Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Raar beeld dit weekend (en vandaag).
In het ziekenhuis zien we echt een daling in opnames en bezetting maar de positieve testen blijven een beetje hangen.
 

De Wolf

Well-known member
Zou het Omikron zijn? Het lijkt erop dat deze variant wel besmettelijker is maar minder heftige ziekteverschijnselen heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Raar beeld dit weekend (en vandaag).
In het ziekenhuis zien we echt een daling in opnames en bezetting maar de positieve testen blijven een beetje hangen.

Uiteindelijk moet je toch naar de ziekenhuisopnames kijken. Als de opnames en bezetting blijft dalen, dan is dat heel goed nieuws.
 

Maasveld

Well-known member
Uiteindelijk moet je toch naar de ziekenhuisopnames kijken. Als de opnames en bezetting blijft dalen, dan is dat heel goed nieuws.
Niet persé. Ik las gisteren dat er momenteel zo'n 1700 mensen thuis worden behandeld die eigenlijk beter in het ziekenhuis opgenomen hadden kunnen worden. Hierdoor komt er meer druk op de thuiszorg te liggen. De vooraad zuurstoftanks voor thuisgebruik is ook aardig aan het slinken.
 

SanMark.

Well-known member
FF7t2NZVUAMFGud
 

JMD

Well-known member
Als je niet gevaccineerd bent of geen booster wilt krijgen ben je diverse vrijheden kwijt ja.
En zelfs als je gevaccineerd bent is dat (zie de kleine lettertjes) nog niet zeker.

Maar goed, in NZ zijn ze gek geworden. Daar doen ze zelfs aan grenscontrole als je Auckland uit wilt, dat mag je alleen met toestemming van de overheid... Allemaal normaal natuurlijk.
 

JMD

Well-known member
Dat is op zichzelf een vrije keuze.
Dus als een overheid vraagt om elke ochtend op het grote plein voor het stadhuis het Wilhelmus te zingen en daarna drie keer de groet aan de vlag te brengen omdat je anders de gevangenis in gaat of nergens meer naartoe kan dan ben je dus vrij om te kiezen?

Heb jij dan nog steeds niet door hoe ver men dit kan doorvoeren? Ja, ik ben fel voor vaccinatie, maar dit soort dingen doet me echt meer denken aan dictaturen dan aan de 'vrije wereld'.
 

Maasveld

Well-known member
Dus als een overheid vraagt om elke ochtend op het grote plein voor het stadhuis het Wilhelmus te zingen en daarna drie keer de groet aan de vlag te brengen omdat je anders de gevangenis in gaat of nergens meer naartoe kan dan ben je dus vrij om te kiezen?

Heb jij dan nog steeds niet door hoe ver men dit kan doorvoeren? Ja, ik ben fel voor vaccinatie, maar dit soort dingen doet me echt meer denken aan dictaturen dan aan de 'vrije wereld'.
Dat hadden we voor Covid toch ook al? Je hebt alle vrijheid om met 180 km per uur over de snelweg te jassen, maar daar zijn wel consequenties aan verbonden.
 

JMD

Well-known member
Dat hadden we voor Covid toch ook al? Je hebt alle vrijheid om met 180 km per uur over de snelweg te jassen, maar daar zijn wel consequenties aan verbonden.
Ga het vooral daar mee vergelijken...

Want op die manier kan je elke door dictatuur opgelegde wet goedpraten...
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik neem trouwens gewoon de booster als dat mag, ik geloof in de wetenschap en niet in YouTube virologen.

Leuke vergelijking, speciaal voor @JMD

Auto's worden als sinds 1900 gemaakt en iedereen met een rijbewijs stapt zonder problemen in een model uit 1990 en later, omdat die veilig zijn. Die zijn veilig, omdat er door de jaren heen testen zijn gedaan en voorschriften zijn gekomen. Het maakt niet uit of de auto uit Japan, Italie of Amerika komt, je stapt in en rijdt weg.

Het vaccin voor Covid is gebaseerd op een vaccin tegen Sars uit 1930, dat voor sars een betrouwbaarheid van bijna 99% heeft. Dat vaccin wordt al decennia gebruikt, heeft al tientallen vertakkingen (voor sars/covid) en dus was het vaccin voor covid-19 vrij snel klaar. De basis was er, de details waren snel gevonden. Helaas, social media bestaat heden ten dage, en iedereen kan alles maar opzoeken en zelf bepalen wat waar is.

Ja, een vaccin heeft voor een heel klein percentage bijwerkingen. Als je dat als reden neemt om het niet te doen, dan moet je stoppen met heel veel dingen.
 

JMD

Well-known member
Ehh Satyr, lees nog eens...
Ik ben fel voor vaccinatie... Niet tegen...

Ik ben wel tegen het verplicht vaccineren, iets met je eigen lichaam ofzo. Schijnt tegenwoordig voor een hoop mensen geen probleem meer te zijn, ik weet het.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan