Hier een boerenzoon van het Groninger platteland. Mijn vader had zowel veeteelt als akkerbouw. Maar ik mopper ook als ik achter een trekker rij. Laat staan in een hele file. Ik was meer met voetbal en kennis bezig dan met de boerderij. Ik zie het probleem niet als 30% van de koeien het land uit gaat. We hebben gewoon enorm veel koeien, varkens, kippen en andere dieren op een klein stukje wereld. Nederland is er natuurlijk wel goed in om zo optimaal eten te produceren. De kwaliteit staat ook bekend over de hele wereld. De groenten die mijn vader verbouwde ging de hele wereld over. Er bleef niet meer achter in Nederland. Zo'n grote veestapel gaat echt wel ten koste van de natuur, maarja, dat doet immigratie ook, en vliegen en kinderen krijgen ook. Mijn vader en broers zijn veel conservatiever, en vinden al dat wetenschappelijk bewijs maar onzin, maar zullen niet snel de trekker pakken om te demonstreren.
Ik ben zeker voorstander om de veestapel te verkleinen, maar ruil dat dan wel in voor het verbouwen van voedsel op een duurzame manier, want lokaal eten verbouwen en kopen is nog altijd het beste voor het milieu.