De Bewegers

Jozsef

New member
Heftig. Ik doe effe rustig aan na gisteren, die hoogteverschillen op de Veluwezoom hakken er goed in. Straks lekker met de hogedrukspuit in de weer. Klussen dus als herstel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Het werden gisterenmiddag 17 kilometers. Wel bij ieder waterpunt even wat water gedronken. Verder nog na een kilometer of 11 nog even de heuvel van vier kanten beklommen en afgedaald. Nu helaas aan het werk. Ik heb loopspullen mee, dus ik kan ook via het Amsterdamse Bos naar huis rijden.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Vrijdag werd het na het werk 6,75 km waaronder weer vier kanten de heuvel op en af. Zaterdag een 10 km wedstrijd zonder drankposten gelopen in 43:07 die ruim tekort was, omgerekend toch ruim onder de 45 minuten. Vandaag 17 km wedstrijd hardgelopen. Wel een stuk of zes tot acht waterposten. Bij iedere post op een na een bekertje water gepakt en even wandelend leeggedronken. Uitgekomen op 1.19:00. Ruim twaalf minuten sneller dan vorig jaar. Tweede helft was ik zelfs 1 minuut sneller dan de eerste helft. Dik tevreden. Morgen sowieso rust. Dinsdag wellicht rustig trainen op de baan en verder enkel maar rust tot vrijdagavond.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

De kop is eraf. Ruim zeventien kilometer afgewerkt in 1.14:54. 4:23 min/km. Negen minuten sneller dan vorig jaar. Ik ging eigenlijk wat snel van start. In het middenstuk zit wat mij betreft het meest verschrikkelijke stukje van de vierdaagse en daar ga je een beetje dood. Daarna weer in het ritme gekomen en versneld. Als ik dit volhou zit ik goed op schema om de vierdaagse binnen de 4,5 uur te lopen. Ik vrees alleen dat ik sommige stukken te diep ben gegaan en ik ben heel erg benieuwd hoe de benen morgen zijn. Dan staat er 14,5 kilometer op het programma.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Tweede etappe ging ook prima. 1.03:59 over 14,6 km. 4:25 min/km. Wel duidelijk verval ten opzichte van gisteren, maar ik heb wel stand gehouden. Vanaf het begin voelde ik de inspanning van de dag ervoor. Nu een erg slechte nacht gehad. Het is ook ijskoud met camperen nu. Gelukkig veel dekens mee, maar het is steeds kort slapen en weer wakker. Gelukkig sta ik in het klassement redelijk hoog waardoor ik vandaag aan de 8,5 km tijdloop pas om 11.32 uur hoef te starten. Benen voelen nu nog heel erg slecht, maar hopelijk is dat anders als ik de paardentrailer uit ren. Om die 60,5 km in 4,5 uur te halen zal ik vandaag eigenlijk nog winst moeten pakken voor de bijna halve marathon van morgen. Het zou mooi zijn als ik dan niet meer zo hard hoef.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vandaag weinig winst gehaald vandaag. Vanmorgen toen ik wakker werd na een verschrikkelijk slechte nacht voelde mijn benen echt verschrikkelijk. Gelukkig trok het nog wel een beetje weg, maar echt hard gaan lukte niet. Uiteindelijk 4:25 min/km kunnen draaien en op 36:52 uitgekomen. 2,5 minuut sneller dan vorig jaar, dat wel. Morgen heb ik 1.34:10 over om 20,2 km af te leggen. Dat is 4 minuten sneller dan vorig jaar. 4:38/4:39 min/km. Ligt 10 seconden boven mijn PR op de halve marathon, dus het zou mogelijk moeten zijn. Op zich voelen de benen beter dan vanmorgen en heb ik dit keer weer bijna een dag de tijd om te herstellen.
 

