De Bewegers
Ik moet zeggen dat ik zelf erg weinig tijdens het lopen met hartslagmeter doe. Ik bepaal meestal voor mijn trainingsrondjes welk tempo ik ongeveer wil lopen. Ik kijk wel meestal na afloop in welke zones ik heb gelopen. Dat zou jij ook ergens terug moeten kunnen zien. Als je dan vaker dezelfde tempo's loopt, dan zie je dat je op een bepaald moment in een lagere hartslagzone loopt. Dat houdt in dat je conditie dan in principe beter is.
Ik heb net bij Driehuis meegedaan aan een duinloop van 10 EM. Dat was behoorlijk ploeteren. Ik kwam tot de conclusie dat vals plat omhoog en omlaag mij nu vrij makkelijk afgaat. Dat is goed nieuws voor de marathon van Dingle. De korte pittige klimmen blijven een aanslag op de benen. Langere minder steile klimmen gingen op zich vrij goed qua ritme. Vanaf 7 tot en met 11,5 kilometer had de loop meer weg van een trail. Door water heen moeten lopen, veel mul zand, onregelmatige stenen en veel klimmetjes. Eigenlijk een prima parcours om het afzien een beetje te trainen. Ik kwam uiteindelijk uit op 1.13:13. Daar was ik wel erg tevreden mee.