De Bewegers

Pascallovic

Well-known member
Post alleen af en toe een wedstrijd op social media, maar die zijn nooit in de buurt van mijn huis. Trainingen die wel vanaf mijn huis gaan plaats ik nooit.
 
?

?uti

Guest
Dieven gebruiken loop- en fietsapps

Apps als Strava en Runkeeper zijn goud waard voor inbrekers. Als mensen hun hardloop- en fietsroutes delen met de buitenwereld, kunnen dieven daaruit afleiden waar mensen wonen. In regionale media waarschuwt de politie daarvoor.

Sommige gebruikers plaatsen bijvoorbeeld een foto van hun dure racefiets. Een inbreker weet dat graag. En als inbrekers de app van hun doelwit een tijdje in de gaten houden, kunnen ze zien dat iemand op vaste tijden de deur uitgaat. Dan weten ze wanneer ze in de buurt van het huis moeten zijn en hoelang ze de tijd hebben om hun slag te slaan.
______________________________________________________________

Privacyoptie aanzetten dus.


Knappe jongen die hier thuis binnen weet te komen.
 
?

?uti

Guest
Hoe gaat 't met de blessure?

Best goed.
Ik mag alles weer doen tot zover de pijngrens het toestaat.

Ben wel voorzichtig om dingen te doen want ik wil niks forceren met de zomervakantie voor de deur en met de drukte op de zaak.

Heb alweer wat km's kunnen lopen. Wil binnenkort ook weer eens een uurtje proberen te fietsen.
 

Jozsef

New member
DVK Classic gaat 'm niet worden dit jaar vrees ik. Beterschap, en doe rustig aan h??
Dat doe ik niet: Gisteren bijna 30 km op de MTB gereden en vanmiddag ruim 12 km duurloop gedaan. Met hartslaganalyse:

qHtG9Rr5.png


Straks de BBQ aansteken en al die verloren calorie?n aanvullen met vlees en bier. :duim:
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Mooie grafiekjes hoor. Ook de goede volgorde.

Ik heb eerst gisteren vanaf 's middags tot een uur 's nachts gefeest op een bruiloft. Wat was het gezellig en wat een prachtige locatie langs het Markermeer. De tien kilometer op de Hoorn Marathon begon gelukkig pas 's middags. Dus op zich wel voldoende nachtrust gehad. Het was wel erg warm, maar behapbaar. De benen waren echter niet heel goed. Ik hoopte op een 42 minuten rond, maar het werd 42:37. Gelukkig was het ruim voldoende om als team net als vorig jaar tweede te worden. De benen voelen nu ook best normaal.

Nu moet ik langzamerhand toch maar eens kilometers maken. Ik bedacht mij dit weekend dat het nog maar drie maanden is richting de marathon van Dingle. Nu heb ik geen hoge ambities qua tijd, maar wil ik hem wel een beetje normaal kunnen uitlopen. Morgenavond voor een paar dagen voor werk naar Riga. Ik twijfel nog of ik de schoentjes meeneem. Op zich kan ik donderdagavond bij terugkomst nog aan een wedstrijd meedoen, vrijdag een georganiseerde trainingsloop en zondag een 10 km wedstrijd. Op zich ook wel weer een aardig aantal kilometers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ga wellicht nog een keer de Van Brienenoord een paar keer pakken als training voor de marathon van Dingle. Ik denk dat Lombardijen het makkelijkste is qua treinstation?
 

Reinoud

Well-known member
Yes denk ik ook. Als ik een loper was geweest had ik op zeker m'n schoenen meegenomen naar Riga Max.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is op zich wel een makkelijke manier om het een en ander van de stad te zien. Kwestie van een beetje tijdig opstaan. Zou wel een mooie doorbraak zijn qua discipline. Moet toch een keer de knop omgooien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Schoentjes zijn mee. Kunnen nog dure kilometers worden. Ik heb geboekt bij KLM met 12 kilo handbaggage beleid, maar vlucht wordt door Baltic Air uitgevoerd met 8 kilo handbaggage beleid. Koffer weegt 9,8 kilo. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het daadwerkelijk gaan wegen.
 

Jozsef

New member
Ik ga wellicht nog een keer de Van Brienenoord een paar keer pakken als training voor de marathon van Dingle. Ik denk dat Lombardijen het makkelijkste is qua treinstation?