Jozsef

New member
Goed tempo toch? Zelf vandaag een rustig duurloopje gedaan van 10 km, als herstel van de afgelopen 3 weken waar ik bijna 200 km op de MTB hebt gezeten.
Was even nodig, fietsbenen cre?ren na een fietsloze winter. Vooral de laatste week profijt gehad van die inspanningen, vooral alweer sterk in 't klimwerk.
Nu nog een goed sporthorloge want Strava op de smartphone blijft niet ideaal. De GPS mist soms hele segmenten door de bebladering.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

In principe is de tijdloop de kortste etappe waarin je over het algemeen snel zou moeten zijn. Ben ook ergens in de dertig ge?indigd in de etappe wat laag is gezien mijn 26ste klassering in het klassement. Waar het verschil bij wielrennen in de bergen wordt gemaakt wordt bij de hardloop4daagse het verschil gemaakt in de laatste etappe. Lang klimwerk vanaf kilometer 4 tot en met 13,5 en daarna ook nog een paar korte steile klimmetjes. Als je het juiste ritme te pakken hebt, dan kom je door de lange klim wel heen. Die korte klimmetjes dan zijn de benen wel verzuurd en die gaan sowieso wel pijn doen. Dan is het een kwestie van tandenbijten en doorlopen. Ik hoop dat ik lang onder het schema kan blijven lopen zodat ik op het laatste punt zoveel verval mag hebben dat ik ontspannen kan blijven lopen. Maar goed, morgen weet ik dat ik tot aan het gaatje mag gaan en dat ik na de finish niet meer hoef te kunnen lopen.

Wel verstandig dat je eindelijk om bent wat betreft een sporthorloge. Ik weet dat de Tom Tom Multisport geschikt is voor fietsen en hardlopen. Verder moet je de Garmin dan nog even bekijken. Tegenwoordig hartslagmeter en GPS allemaal in hrt horloge zelf. Voor het fietsgedeelte moet je dan ook nog iets aan je fiets bevestigen dacht ik.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Zo dat was vandaag eventjes flink afzien vandaag. Gisteren avond bij de Italiaan een pizza met vis eten was even een heel erg slecht idee. :werder: Iedereen die iets met vis hadden, die hadden wel maagklachten. Zelf al drie keer voor de start het toilet bezocht. Het lopen ging in het begin nog wel redelijk. De opdracht was helder. Gedurende 20,261 km een tempo van 4:38 min/km gemiddeld lopen en de 60,5 km zijn keurig in 4,5 uur afgerond. Ik begon misselijk aan de start, maar de eerste kilometers die gingen nog redelijk soepel. Het klimmen en dalen vanaf een kilometer of vier ging ook prima. Iets wat hard (1e km in 4:12 min/km en 7e km in 4:13 min/km), maar ieder stuk dat lekker gaat in dergelijk afwisselende etappes vooral profiteren en ontspannen. De benen kunnen tenslotte na vier dagen ieder moment protesteren. Vooraf rekening gehouden dat het na 13,5 km zwaar zou gaan worden. Echter vanaf een kilometer 9 begon de misselijkheid heftig te worden en de maag begon behoorlijk zich te roeren. Vanaf dat moment liep ik tot de finish tegen kotsen aan. Toen even voor het tien kilometerpunt ook nog eens de linkerbovenbeen volledig begon te verzuren leken de kansen volledig verkeken. Ik liep op dat moment volgens het klokje 4:29 min/km gemiddeld over het eerste stuk. Ik kon geen enkele druk meer uitoefenen op mijn benen en het tempo viel weg. Ik overwoog op dat moment maar mijn verlies te nemen. Tenslotte toch maar op 5 min/km doorgelopen in de hoop dat ik nog zou gaan herstellen. Vervolgens kreeg ik weer iets meer vaart toen er vervolgens een mooie dame voorbij liep die ik de vierdaagse wel meer heb zien lopen die gewoon niet langzamer kon lopen dat rond de 4:30 min/km. Ik kon daar nog even aanhaken en bleef nog eventjes aan het elastiek lopen. Mijn klokje kon geen gelijk hebben dat ik zo traag was. Eenmaal bij de 15 kilometer aangekomen bleek ik opeens nog ruim 26 minuten over te hebben voor de laatste 5,261 kilometer. De schade viel dus eigenlijk hartstikke mee, mijn klokje was de weg kwijt en het doel was gewoon nog prima haalbaar. Iedere kilometer binnen de vijf minuten blijven en ik zou het halen. Mijn benen wilde niet, mijn maag protesteerde, ik zat tegen kotsen aan. Mijn hoofd wilde echter pers? die 4,5 uur binnen tikken. Niet in de laatste kilometers opgeven. Gelukkig bleek mijn herinnering van vorig jaar niet te kloppen. Vrijwel alles omlaag en geen 15 kut heuveltjes, maar een stuk of drie of vier. Geen kracht meer in mijn benen, maar ze desondanks zo snel mogelijk laten afdalen. Bij het bordje 'nog 1 km' was het zeker, dit ga ik binnentikken. Het sportpark opgedraaid voor de laatste paar honderd meter. Het publiek met bekenden die je aanmoedigen. Toch nog even een knallende eindsprint, geen idee waar ik die nog vandaan haalde. Over de finish zocht ik meteen de grond/het gras. Een bekende gaf mij gelukkig een bekertje en de voorzitter van het evenement schoof mij de welverdiende medaille om. Waar ik 1.34:10 nodig had liep ik netto 1.32:33 en bruto 1.32:35 (hetgeen voor het graveren van de medaille telt). Het eindresultaat is 4:28.24. Drie dagen diep gegaan en de vierde dag volledig tot het gaatje en er doorheen. Met het oog op het gaan lopen van een marathon goed om te zien dat mijn hoofd sterker is dan de rest van mijn lichaam.
 

