De Boeren en het stikstofgedoe

Wat zijn de oplossing tegen stikstof?

• Totaal aantal stemmers
    21

JFK

Well-known member
Hahahahahahahahaha de BBB.

Zelf een heel maatregelenpakket van vorig kabinet doorstrepen en nu roepen dat het de schuld is van vorig kabinet.

Wat een debielen.
Henk Vermeer en die Van der Plas.
Wat een regelrechte aanfluiting voor de politiek.

JMD

Well-known member
Greenpeace heeft een rechtszaak over het terugdringen van stikstof gewonnen. De staat moet voor 2030 de stikstofdoelen halen.
Anders 10 miljoen betalen. Dat lijkt me goedkoper dan alle andere plannen proberen te behalen, waarvan allang bewezen is dat zelfs als we alle boeren weg doen, we stoppen met autorijden enz we alsnog die doelen niet halen.

JMD

Well-known member
Zelf een heel maatregelenpakket van vorig kabinet doorstrepen en nu roepen dat het de schuld is van vorig kabinet.
Ach, dat is met alle kabinetten (of presidenten). Als iets goed gaat komt het door het nieuwe kabinet/president. Gaat iets fout dan ligt het aan de vorige.

Has always been, will always be.

JMD

Well-known member

Eef de Kip

Well-known member
Precies mijn idee, ik begrijp de drukte hierover ook niet zo.
Over 5 jaar gewoon een “oh wat jammer, we hebben het niet gehaald. Sorry hoor.” en aftikken die 10 miljoen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Het PBL is het niet met je eens... (bv blz 8, zelfs voor alternatieve vormen (milieuvriendelijker) is geen ruimte)

Verder hebben wij als NL zélf die strikte grenzen bepaald. Elk land mocht dat zelf doen, andere landen kozen voor hogere grenzen.

PBL? Dat is toch dat instituut dat door X-sceptici, populistische politici en toetsenbordridders niet meer serieus wordt genomen?

JMD

Well-known member
Precies mijn idee, ik begrijp de drukte hierover ook niet zo.
Over 5 jaar gewoon een “oh wat jammer, we hebben het niet gehaald. Sorry hoor.” en aftikken die 10 miljoen.
Ik kon alleen nergens vinden of die 10 miljoen dan naar Greenpeace gaat of naar de Staat. In dat laatste geval is het echt vestzak broekzak. Is volgens mij ook zo bij de toeslagenaffaire, daar had de rechter ook een deadline gesteld maar als ze die niet haalden kregen ze een boete die gewoon weer bij de overheid terechtkwam.

Bovenaan