Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Dat zeg ik toch ook, en je hebt die 15% niet meer nodig omdat er minder besmettingen komen.
Een deel daar van zal het toch nog krijgen en goed ziek worden. Zeker in plaatsen zoals Urk of Staphorst kan het snel gaan. In die dorpen kan binnen een paar weken zo weer een golf komen.
 

SanMark.

Well-known member
Een deel daar van zal het toch nog krijgen en goed ziek worden. Zeker in plaatsen zoals Urk of Staphorst kan het snel gaan. In die dorpen kan binnen een paar weken zo weer een golf komen.
En dat zal ook geen probleem zijn. Gommers heeft al gezegd dat iedereen het krijgt die niet gevaccineerd is. Als je het dankzij goede ventilatie meer gespreid word , heb je dus minder druk op de IC's en in de ziekenhuizen.

Nog meer goed nieuws.

 

De Wolf

Well-known member
En dat zal ook geen probleem zijn. Gommers heeft al gezegd dat iedereen het krijgt die niet gevaccineerd is. Als je het dankzij goede ventilatie meer gespreid word , heb je dus minder druk op de IC's en in de ziekenhuizen.
Dan zou iedereen ook netjes de basisregels zoals afstand houden moeten opvolgen. De ademcirkel waar mevrouw Agema het over heeft. Hoewel het duidelijker is wanneer je gewoon een meetwaarde geeft.

Ik denk dat we uiteindelijk meer bereiken dat van de laatste 12% iedereen boven de 40 en zwangere vrouwen zich laten vaccineren.
 

SanMark.

Well-known member
Dan zou iedereen ook netjes de basisregels zoals afstand houden moeten opvolgen. De ademcirkel waar mevrouw Agema het over heeft. Hoewel het duidelijker is wanneer je gewoon een meetwaarde geeft.

Ik denk dat we uiteindelijk meer bereiken dat van de laatste 12% iedereen boven de 40 en zwangere vrouwen zich laten vaccineren.
Ik denk dat je er naar toe moet dat je het als een griepprik moet kunnen halen als je een kwetsbare gezondheid hebt en boven een bepaalde leeftijd en die zou ik niet op 40 zetten maar bv op 60 plus.

Maar ik heb al eerder gezegd als de regering verplichte vaccinatie ( wat er nu is) voor onder de 40 eraf haalt sta ik zeer binnenkort ( even de andere vaccins afwachten wat daar tussen zit) bij een prik locatie om mij te laten vaccineren.
 

JMD

Well-known member
Nog meer goed nieuws.

Pffff, dat werd 1,5 jaar geleden al aangegeven. Maar ja, dat kon toen niet, want ja Van Dissel bracht die info niet... Dat India en Japan dit deden en daardoor de gevolgen verkleinden werd genegeerd.

Maar goed, mooi dat ook daar de duidelijkheid nu is en toepassen dus.
 

JMD

Well-known member
In Oostenrijk krijgen miv 1 februari ongevaccineerden per keer 2000 euro boete als ze aangehouden worden. Maar goed, de politie weet waar ze wonen, dus kunnen elke dag langs. Als er dan niet gevaccineerd wordt krijgen de ongevaccineerden 1 jaar gevangenisstraf in een speciale gevangenis. De ongevaccineerden moeten dat dan zelf betalen. Waarmee zij de enige gevangenen worden in dat land die dat moeten doen...

Echt doodeng dit.
 

De Wolf

Well-known member
2G gaat voorlopig niet door. Alleen VVD en D66 willen dat. Daardoor wel langer een avondlockdown. Dus in April kunnen weer naar het stadion.
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben gewoon voorstander per 14 januari alle maatregelen weg. Iedere kwetsbare heeft zijn booster gehad. Daarna gewoon rond laten gaan.
Maar dat zullen die watjes in de kamer wel niet durfen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan