Darten

Mommiej

Well-known member
Weer 4 dagen op de vloer bezig nu. Vandaag 1e dag. Meteen een prestatie neergezet door De Sousa, wint 6-0 van Borland. Borland krijgt geen pijl op dubbel en De Sousa is achtereenvolgens in 12, 11, 12, 13, 12 en 11 darts uit met 127 gem.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zaterdag een wedstrijd verloren, die je 99 van de 100x wint. Let op...

Best of 7
Leg 1: Tegenstander begint, staat na 12 pijlen op 117, ik sta na 12 pijlen op 96. Hij gooit 117 uit: 15 darter
Leg 2: Ik begin, sta na 9 pijlen op 129, tegenstander staat na 9 pijlen op 81 (180-60-180). Ik mis D12 om een 12 darter te gooien. Hij gooit 81 uit: 12 darter
Leg 3: Tegenstander begint, staat na 12 pijlen op 117. Ik sta na 12 pijlen op 121. Hij gooit 'm weer uit, 15 darter
Leg 4: Ik begin, mis twee pijlen op 40, tegenstander gooit 85 uit op de bull: 15 darter.

4-0 verloren
:classic_biggrin:


Uiteraard gooide hij in de finale niks meer
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Lekker gegooid. Met zulke scores kun je meedoen met PDC voorronde toernooien....
Ja, maar dan moet ik elke wedstrijd dat gaan gooien, hahaha.

Ik zit normaal ergens rond de 77-80, met 70 op een slechte dag en 80+ op een goede dag, maar dat is niet genoeg voor PDC rankings.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Fallon Sherrock laat steeds vaker zien dat dat WK waarin ze een paar rondjes overleefde geen toeval was. Ze kan serieus wedijveren met de mannen. Ze heeft nu ook de knock-outfase van de Grand Slam of Darts gehaald door te winnen van Mike de Decker en Gabriel Clemens. In die eerste wedstrijd gooide ze ruim 100 gemiddeld, een record voor een dame op een televisietoernooi. En tegen Clemens gooide ze een 141 finish en won ze de beslissende leg met een 170 finish. Ik ben meer en meer fan!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
@Satyr Ik lig nu even darten te kijken, zie ik twee man vanaf 305 op de (triple) 18 gooien. Waarom doen ze dat?
Ik vroeg mij hetzelfde af. Kan me alleen dit bedenken: Single 18, triple 20, triple 20 is 167 over. Maar gooi je een triple 18, dan zijn er geen combinaties met een single en een triple er achteraan mogelijk om op een finish te komen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vroeg mij hetzelfde af. Kan me alleen dit bedenken: Single 18, triple 20, triple 20 is 167 over. Maar gooi je een triple 18, dan zijn er geen combinaties met een single en een triple er achteraan mogelijk om op een finish te komen.
Precies, begin je op de 20 dan heb je maar 2 triples nodig. Kun je met de laatste pijl alsnog naar de 18 switchen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
@Satyr Ik lig nu even darten te kijken, zie ik twee man vanaf 305 op de (triple) 18 gooien. Waarom doen ze dat?
Wat Jamel al zegt, 138 laat 167 over. Gooi je een triple, dan is er geen 'logische' finish over, en dan kun je het beste gewoon doorgooien op de T18, of naar de T20 gaan.

Maar de gedachte is dat een S20 met de eerste pijl geen finish laat en een S18 de uitweg naar 2x T20 heeft
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is wel een keuze die je maakt als het moet, dus tegen een goede tegenstander. Zelfde is het geval bij 231/234, dan ga ik voor 20-19-bull, wat meestal 64 punten oplevert. Dan laat ik 167 of 170 over. Gewoon 60 laat dan dus 171/174 over.

Dat zijn van die dingen die je vanzelf leert.

302 is ook de eerste pijl op de 18, zo kun je 138 gooien en 164 overlaten. 302 heeft nog de bonus dat 3x T18 140 overlaat.
 
Bovenaan