Darten

Maasveld

Well-known member
Hoe werkt die Order of Merit nu eens eigenlijk? Ik zag 'm gisteren voorbij komen, daar stond Danny Baggish op £ 1.500. Hij haalde op het WK echter de laatste 32, wat £ 25.000 was. Wat mis ik?

Overigens is het OM een onderzoek gestart naar Matchfixing.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hoe werkt die Order of Merit nu eens eigenlijk? Ik zag 'm gisteren voorbij komen, daar stond Danny Baggish op £ 1.500. Hij haalde op het WK echter de laatste 32, wat £ 25.000 was. Wat mis ik?

Overigens is het OM een onderzoek gestart naar Matchfixing.
Hij haalde de laatste 64 en hij had de laatste 32 moeten halen om het prijzengeld mee te laten tellen.


 

Miramar

Well-known member
Hoe werkt die Order of Merit nu eens eigenlijk? Ik zag 'm gisteren voorbij komen, daar stond Danny Baggish op £ 1.500. Hij haalde op het WK echter de laatste 32, wat £ 25.000 was. Wat mis ik?

Overigens is het OM een onderzoek gestart naar Matchfixing.
De ranking wordt bepaald door het prijzengeld gewonnen over de afgelopen twee seizoenen. Zegt wiki
 

Maasveld

Well-known member
Dit is 2020. Dit jaar kwam hij een ronde verder. Ik wist niet dat je de laatste 32 moest halen voor het meetellen van het prijzengeld, maar dat zou nu dan toch moeten gelden?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dit is 2020. Dit jaar kwam hij een ronde verder. Ik wist niet dat je de laatste 32 moest halen voor het meetellen van het prijzengeld, maar dat zou nu dan toch moeten gelden?
Ik heb even gevraagd en de reden is dat Baggish geen tourcard had tijdens het WK, die heb je nodig voor de OoM. Pas in de afgelopen Q-school heeft hij een tourcard gehaald, dus vanaf die dag telt zijn prijzengeld mee.
 

SanMark.

Well-known member
Lekker hoor.

Hoeveel uur per week sta je aan het bord ?

En hoe is dat verdeelt in wedstrijden en trainingen ?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hoeveel uur per week sta je aan het bord ?

En hoe is dat verdeelt in wedstrijden en trainingen ?

Ik train niet. Hooguit een pijl of 9 per dag als ik ergens op moet wachten oid. Hier en daar pak ik 's middags een online toernooi mee, maar dat niveau is veel lager en dan gooi ik ook geen klote.

Ik gooi wel een reeks wedstrijden zoals hierboven en die duren zo'n 45 minuten als er 16 legs zijn. Tot nu toe gaat dat best lekker
Naamloos1.png

Naamloos2.png

Die stats zijn klote, want ik gooi best vaak 95-99 en 133-139. Ik heb dat van alle wedstrijden uit het schema nageteld en ik zit op 48x 95/99 en 26x 133/139. En nog 1x 171, 174 en 177. Dus de stat 100+ is nu 82, als het 95+ was had ik op 130x gezeten. en 62x 133+

edit: sorry voor mijn gespam
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar daar zou je dus nog wel veel winst kunnen pakken ?
Ik heb geen idee. Wat je vaak ziet, is dat mensen thuis beter gooien dan tijdens een wedstrijd in een cafe of in ieder geval iets competitief. Dat merk ik nu ook, een vriend van me wint eigenlijk nooit van me, maar nu met dat online heeft hij echt een grote piek gemaakt. Lekker thuis, muziekje erbij en lekker gooien.

Ik kan 100x 26 gooien met ingooien, maar zodra het moet valt het. En daarom is trainen zo klote, want ik gooi dan klote en ik weet dus dat het ook niet uitmaakt of ik wel of niet train. Als het moet, sta ik er. Meestal...
 

SanMark.

Well-known member
Maar met gemiddeld 70 of 80 sta je er niet als je omhoog wil. Want dan moet je naar de 90 en dat ga je alleen bereiken door te trainen met bv betere spelers.

Een Taylor stond de eerste 30 jaar van zijn dar carrière 6 tot 8 uur per dag achter het dartbord. Waarom jou jij het niet nodig hebben en de beste allertijden wel ?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben 40, het was wat anders als ik 20, 25 was. Het heilige willen en moeten heb ik niet, en nooit gehad.

Het is gewoon raar om 26, 41, 60, 85 te gooien als het nergens om gaat en 100, 96, 140, 99 als het een wedstrijd is. Mijn gemiddelde is 70/80 door de dubbels die ik mis. Daar zou dan eventueel nog wat winst liggen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik kreeg gisteren een bericht van een Noors dartbedrijf die mensen zoeken in NL/DE/BE die met hun materiaal willen gooien. Een soort van sponsoring dus, ze kwamen bij mij terecht via een vriend op Facebook, die had hun verteld dat hij iemand kende die goed kon gooien en een Noorse vlag als tattoo had. Ze bellen me deze week voor een gesprek. Spannend? Ja. Leuk? Ook ja.
 
Bovenaan