Coronavirus 2

Maasveld

Well-known member
Aantal corona besmettingen op dit moment in Staphorst is zeer laag. Ze hebben daar in de klaslokalen op de basisscholen luchtfilters neergezet die zo goed als alle fijnstof afzuigen, en daardoor ook de aerosols van het virus.

Daarnaast hebben de besmettingsfeestjes van de afgelopen maand natuurlijk ook hun weerslag in de cijfers. In eerste instantie ga je dan natuurlijk pieken maar daarna kunnen veel minder mensen het nog krijgen natuurlijk.
Je ziet het ook meteen terug in de landelijke cijfers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp van mijn ouders dat er zes maanden tussen een coronabesmetting en de boosterprik moet zitten. Hoe zien ze dat als je überhaupt niet weet of je corona hebt gehad. Mijn oma die is iig de eerste vaccinatieronde binnen zes maanden na een coronabesmetting gevaccineerd.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik begrijp van mijn ouders dat er zes maanden tussen een coronabesmetting en de boosterprik moet zitten. Hoe zien ze dat als je überhaupt niet weet of je corona hebt gehad. Mijn oma die is iig de eerste vaccinatieronde binnen zes maanden na een coronabesmetting gevaccineerd.
Alleen een positieve test bij de GGD telt hierbij.
 

gevegt

Well-known member
Het tweede stukje is mijn eigen logica. Het eerste stond in de lokale krant.
Het is nog niet bewezen dat het door de luchtfilters komt.

 

Max

Administrator
Forumleiding
Alleen een positieve test bij de GGD telt hierbij.

Ik begrijp dat het vanwege de gezondheid is. Wat zijn dan de risico’s als je onbewust wel binnen die zes maanden zit?


Deze laten we even links liggen want die heeft de verkeerde lobby middelen gebruikt.

Hoe kom jij erbij dat er dan wel een groot deel overstag zou gaan? Krijgt dit vaccin wel de volledige support van Thierry Baudet en kornuiten?

Het is nog niet bewezen dat het door de luchtfilters komt.


Zal dat zijn of men heeft opeens een immuniteitsniveau gehaald door voor de daling zorgt. Linksom rechtsom lijkt het wel te bevestigen dat scholen de grote verspreiders zijn.

Als alles te klinisch wordt, dan lijkt mij dat overigens ook een risico voor de weerstand.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Hoe kom jij erbij dat er dan wel een groot deel overstag zou gaan? Krijgt dit vaccin wel de volledige support van Thierry Baudet en kornuiten?
Ik ben niet gevaccineerd maar ik loop totaal niet achter Baudet aan, sta totaal niet achter zijn denkbeelden of uitspraken ( in 80 a 90 % van de gevallen)
En met mij denk ik vele, zelf heb ik gewoon een wantrouwen tegen het feit dat het mrna is, en omdat het gaat om een techniek die nog niet volledig is onderzocht, en ik vind dat je op termijn beter een aantal keren Corona moet krijgen ipv tot je dood elke 10 maand een boostershot.

Daarnaast doe je nu hetzelfde als de Wolf je gooit circa 1.5 miljoen mensen in de hoek van de 'Wappie's '/Baudet aanhangers.
 

SanMark.

Well-known member
Het is nog niet bewezen dat het door de luchtfilters komt.

Klopt maar het is toch al wel bewezen dat ventilatie goed is, dus dit zou serieus onderzocht moeten worden, want ik denk ook dat dit een relatief goedkope oplossing zou zijn.

En als de broertjes van de Sluis het aan bv Pfizer zouden verkopen kan het volgende week al ingevoerd worden natuurlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben niet gevaccineerd maar ik loop totaal niet achter Baudet aan, sta totaal niet achter zijn denkbeelden of uitspraken ( in 80 a 90 % van de gevallen)
En met mij denk ik vele, zelf heb ik gewoon een wantrouwen tegen het feit dat het mrna is, en omdat het gaat om een techniek die nog niet volledig is onderzocht, en ik vind dat je op termijn beter een aantal keren Corona moet krijgen ipv tot je dood elke 10 maand een boostershot.

