Bij mij was het ook niet best, 1.39:12. De eerste dertien kilometer samen met mijn trainingsmaatje gelopen iedere kilometer in de range van 4:17 min/km - 4:34 min/km. Toen voelde ik dat dit tempo niet was vol te houden, dus wilde ik iets terugschakelen naar 4:40 min/km. Toen kwam je echter kilometerslang is keiharde wind te lopen op de open vlakte. Gezien ik in tempo terugschakelde werd ik eigenlijk enkel maar ingehaald en loop je alleen maar tegen die wind in te beuken. Kilometers 14, 15 en 16 gingen nog wel met 4:45 min/km tot 4:54 min/km. Daar belande ik in de 5 min/km plus met als dieptepunt 5:23 min/km. Het was echt vechten en op tandvlees lopen richting finish. Achteraf overigens ook niet heel gek dat een halve marathon vandaag te ver was. Gisteren de hele dag trappen op en trappen af ivm verhuizing zus. Daarnaast alweer een maandje verkouden. Door steeds weekenden mijn zus te helpen en de verkoudheid ook nauwelijks kilometers gemaakt. Inclusief vandaag en de Vondelparkloop dit jaar nog maar 66 km hardgelopen. Echt veel te weinig. Mijn zus is nu over, dus vanaf nu maar weer volle bak trainen. Mijn trainingsmaatje kwam uit op 1.34:57, dat had ik ook wel willen lopen. Over een maand de volgende wedstrijd die we samen lopen, dan wil ik haar toch wel weer kunnen bijhouden. Dat is dan een 10 kilometer, dus dat zou wel moeten lukken.