Hehe, toevallig vorige week 10 keer op de MTB gedaan als klimintervaltraining. 425 HM, 20 km totaal. 10 km klimmen, 10 km dalen. Op tempo. Totaal kapot.
5 km vanaf huis erbij, en weer terug. 30 km totaal, altijd wel lekker voor 's avonds. Verder heb je hier natuurlijk ook niet veel, of het moet MTB parcours Bergschenhoek zijn met z'n 3 "bergen".
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op de Veluwe zou ik prima klimmetjes kunnen trainen en zelfs in Noord-Holland heb je genoeg klimmetjes. Enkel de geleidelijke lange asfalt klimmen ontbreken en die verwacht ik in Ierland tegen te komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vrijdag de Midzomernachtcross als training 16,1 km gelopen. Vanaf kilometer 4 liep ik samen met mijn vader. Gemiddeld 5:30 min/km en in 1.27:09. Gek genoeg had ik al snel overal last van. Bovenbenen die zwaar werden en zelfs net over de helft kramp in mijn kuit. Even staan rekken en weer naar mijn vader toe gespurt.

Vandaag de halve marathon gelopen bij de Stoomtramloop. De bedoeling was om rond de 4:30 min/km te lopen. Mijn trainingsmaatje deed ook mee. Die start altijd wat langzaam, dus zelf gewoon mijn eigen tempo gestart in afwachting dat ze op een bepaald moment zou aanhaken. Onderweg weer een hoop irritante figuren bij mij gehad. Er stond een behoorlijke windje zoals eigenlijk wel gebruikelijk in Westfriesland. Daar heb je met dit van A naar B parcours wel vrijwel de hele loop last van. Dat haalt kennelijk het slechtste in mensen naar boven. Rond de acht kilometer de eerste mafklapper die gewoon haast tegen mij aan ging lopen om maar uit de wind te blijven. Juist het moment dat ik die 16,1 km van vrijdag ging voelen. Naar links en naar rechts en van tempo wisselen hielp niet om van hem af te komen. Prima als je samen wil werken, maar dit was het type profiteur die daarnaast nog een verschrikkelijke afleidende zware ademhaling had. Vervolgens toen er iemand voorbij kwam ben ik eerst bot op de rem getrapt en daarna een flinke versnelling er tegenaan gegooid en even een stukje aangehaakt bij degene die inhaalde. Weg was de eerste horzel. Echter nog geen tweehonderd meter verder was de volgende horzel die haast tegen mij aan ging lopen en een verschrikkelijk afleidende ademhaling had. Naar links en naar rechts en tempo wisselingen hielpen ook hier niet. Dus bot op de rem en weg was hij. Wat kilometers verderop haakte ik bij een groepje aan. Die wilde geen wind vangen, maar vonden het wel prettig om achter mij uit de wind lopen. Die waren niet zo irritant als de twee eerder genoemde figuren. Alleen is het een beetje jammer dat iemand die uit de wind loopt niet begrijpt dat degene die de wind vangt en op een tempo loopt afhankelijk van de windvlagen sneller of langzamer loopt. Die liep dus mooi op mijn hak. Gelukkig geen schade. Een stuk verderop was er een figuur die ook weer wilde profiteren. Liep iets te dicht tegen mij aan en liep behoorlijk te stampen. Misschien eens tijd voor nieuwe schoenen? Horzeltje nummer drie was ook niet met tempowisselingen en links en rechts lopen af te schudden. Dus bot op de rem en flink versnellen was de methode om hem te lossen. Daarna kwam ik gelukkig bij wat relaxtere figuren te lopen. Na 15 km was het beste er helemaal wel af. Gelukkig liep ik toen bij een 65-jarige man uit Steenwijk die mij aanmoedigde om vol te houden. Even later kwamen we met z'n vieren te lopen. Een mooi groepje die elkaar versterkte. Anders was ik denk ik redelijk ingekakt. Nu bleef ik de laatste kilometers aardig overeind. Mijn trainingsmaatje bleef eigenlijk steeds een meter of zestig achter mij lopen. Op 1,5 kilometer van de finish zat ze echter net iets dichter op mij. Dus toen nog maar even iets aangezet tot 4:32 min/km. Gezien zij de explosiviteit mist om daar ruim onder te lopen wist ik dat ik haar daarmee wel achter mij zou gaan houden. Echt flink versnellen zat er niet echter niet meer in. Uiteindelijk gefinisht in 1.35:08. Toch mooi 12 seconde van mijn PR af.

