Ik heb de aflevering terug gezien. Dat was een mooie aflevering. Stom, ik doe al acht jaar mee aan het tweejaarlijkse evenement De Zestig van Texel en die staat ook mede in het teken van hem.
Vandaag een tien kilometer gelopen bij de Wijkenloop. Ik heb hem in 42.13 kunnen voltooien. Twee maanden terug liep ik met pijn en moeite hetzelfde parcours in 50.58, dus de progressie van bijna negen minuten mag er wezen. Het was daarnaast ook behoorlijk warm tijdens het lopen. Op de tien kilometer is dit mijn derde tijd. Ik heb hetzelfde parcours een keer in 41.30 afgelegd en ik heb de Zaanse Schansloop in 41.55 volbracht. Als ik al zo dichtbij kom zonder interval training, dan zit er nog wel behoorlijk wat progressie in. De tien kilometer uiteindelijk binnen de veertig minuten lopen daar geloof ik wel in.
Zondag staat een halve marathon op het programma als ik mijzelf niet opblaas, dan moet ik in staat zijn om mijn PR uit 2007 te verbeteren. Die staat nog op 1:39:33. De afstand zal wel afzien zijn. Vorige week vrijdag viel mij de 10 EM al zwaar qua afstand gezien ik de laatste tijd alleen maar tien kilometer per keer loop.
Afhankelijk of ik volgende week mee ga met de duintraining met mijn oude hardloopvereniging ga ik volgende week of die week erna proeftrainen bij een hardloopvereniging in Amsterdam.