Darten

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat is er veranderd ten opzichte van vorige jaren dat je nu wel de kans waagt?

Problemen:
- Ik wil geen week(end) van huis
- Geld.

Oplossing:
- Medicatie en mijn vrouw die akkoord gaat
- Vrienden

En ik had geen keus 😅

We hadden afgelopen zaterdag een toernooi in ons cafe, waar ik in de kwartfinale met 6-0 win, de halve finale met 7-0 win en de finale met 8-1 win. De vraag kwam waarom ik niet naar q school ging en ik gaf bovenstaande problemen aan. Daarna werd door 5 man besloten dat de inschrijving (€550,-) door hun werd geregeld. Vijf minuten later was het geld ook daadwerkelijk geregeld.

Ik de volgende dag met mijn vrouw gesproken, ze wilde sowieso begin januari een week thuis blijven/vakantie, dus dat komt goed uit.

Accommodatie had ik ook zo geregeld, ik kan met drie man hier uit de buurt mee in een chalet, voor veel minder dan ik had gedacht. En dat bedrag heeft een sponsor betaald.

Dus, lang verhaal kort: Alle financiële kosten zijn gedekt en inmiddels betaald. En mijn vrouw vind het goed.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klinkt goed en super tof, Satyr!

Al komt nav bovenstaand verhaal bij mij wel de vraag op wat je gaat doen als je opeens door Q-school heen komt en een tourkaart bemachtigt? Dan zit je toch weer met die problemen (paar dagen van huis weg en geld voor reizen en accommodatie)?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Klinkt goed en super tof, Satyr!

Al komt nav bovenstaand verhaal bij mij wel de vraag op wat je gaat doen als je opeens door Q-school heen komt en een tourkaart bemachtigt? Dan zit je toch weer met die problemen (paar dagen van huis weg en geld voor reizen en accommodatie)?
Ja, maar ik ben wel zo realistisch dat die kans klein is. 9, 10 en 11 januari is er een pre-qualifying, daarvan gaan de beste 256 (dacht ik) naar de echte Q-school. Die schifting wil ik iig halen en daarna moet je echt een topdag/week hebben.

Sponsoren weten mensen met een tourcard wel te vinden en de pdc heeft daar ook een 'sponsorpool' voor, waar spelers en sponsoren elkaar kunnen spreken. Ik heb Dave Proosten en Luc Peters gesproken en die kunnen zonder eigen bijdrage de PDC toernooien af. En dat zijn jongens van mijn niveau/iets hoger.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, maar ik ben wel zo realistisch dat die kans klein is. 9, 10 en 11 januari is er een pre-qualifying, daarvan gaan de beste 256 (dacht ik) naar de echte Q-school. Die schifting wil ik iig halen en daarna moet je echt een topdag/week hebben.

Sponsoren weten mensen met een tourcard wel te vinden en de pdc heeft daar ook een 'sponsorpool' voor, waar spelers en sponsoren elkaar kunnen spreken. Ik heb Dave Proosten en Luc Peters gesproken en die kunnen zonder eigen bijdrage de PDC toernooien af. En dat zijn jongens van mijn niveau/iets hoger.
Helder! Hoe goed ben jij met het in bedwang houden van je zenuwen? Want als ik jouw niveau hier een beetje volg en dat afzet tegen de gemiddelden van de afgelopen jaren op Q-school, dan zijn er niet gek veel spelers waar je voor onder hoeft te doen. Beetje mazzel hebben met de lotingen enzo.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben vooral goed als ik individueel gooi, dus op toernooien. Dus daar maak ik me geen zorgen over, ben een hele rustige en kalme darter.

Natuurlijk kan ik in teamverband ook gooien en in de regionale donderdag en vrijdag competitie gaat dat ook prima, maar in de Superleague merk ik dat ik wat zenuwen heb. Omdat je dan op zo'n hoog niveau gooit en elke fout je team kan benadelen.

Het stomme is, dat ik mijn teamgenoten dat nooit kwalijk zou nemen, maar mezelf dus wel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben vooral goed als ik individueel gooi, dus op toernooien. Dus daar maak ik me geen zorgen over, ben een hele rustige en kalme darter.

Natuurlijk kan ik in teamverband ook gooien en in de regionale donderdag en vrijdag competitie gaat dat ook prima, maar in de Superleague merk ik dat ik wat zenuwen heb. Omdat je dan op zo'n hoog niveau gooit en elke fout je team kan benadelen.

Het stomme is, dat ik mijn teamgenoten dat nooit kwalijk zou nemen, maar mezelf dus wel.
Klinkt goed! Veel succes. Ik ga het met belangstelling volgen.
 
Bovenaan