Coronavirus

Bonehead

Well-known member
Geen geplande operaties meer in Brabant. Ik vermoed dat dit in Twente ook gaat gebeuren volgende week. Niet lang daarna zullen ook spoedeisende operaties niet allemaal door kunnen gaan onder wetgevende omstandigheden. Ik denk dat de gevolgen meer slachtoffers gaat eisen dat het coronavirus an sich.
 

Batigoal

Well-known member
Geen geplande operaties meer in Brabant. Ik vermoed dat dit in Twente ook gaat gebeuren volgende week. Niet lang daarna zullen ook spoedeisende operaties niet allemaal door kunnen gaan onder wetgevende omstandigheden. Ik denk dat de gevolgen meer slachtoffers gaat eisen dat het coronavirus an sich.

In Italië sterven 'dagelijkse' hartaanvallen en herseninfarcten omdat er in sommige ziekenhuizen te weinig plek is om ze te behandelen.
 

Bonehead

Well-known member
Dat gaat hier ook gebeuren. Mondkapjes was al een probleem. Desinfectiemiddelen gaat volgende week volgen evenals simpele zaken als verband. We hebben bij ons gelukkig nog een aardig voorraadje buikverband zodat we nog wat weken vooruit kunnen. Maar het houd een keer op. Dan kan er niet meer volgens voorschriften gewerkt worden. Die voorschriften, qua hygiëne bijvoorbeeld, zijn er niet voor niks. Dit gaat echt vele levens eisen. Kunnen we dit toeschrijven aan het coronavirus of aan het idioterie die de mensen er van maken?

Overigens de hypocrisie ten top. Ik kom dagelijks met honderden mensen in aanraking zonder enig beschermmiddel. Maar evenementen boven de 100 man mogen niet doorgaan. 99 is prima, maar 101 is levensgevaar.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Viroloog sluit bij npo nog even af met het feit dat we onze handen niet goed wassen en dat dit een groot probleem is. Eens te meer een reden voor zwaardere maatregelen. Braaf handjes wassen werkt dus niet.
 

gevegt

Well-known member
Viroloog sluit bij npo nog even af met het feit dat we onze handen niet goed wassen en dat dit een groot probleem is. Eens te meer een reden voor zwaardere maatregelen. Braaf handjes wassen werkt dus niet.

Dan maar er af hakken?
 
Bovenaan