk met een heldere analyse en VI had met Pieter Zwart ook een heldere analyse. Ik mis verder ook gewoon ieder perspectief waarom De Boer het straks in de kwalificatie wel gaat lukken. Als je van Tsjechië kan verliezen, dan kan Turkije en Noorwegen en wie nog meer in de poule zitten je ook de voet dwars zitten.

Er zijn bondscoaches na een minder grote afgang en met meer perspectief opgestapt.

De mensen die tegen het opstappen zijn komen tot dusver volgens mij niet zoveel verder dat iemand anders het niet beter zou doen. Lijkt mij een erg slecht uitgangspunt om voor zekerheid te gaan dat de bondscoach ongeschikt is. Bij iedere andere heb je op z'n minst de minieme kans dat diegene het wel kan.
 

Eef de Kip

Well-known member
In de Volkskrant stond een stuk over hoe Tsjechië Nederland neutraliseerde, door Blind uit te schakelen, daar wist Oranje zich geen raad mee en de Boer had er geen oplossing voor.
Daar had het Nederlands elftal idd geen oplossing voor maar volgens mij ging er nog wel wat anders mis.
 

stc

Well-known member
Ik kan niet 1, 2, 3 iemand opnoemen die nu bondscoach kan worden mocht de Boer opstappen of ontslagen worden. Is misschien ook niemand beschikbaar of iemand die zijn handen wil branden aan dit elftal.

Voor de verre toekomst tip ik iemand van de 2 vorige generaties zoals v Nistelrooy, Robben, Schneider of v Persie als coach. Maar dat is nu niet aan de orde.
 

Reinoud

Well-known member
Ik kan niet 1, 2, 3 iemand opnoemen die nu bondscoach kan worden mocht de Boer opstappen of ontslagen worden. Is misschien ook niemand beschikbaar of iemand die zijn handen wil branden aan dit elftal.

Voor de verre toekomst tip ik iemand van de 2 vorige generaties zoals v Nistelrooy, Robben, Schneider of v Persie als coach. Maar dat is nu niet aan de orde.
Op basis waarvan tip jij die?

Van Nistelrooy enige die momenteel trainer is. Overigens zijn de verhalen wel positief
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Laat Zidane het maar doen. En naturaliseer Sergio Ramos dan ook meteen. Heb je ook een leider ipv al die wannabees die het vooral druk hebben met het maken van statements voor inclusiviteit.
 

JMD

Well-known member
Van Nistelrooy enige die momenteel trainer is. Overigens zijn de verhalen wel positief
Dat zegt niks. Over Bommel waren de verhalen ook positief. Dat werkte ook niet echt...

Het coachen van een jeugdploeg (of assistent zijn) is totaal wat anders. Laten we eerst eens kijken hoe Van Nistelrooij het bij een grote club zou doen. En dan alsnog: 10 jaar terug dacht ook niemand dat Koeman ooit nog BC en coach van Barcelona zou worden.

Robben zie ik overigens niet zo snel coach worden, en Sneijder zie ik ook niet echt als coach. Van Persie wel.
 

Reinoud

Well-known member
Zegt ook niets, helemaal waar. Des de vreemder de tip. Wat wel is vind ik, is dat Van Nistelrooy heel bewust rustig opbouwde. Ben dan ook wel benieuwd hoe het bij Jong PSV gaat doen.
 

gevegt

Well-known member
Zegt ook niets, helemaal waar. Des de vreemder de tip. Wat wel is vind ik, is dat Van Nistelrooy heel bewust rustig opbouwde. Ben dan ook wel benieuwd hoe het bij Jong PSV gaat doen.
Die gaat rustig verder bouwen bij jong PSV.
 

Miramar

Well-known member
F. de boer zal in het evaluatiegesprek met de KNVB aanvoeren dat toplanden als Portugal en Frankrijk ook uitgeschakeld zijn. En dat zijn prestatie eigenlijk gewoon goed is geweest.


Nieuwe bondscoach wordt overigens Seedorf met Van Gaal als aanspreekpunt. De donkere jongens kijken op tegen Clarence en zijn bang voor ome Louis.
 
Bovenaan