De Bewegers

?

?uti

Guest
Dankzij een foutje in een webshop een fietscomputer van 169 euro voor 69 euro kunnen kopen. :rumcolaa:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ouwe hackerT.

Gisteren weer getraind. Ging op zich wel goed, maar ik meende op het einde van de training weer wat te voelen. Vandaag dus zeker een rustdag. Zal sowieso het schema en de tempo's gaan heroverwegen nu ik al in deze fase problemen ken.
 
?

?uti

Guest
Kwam erachter dat wanneer ik via een andere route over de website naar het artikel klikte de prijs opeens 100 euro lager was. Artikel direct besteld en betaald met Ideal.
Vandaag een mail gekregen van de webshop dat er iets mis gegaan is op de website, dat ik het artikel w?l krijg voor de reeds betaalde prijs en dat men de fout in de webshop inmiddels heeft gefixt. :D:D
 

Jozsef

New member
Leuk zo'n computer, maar ga je er ook nog mee fietsen? :eek:mg:

Na het werk effe een duurloopje gedaan van 12.7 km. Heerlijk loopweer!
 
?

?uti

Guest
Leuk zo'n computer, maar ga je er ook nog mee fietsen? :eek:mg:

Na het werk effe een duurloopje gedaan van 12.7 km. Heerlijk loopweer!

Zeker. Mio navigatie op de racefiets en deze fietscomputer op de mtb. Kan ik in ieder geval zien hoeveel km ik al onderweg ben en dat soort dingen.
 
?

?uti

Guest
Laatst bewerkt door een moderator:
?

?uti

Guest
Gisteravond een track hier in de buurt geprobeerd. Ben al gauw afgehaakt en heb mn eigen route maar gemaakt. Het was enorm blubberig. Op een bepaald moment ging ik een heuveltje over, aan de andere kant was een modderpoel.....dus ik vlieg erin, mn wielen zakken er tot halverwege in weg en ik stond stil in de modder. Ik viel niet eens naar links of rechts, bleef gewoon staan. Dan ligt er dus echt teveel modder, hahaha.

Verder had de track een paar stukjes die ook echt gevaarlijk waren. Gaat mijn favoriet niet worden.
 

Jozsef

New member
Was dat een track van mtb-routes? Normaliter, en zeker die met minimaal 3 sterren, zijn goed geprepareerd, vaak door vrijwilligers.
Rij een stukje verder, en zoek een track uit die hoog staat in de ranking. Deed ik zondagochtend ook: 2x "Zeist". Machtige track van bijna 17km.
Voor mij 35 minuten rijden, Leersum, Amerongen, Rhenen etc 3 kwartier. Oosterhout idem dito. Maar dan heb je ook wel wat. Bike past achterin toch bij jou?
 
?

?uti

Guest
Nee niet van mtb-routes. Er starten een 3-tal tracks hier in Drachten. Ben dus gewoon een gaan doen om te kijken of het wat was.....niet voor herhaling vatbaar dus. Wellicht zijn de andere 2 routes beter, maar dat ik ga later weleens ontdekken.

Als je op 5 minuten fietsen vanaf thuis aan een mooie track kunt starten dan is dat wel lekker. Appelscha is toch gauw 20 minuten....en ook weer terug. Zoveel tijd had ik gisteren simpelweg niet.

Even rijden voor een mooie track is geen probleem......maar daarvoor heb je niet altijd de tijd. Morgen maar weer ergens wat km's maken. Straks even een track uitzoeken.
 

Pascallovic

Well-known member
Zo, de Nijmeegse vierdaagse zit er weer op. Ging erg goed wat mij betreft en ben er zo lijkt het zonder blessures uitgekomen. Een beetje zwak nog in de knieen en dikke enkels maar dat gaat met rust wel redelijk snel over. De tweede dag was het zwaarst en heb ik het drinken voor de hitte niet bij kunnen houden. Het ging er zo snel weer uit bij het zweten, dat ik het die dag toch moeilijk had. Gelukkig wel altijd aan het begin van de middag binnen. Dat scheelt een hoop drukte op het parcours en warmte natuurlijk.

Vandaag uren in het onweer gelopen en 2 uur volle plensbuien erbij gehad dat is weer eens wat anders. Daar heb ik dan toch nog twee blaren door gekregen, maar niet heel hinderlijk. Mooie editie de 100e. Wat ik wel jammer vond is dat de organisatie elke dag de finishtijd met een half uur heeft verlengt. Het is ook gewoon een prestatietocht en als je geen 30 km in 10 uur kan volbrengen hoor je het kruisje niet te krijgen. Maar goed de organisatie was zeker bang voor een recordaantal uitvallers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je 4 km per uur loopt, dan heb je nog 2,5 uur over voor stops onderweg. Als je het dan inderdaad niet redt in 10,5 uur, dan kun je je inderdaad afvragen of je er wel aan mee moet doen.

