De Boeren en het stikstofgedoe

Wat zijn de oplossing tegen stikstof?


  • Totaal aantal stemmers
    19

erka

Well-known member
Het enige waar we de boeren echt voor nodig hebben zijn aardappels, groenten en oke, beetje zuivel. Maar voor de rest komt al ons eten uit het buitenland en gaat alles wat ze meer produceren naar het buitenland.
 

gevegt

Well-known member
Doe ff niet zo flauw gevegt, je weet net zo goed dat driekwart van de productie naar het buitenland gaat dus het geneuzel dat we geen vreten meer hebben als er een aantal boeren verdwijnt raakt kant noch wal maar laat ze vooral doorgaan met dit soort acties, zul je zien hoe lang de sympathie voor ze blijft
Ik ben het met je eens hoor.
De politiek ( lees het CDA ) heeft veel te lang geld gepompt om de boeren veel te veel te laten produceren, met in hun kielzog de lobby partijen zoals het LTO, de Rabobank, de fabrieken en de supermarkten.
Dit soort ketens van produceren komt zo langzamerhand aan hun eind.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ben het met je eens hoor.
De politiek ( lees het CDA ) heeft veel te lang geld gepompt om de boeren veel te veel te laten produceren, met in hun kielzog de lobby partijen zoals het LTO, de Rabobank, de fabrieken en de supermarkten.
Dit soort ketens van produceren komt zo langzamerhand aan hun eind.
Ik denk idd dat het laatste mee gaat spelen aan een oplossing.
 

erka

Well-known member
Als de 300-400 boeren die via intensieve veehouderij varkens en kippen produceren voor het buitenland nou eens daarmee zouden stoppen. Dan is het probleem grotendeels opgelost.
 

Eef de Kip

Well-known member
Klopt hoor, laat ze daar maar mee beginnen met het opkopen en saneren van die fabrieken met 10k varkens. En niet zo spastisch doen met die natuurgebieden. Bekijk het nou gewoon iets gespreider.
 

gevegt

Well-known member
Als de 300-400 boeren die via intensieve veehouderij varkens en kippen produceren voor het buitenland nou eens daarmee zouden stoppen. Dan is het probleem grotendeels opgelost.
Mee eens. En als de melkveehouders stoppen met het constant aan de diarree houden van hun koeien ,is het hele probleem voor hun sector ook direct opgelost.
 

erka

Well-known member
Klopt hoor, laat ze daar maar mee beginnen met het opkopen en saneren van die fabrieken met 10k varkens. En niet zo spastisch doen met die natuurgebieden.

Als dat gebeurt, ja dan doet dat pijn in Oost-Brabant en de Gelderse vallei. Dus ruimhartig compenseren. En laat de rest van Nederland gewoon doorboeren.

Maar goed, ruimhartig compenseren, dat kunnen ze in Den Haag niet zo goed (zie kindertoeslag, gaswinning). Die man van 80 vandaag bij de verhoren, dat was mij zo uit het hart gegrepen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat irriteert me ook mateloos, er worden miljarden stuk gesmeten dus koop ze uit en vergoedt die mensen in Groningen nou gewoon, zul je zien dat je wellicht nog wat gas op kan pompen maar dan heb je die gedoe iig niet terwijl je dat geld uiteindelijk toch kwijt bent.
 

erka

Well-known member
Dat irriteert me ook mateloos, er worden miljarden stuk gesmeten dus koop ze uit en vergoedt die mensen in Groningen nou gewoon, zul je zien dat je wellicht nog wat gas op kan pompen maar dan heb je die gedoe iig niet terwijl je dat geld uiteindelijk toch kwijt bent.

Aan het eind is het zelfs goedkoper voor de staat om in 1x ruimhartig te zijn ipv jaren te doen over elk individueel geval.
 
Bovenaan