Vanaf nu staat alles in het teken van de marathon en zal er geen PR meer gelopen worden. Komende zondag mijn eerste trail. 14 km ploeteren in Lunteren. Avondje ervoor stond er al een hele tijd een bieravond gepland, dus dat wordt nog wat. Het drone filmpje wat ik op de site zag staan zag er erg zwaar uit.
 

Jozsef

New member
Vanwaar de switch naar trail, Max? ik kom die gasten wel eens tegen op MTB-tracks, om gek van te worden. Vooral als ze oortjes in hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanwaar de switch naar trail, Max? ik kom die gasten wel eens tegen op MTB-tracks, om gek van te worden. Vooral als ze oortjes in hebben.

Ik wil wat hoogtemeters maken en spiermassa in de bovenbenen kweken voor de marathon van Dingle. Het is geen klassieke marathon, dus ik benader het ook niet als een normale marathon. Het is dus slechts een uitstapje in het kader van de marathon voorbereiding. Als ik het leuk vind, dan ga ik het wellicht natuurlijk vaker doen. Trailen kan echter nadelig zijn voor je snelheid en ik wil naar de marathon wel weer voor snelheid gaan.

Hardlopen met oortjes doe ik sowieso nooit. In sommige gevallen is het ook compleet achterlijk. Je hebt een sociaal initiatief in Amsterdam met een maandelijkse gratis trainingsloop. Uurtje op de vrijdagavond met elkaar lopen waarbij je voor groepen van 9 t/m 13 km/uur kan kiezen. Wat maanden terug toen het 's avonds nog kon schemeren en donker kon worden meegemaakt dat er iemand oortjes in had en daardoor werkelijk niemand van de groep kon horen, maar ook niet de auto's. Vervolgens veelvuldig voor de pacer uit lopen en aan de kant van het verkeer lopen. Levensgevaarlijk.

Wat betreft trailen moeten ze natuurlijk niet over uitgezette mountainbike routes lopen, maar andere paden kiezen of er juist van af gaan. Bij het kruizen van mountainbike paden moeten ze natuurlijk opletten bij het oversteken. Neemt niet weg dat net als met wintersport je niet een snelheid moet kiezen die je als mountainbiker niet meer kan controleren.
 

Jozsef

New member
Heb je wel gelijk in. Maar veel technische tracks lopen over kleine zandduinen. Op en af dus, onoverzichtelijk vaak. Nou goed, zo vaak zie je ze gelukkig ook weer niet.

Weekendje weg geweest naar Arnhem met gezin, dus daardoor maar vrijdagavond gereden. En hoe, het weer was super dus ruim 60 km weggetrapt in de polder op de MTB. Via oa Schoonhoven en Gouda. Goede non-stop duurtraining, waar ik na twee en een half uur stoempen zelfs nog wat over had. Snel hersteld ook weer.
Vorige week zondagmiddag met een maat twee 4* tracks op de UHR gereden: Leersum en Amerongen. Bijna 40 km afzien, maar blijft altijd wel waanzinnig rijden daar. Technische segmenten, lange zware klimmen, snelle downhills. Voor mijn maat de 1e keer hier dus die zat na 40km (eigenlijk al na 30) totaal kapot. Training loont ?cht.

We blijven dus bewegen....
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een goede zaak. Ik hoop overigens wel snel van mijn verkoudheid af te komen. Dit keer wel weer enorm goed te pakken. Zelfs mijn oren zitten dicht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gisteren begonnen met het echt eens kijken naar het marathonschema wat trainingsgenoten hebben gebruikt voor de marathon van Rotterdam. Van de 18 weken zit ik al in het einde van week 9. Dit weekend staat op het programma vrijdag 9 kilometer langzamer dan 6 min/km, zaterdag 13 km langzamer dan 6 min/km en zondag 28 km in 5:44-5:51 min/km of 18 km in langzamer dan 6 min/km. Gezien ik zondag dus die 14 km trail ga lopen vervalt het zondag programma. Gezien die trail wilde ik ook het vrijdag en het zaterdag programma omdraaien. Het begon echter gisteravond dusdanig door te regenen dat ik het gisteren bij 11 km heb gelaten. Straks maar nog een rondje van 11 km lopen zodat het qua kilometers weer klopt. Het valt nog niet mee om zo'n twee minuten langzamer te lopen dan je 10 km tempo of 1,5 minuut langzamer dan het halve marathon tempo.
 
Bovenaan