Pascallovic
Well-known member
Als het te lang duurt verlies ik gewoon concentratie en ga ik lopen op ontspanning. Dan zijn de kilometer tijden gewoon wat langzamer. In het geval van de Bruggenloop werd ik een beetje wakker geschut door die kilometer naar beneden en daarna kon ik hem gewoon doortrekken naar de finish.Bij Zevenheuvelenloop is dat logisch gezien het meeste klimwerk in het midden zit en de laatste drie kilometers naar beneden gaan. Hier was het middendeel wellicht het makkelijkste deel, maar wellicht ook wel het saaiste deel. Al hoewel het stuk tussen de Van Brienenoordbrug en tot vlak voor De Kuip ook niet echt spannend is. Met wat voor een klokje liep je ook alweer? Een klokje die de snelheid weergeeft kan helpen.
Ik loop met een Garmin Forerunner 15 of zo. Daar kun je snelheden aan aflezen, maar weet bij mijzelf nooit wat er in zit. Gisteren liep ik met hartslag 176 gemiddeld 1 uur 11, in Monnickendam met 175 gemiddeld 53 minuten over 10 km, in Nijmegen was het een hartslag van 176 met een tijd van 1 uur 16 en bij het Olympisch stadion was het 179 gemiddeld met een eindtijd van 48 minuten over 10 km.