Pieros

Active member
Mooi om te lezen en gefeliciteerd. Dit zijn toch ??n van de mooie dingen van sport...je grenzen verleggen en niet opgeven. En nu genieten van wat rust???
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Nu inderdaad eventjes was rustiger aan. Morgen misschien even naar de baan om wat uit te dribbelen. Van het weekend voorzichtig heel rustig wat kilometers maken als start van een marathon trainingschema. Van vorig jaar weet ik wel dat de benen niet binnen een week zijn hersteld.
 

Jozsef

New member
MTB Zeist: Nieuw PR 51.48. Bijna 5 minuten eraf. Wel rustig onderweg, maar ook weer mul zand. Hoezo doortrainen in de winter loont. :duim:
 

Pascallovic

Well-known member
Donderdag een afspraak in het ziekenhuis. Hopelijk mag de brace er dan vanaf. Vrijdag naar de Fysiotherapeut om te bespreken hoe ik het weer sterker kan maken. Hopelijk kan ik dan snel weer een loopje doen. Denk zelf aan de Gaasperplasrun van 12 juni. Ik zie wel wat de afstand wordt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel een leuke loop. Hopelijk hebben ze dit keer de drankpost op orde. Vorige keer was dat een drama. Mazzel dat het weer niet heel extreem was, maar rond die tijd je drankposten niet op orde hebben is gevaarlijk.
 

Jozsef

New member
PR 5 km scherper gezet op 24.53. Was 25.06. Niet bewust, gewoon tijdens een intervalloopje zojuist. Training loont, ook op je oude dag.

@Pascallovic: Beterschap. Niet forceren nu.
 

Jozsef

New member
Wel verstandig dat je eindelijk om bent wat betreft een sporthorloge. Ik weet dat de Tom Tom Multisport geschikt is voor fietsen en hardlopen. Verder moet je de Garmin dan nog even bekijken. Tegenwoordig hartslagmeter en GPS allemaal in hrt horloge zelf. Voor het fietsgedeelte moet je dan ook nog iets aan je fiets bevestigen dacht ik.

Het is na uitgebreid zoeken de Polar M400 geworden: http://www.polar.com/nl/producten/sport/M400

Prachtig apparaat, overwegend prima reviews. Ook onder bikers. Alleen het installeren al, goeiedag wat een mogelijkheden. Morgen maar eens testen met een duurloop.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Veel plezier. Goede gadgets verhogen het plezier en motiveren je om weer meer te doen. Net 10 kilometer hardgelopen. 5:05 min/km vond ik vandaag hard zat. Ik moet kennelijk nog even herstellen van vorig weekend. Morgen denk ik nog maar een rondje rustig voor mijzelf. Ik ben nu weer een oud rondje vanaf mijn ouderlijk huis gaan lopen. Toch weer leuk dat Westfriese landschap.
 
Bovenaan