Daarnaast doe je nu hetzelfde als de Wolf je gooit circa 1.5 miljoen mensen in de hoek van de 'Wappie's '/Baudet aanhangers.

Nou ja, ik lees het niet veel dat men dit vaccin wel zou nemen. Dus ik heb twijfels hoe groot deel van de bevolking hiermee wel overstag zou gaan. Neemt niet weg dat je best het risico kan nemen als je kijkt hoeveel geld er al over de balk is gegooid.
 

SanMark.

Well-known member
Nou ja, ik lees het niet veel dat men dit vaccin wel zou nemen. Dus ik heb twijfels hoe groot deel van de bevolking hiermee wel overstag zou gaan. Neemt niet weg dat je best het risico kan nemen als je kijkt hoeveel geld er al over de balk is gegooid.
Ik denk dat je een uitstekend alternatief bied aan een grote groep mensen ten opzichte van het mnra vaccin. Ook voor dit vaccin zou ik niet vooraan staan om het te nemen maar ik zal mij er wel in verdiepen mocht het tzt op de markt komen in Nederland.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat je een uitstekend alternatief bied aan een grote groep mensen ten opzichte van het mnra vaccin. Ook voor dit vaccin zou ik niet vooraan staan om het te nemen maar ik zal mij er wel in verdiepen mocht het tzt op de markt komen in Nederland.

Ik bedoel maar, zeer onzeker of men dan wel zich laten vaccineren. De kritiek wat betreft de snelle ontwikkeling gaat ook voor dit vaccin op.
 

De Wolf

Well-known member
Het is nog niet bewezen dat het door de luchtfilters komt.

Een goede ventilatie zal niet 100% besmettingen voorkomen maar het helpt wel voor een groot deel mee.
 

Bonehead

Well-known member
Ik ben niet gevaccineerd maar ik loop totaal niet achter Baudet aan, sta totaal niet achter zijn denkbeelden of uitspraken ( in 80 a 90 % van de gevallen)
En met mij denk ik vele, zelf heb ik gewoon een wantrouwen tegen het feit dat het mrna is, en omdat het gaat om een techniek die nog niet volledig is onderzocht, en ik vind dat je op termijn beter een aantal keren Corona moet krijgen ipv tot je dood elke 10 maand een boostershot.

Daarnaast doe je nu hetzelfde als de Wolf je gooit circa 1.5 miljoen mensen in de hoek van de 'Wappie's '/Baudet aanhangers.

Ik kan mij niet onttrekken van het idee dat veruit de meeste mensen, gevaccineerd of ongevaccineerd, zich in de verste verte hiermee bezig houden ten aanzien van hun keuze om zich al dan niet te vaccineren.
 

SanMark.

Well-known member
Ik kan mij niet onttrekken van het idee dat veruit de meeste mensen, gevaccineerd of ongevaccineerd, zich in de verste verte hiermee bezig houden ten aanzien van hun keuze om zich al dan niet te vaccineren.
Ik heb deze zin nu een keer of 10 gelezen en nu weet ik nog niet of je het met mij eens bent of niet?
 

Bonehead

Well-known member
Ik heb deze zin nu een keer of 10 gelezen en nu weet ik nog niet of je het met mij eens bent of niet?
Ik ben het niet met je eens. Dat jij wél een weloverwogen keuze maak dat ik zie ik anderen, gevaccineerd of ongevaccineerd, in mijn omgeving dus niet doen. Ik verwacht dus niet dat Valneva velen over de streep zullen trekken om nu wel te vaccineren.

Paarlen voor de zwijnen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben het niet met je eens. Dat jij wél een weloverwogen keuze maak dat ik zie ik anderen, gevaccineerd of ongevaccineerd, in mijn omgeving dus niet doen. Ik verwacht dus niet dat Valneva velen over de streep zullen trekken om nu wel te vaccineren.

Paarlen voor de zwijnen.
Ah duidelijk.
 
Bovenaan