Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Niks aan de hand. Gewoon doorlopen....
Eenieder die nu nog steeds gelooft dat de maatregelen alleen bedoeld zijn om de gezondheidscrisis te beteugelen/op te lossen is stekeblind.
 

Joost

Well-known member

Goh ... worden we weer geadviseerd door een groep met een dubbele agenda. Je verwacht het niet.

Die lobbyorganisatie vind ik niet eens het meest schrijnende. Dat is namelijk dat vage aannames bij het OMT belanden, die dat vervolgens in vage taal aan het kabinet presenteren die het vervolgens als exact wetenschap aan de bevolking vertellen.

En dan het meest schrijnende van allemaal; de tweede kamer hoort het kabinet te controleren maar loopt in grote getale als makke schapen achter het kabinetsbeleid aan. We hebben toch een seculair systeem?
 

Joost

Well-known member
Wow, echt 'gunstige' opnamecijfers vandaag!

Gunstig in de trend dan, echt gunstig zou geen enkele opname zijn.

Enfin, het opnamegemiddelde daalt naar 1%
Bezettingspercentage daalt naar +2,66%
 

JMD

Well-known member
Serieus, ik weet niet wat erger is, dat de overheid alles zou willen, of dat mensen denken dat ze daar interessant genoeg voor zijn.
Een Stasi- of KGB-museum wel eens bezocht??
Ook daar miljoen oninteressante mensen, en toch continu bespioneerd....
 

SanMark.

Well-known member
Een Stasi- of KGB-museum wel eens bezocht??
Ook daar miljoen oninteressante mensen, en toch continu bespioneerd....
Hèhè ik dacht ook aan de stasi die een geheel land aan het controleren waren. En nee daar wil ik Nederland niet met vergelijken, maar of die mensen allemaal zo interessant waren voor de staat.
 

Bonehead

Well-known member
Hèhè ik dacht ook aan de stasi die een geheel land aan het controleren waren. En nee daar wil ik Nederland niet met vergelijken, maar of die mensen allemaal zo interessant waren voor de staat.
Ik ben begin deze eeuw vaak naar Cuba geweest. Daar hadden (en hebben) ze een buurtwacht CDR. Mensen die andere mensen beschuldigen van ''anti revolutionaire ideeën''. En die mensen werden dan afgevoerd naar een ''heropvoedingskamp''. Een beetje zoals Guantanamo Bay zeg maar, maar dan onbekender en grootser.
 

Joost

Well-known member
In Keulen bleek de 11e van de 11e en de Derby tegen BMG geen brandhaarden te zijn.

Bij het voetbal werd zelfs geen enkele besmetting geconstateerd en bij de Carnaval enkel besmettingen bij mensen die binnen feestjes hadden gevierd.

Volkomen in lijn dus met het Nederlandse beleid om zoveel mogelijk mensen besmet te laten raken 🙈
 

SanMark.

Well-known member
Aantal corona besmettingen op dit moment in Staphorst is zeer laag. Ze hebben daar in de klaslokalen op de basisscholen luchtfilters neergezet die zo goed als alle fijnstof afzuigen, en daardoor ook de aerosols van het virus.

Daarnaast hebben de besmettingsfeestjes van de afgelopen maand natuurlijk ook hun weerslag in de cijfers. In eerste instantie ga je dan natuurlijk pieken maar daarna kunnen veel minder mensen het nog krijgen natuurlijk.
 

Maasveld

Well-known member
Aantal corona besmettingen op dit moment in Staphorst is zeer laag. Ze hebben daar in de klaslokalen op de basisscholen luchtfilters neergezet die zo goed als alle fijnstof afzuigen, en daardoor ook de aerosols van het virus.

Daarnaast hebben de besmettingsfeestjes van de afgelopen maand natuurlijk ook hun weerslag in de cijfers. In eerste instantie ga je dan natuurlijk pieken maar daarna kunnen veel minder mensen het nog krijgen natuurlijk.
Je ziet het ook meteen terug in de landelijke cijfers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan