De Boeren en het stikstofgedoe

Wat zijn de oplossing tegen stikstof?

• Totaal aantal stemmers
    20

PES5

Administrator
Forumleiding
Hier een boerenzoon van het Groninger platteland. Mijn vader had zowel veeteelt als akkerbouw. Maar ik mopper ook als ik achter een trekker rij. Laat staan in een hele file. Ik was meer met voetbal en kennis bezig dan met de boerderij. Ik zie het probleem niet als 30% van de koeien het land uit gaat. We hebben gewoon enorm veel koeien, varkens, kippen en andere dieren op een klein stukje wereld. Nederland is er natuurlijk wel goed in om zo optimaal eten te produceren. De kwaliteit staat ook bekend over de hele wereld. De groenten die mijn vader verbouwde ging de hele wereld over. Er bleef niet meer achter in Nederland. Zo'n grote veestapel gaat echt wel ten koste van de natuur, maarja, dat doet immigratie ook, en vliegen en kinderen krijgen ook. Mijn vader en broers zijn veel conservatiever, en vinden al dat wetenschappelijk bewijs maar onzin, maar zullen niet snel de trekker pakken om te demonstreren.

Ik ben zeker voorstander om de veestapel te verkleinen, maar ruil dat dan wel in voor het verbouwen van voedsel op een duurzame manier, want lokaal eten verbouwen en kopen is nog altijd het beste voor het milieu.
Het probleem is toch vooral dat boeren zich diep in de schulden staken, omdat de overheid efficiëntie en grootte zoveel mogelijk stimuleerde en dat nu radicaal anders doen? Dat zwabberbeleid kost boeren nu de kop en hun leven.

Eef de Kip

Well-known member
Haha je denkt echt dat ik me druk maak over wat hier gezegd word 😅.
Nou ja, je hebt er hier al een paar toegewenst dat we kapot konden vallen of sterven dus ik zou bijna denken van wel.
Maar goed om te horen dat je je er niet druk om maakt.

zwammy

Well-known member
Nou ja, je hebt er hier al een paar toegewenst dat we kapot konden vallen of sterven dus ik zou bijna denken van wel.
Maar goed om te horen dat je je er niet druk om maakt.
Valse beschuldigers kennen idd kapot vallen, maar dat is in het echt leven ook. Mag veel doen maar achterbaks heid of vals beschuldigen heb ik een broertje dood. Maakt het niet meer boeiend hoor want ik zeg zoveel 😄

Niemand gevegt, iedereen is hier heel lief.

JMD

Well-known member
De PvdA pleit om van protesterende boeren een criminele organisatie te maken 🤣🤣
Attje Kuiken zeker weer? De vrouw die artsen met onwelvallige "ideeën" uit het beroep wilde laten zetten.

Weet nou niet of de PvdA nou zoveel sterker gaat worden met haar aan het roer. Maar goed, door de aanstaande fusie met GL is het toch een aflopende zaak.

ALenstra

Well-known member
De politie roept rellende boeren op zichzelf aan te geven. Zo niet dan worden hun foto's openbaar gemaakt.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las dat ze niet gaan accepteren dat de boeren naar Schiphol komen. Helaas hebben we al ons materieel aan Oekraïne gegeven.

erka

Well-known member
Daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee, zolang er geen geweld wordt gebruikt mogen ze Schiphol best blokkeren.

zwammy

Well-known member
Nee, alleen op een weilandje domonstreren en dan roepen dat je niet langs mag komen om te praten en doorgaan met de flauwekul. De geest is uit de fles, deal er maar mee.

JMD

Well-known member
Ik las dat ze niet gaan accepteren dat de boeren naar Schiphol komen. Helaas hebben we al ons materieel aan Oekraïne gegeven.
Ik hoor net toch echt Ollongren zeggen dat defensie gaat helpen en dat ze voldoende zwaar materieel hebben...

JMD

Well-known member
Ze is op het hbo wel cum laude afgestudeerd. Was er zelf bij.
Er zijn zat mensen afgestudeerd op uni en/of HBO die flater na flater slaan in real life... :) Baudet is nota bene gepromoveerd en die slaat me toch een wartaal uit.

Maar jij was studiegenoot van haar.

De Wolf

Well-known member
Er zijn zat mensen afgestudeerd op uni en/of HBO die flater na flater slaan in real life... :) Baudet is nota bene gepromoveerd en die slaat me toch een wartaal uit.

Maar jij was studiegenoot van haar.
Dat was mijn broer. Hij was er toen al geen fan van.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Dat was mijn broer. Hij was er toen al geen fan van.
Het is ook helemaal niks. Echt ongelooflijk dat de PvdA maar geen duidelijke leider kan vinden. De VVD zou Onno Hoes willen als partijvoorzitter, dat lijkt me echt oprecht een goede keus.

Bovenaan