Maar goed, jij hebt het weer mooi volbracht. Netjes! Kan jij je weer mooi focussen op hardlopen. Ik dacht alleen altijd dat ze 50 km per dag liepen, maar ik begrijp dat het dertig km per dag is?

Ik ben ook weer vol in training. Gezien die ge?rriteerde kuitspier heb ik wel besloten om vooral te focussen op heel blijven. Zes keer in de week trainen is niet goed voor mijn lichaam. Tenzij ik andere sporten daarnaast zou gaan doen zoals zwemmen of fietsen, maar dat is nou eenmaal niet mijn ding. Vorige week drie keer getraind en steeds wel af en toe het idee gehad dat ik mijn kuitspier weer voelde. Afgelopen week nu drie keer getraind en morgen een trainingsloop maakt het totaal runs deze week vier. Deze week geen last gehad van mijn kuitspier. Ik zal het dus denk ik bij vier keer trainen per week gaan houden. Gisterochtend overigens al om zes uur 's ochtends buiten voor een loopje van 16 km nog voor het werk. Ik wist niet dat ik het kon.
 

Pascallovic

Well-known member
Als je 4 km per uur loopt, dan heb je nog 2,5 uur over voor stops onderweg. Als je het dan inderdaad niet redt in 10,5 uur, dan kun je je inderdaad afvragen of je er wel aan mee moet doen.

Maar goed, jij hebt het weer mooi volbracht. Netjes! Kan jij je weer mooi focussen op hardlopen. Ik dacht alleen altijd dat ze 50 km per dag liepen, maar ik begrijp dat het dertig km per dag is?

Ik ben ook weer vol in training. Gezien die ge?rriteerde kuitspier heb ik wel besloten om vooral te focussen op heel blijven. Zes keer in de week trainen is niet goed voor mijn lichaam. Tenzij ik andere sporten daarnaast zou gaan doen zoals zwemmen of fietsen, maar dat is nou eenmaal niet mijn ding. Vorige week drie keer getraind en steeds wel af en toe het idee gehad dat ik mijn kuitspier weer voelde. Afgelopen week nu drie keer getraind en morgen een trainingsloop maakt het totaal runs deze week vier. Deze week geen last gehad van mijn kuitspier. Ik zal het dus denk ik bij vier keer trainen per week gaan houden. Gisterochtend overigens al om zes uur 's ochtends buiten voor een loopje van 16 km nog voor het werk. Ik wist niet dat ik het kon.
Je hebt verschillende leeftijdscategorieen. Vrouwen lopen tot hun 60e 40 km omdat ze vrouw zijn, terwijl mannen tot hun 50e 50 km lopen (Over deze ongelijkheid heb ik feministisch Nederland nog nooit gehoord.) Vanaf de 60 jaar en tot 12 jaar hoeft je maar 30 km te lopen. Je mag wel altijd meer lopen natuurlijk. Op die 30 km zitten dus vooral bejaarden die 10 tussenstops maken op 30 km. Dan redt je het niet nee.

Mooi dat je een goede balans voor de belasting van je kuitspier lijkt te hebben gevonden. Ik vind 6 keer per week trainen ook wel erg veel. Met 4 keer kom je ook al een heel eind. Erg vroeg voor een loopje om 16 en ook geen kleine afstand voor een training. Maar je bent wel meteen weer wakker. Dat is een voordeel
 
?

?uti

Guest
Vandaag 100km gereden, jammer dat de telefoon bij 83km geen batterij meer over had. Volgende keer maar even met een volle batterij vertrekken.
 

Jozsef

New member
Zomaar uit het werk een poging tot verbeteren PR 5km. Altijd leuk om te weten waar je staat. Was eigenlijk te warm, ging ook kompleet stuk.

Dik PR nu van 24.25 min, maar vooral blij met de bijna perfecte opbouw...

vqgkzk.jpg
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
5 km is sowieso een vervelende afstand. Zit je direct hoog in je adem. Je bent vandaag sneller dan ik. Ik heb 14 km rond marathon tempo gelopen van gemiddeld 5 min/km. Volgens mijn trainster is het nog effectiever om de langzamere marathon trainingen op nuchtere maag te doen, dus ik ga een poging wagen om morgen ochtend weer vroeg naast mijn bed te staan voor een langzamer 16 km.
 
Bovenaan