Raar beeld dit weekend (en vandaag).
In het ziekenhuis zien we echt een daling in opnames en bezetting maar de positieve testen blijven een beetje hangen.
Niet persé. Ik las gisteren dat er momenteel zo'n 1700 mensen thuis worden behandeld die eigenlijk beter in het ziekenhuis opgenomen hadden kunnen worden. Hierdoor komt er meer druk op de thuiszorg te liggen. De vooraad zuurstoftanks voor thuisgebruik is ook aardig aan het slinken.Uiteindelijk moet je toch naar de ziekenhuisopnames kijken. Als de opnames en bezetting blijft dalen, dan is dat heel goed nieuws.
Precies .Waar is die vrijheid dan?
Zijn we die kwijt dan?
Als je niet gevaccineerd bent of geen booster wilt krijgen ben je diverse vrijheden kwijt ja.Zijn we die kwijt dan?
En zelfs als je gevaccineerd bent is dat (zie de kleine lettertjes) nog niet zeker.Als je niet gevaccineerd bent of geen booster wilt krijgen ben je diverse vrijheden kwijt ja.
Mijn ogen zijn niet meer wat het geweest is.Kleine lettertjes. Vrijheid is niet overal beschikbaar. Daar bende m dus kwijt.
Dat is op zichzelf een vrije keuze.Als je niet gevaccineerd bent of geen booster wilt krijgen ben je diverse vrijheden kwijt ja.
Dus als een overheid vraagt om elke ochtend op het grote plein voor het stadhuis het Wilhelmus te zingen en daarna drie keer de groet aan de vlag te brengen omdat je anders de gevangenis in gaat of nergens meer naartoe kan dan ben je dus vrij om te kiezen?Dat is op zichzelf een vrije keuze.
Dat hadden we voor Covid toch ook al? Je hebt alle vrijheid om met 180 km per uur over de snelweg te jassen, maar daar zijn wel consequenties aan verbonden.Dus als een overheid vraagt om elke ochtend op het grote plein voor het stadhuis het Wilhelmus te zingen en daarna drie keer de groet aan de vlag te brengen omdat je anders de gevangenis in gaat of nergens meer naartoe kan dan ben je dus vrij om te kiezen?
Heb jij dan nog steeds niet door hoe ver men dit kan doorvoeren? Ja, ik ben fel voor vaccinatie, maar dit soort dingen doet me echt meer denken aan dictaturen dan aan de 'vrije wereld'.
Ga het vooral daar mee vergelijken...Dat hadden we voor Covid toch ook al? Je hebt alle vrijheid om met 180 km per uur over de snelweg te jassen, maar daar zijn wel consequenties aan verbonden.
en dan zelf met deze vergelijking komenGa het vooral daar mee vergelijken...
Dus als een overheid vraagt om elke ochtend op het grote plein voor het stadhuis het Wilhelmus te zingen en daarna drie keer de groet aan de vlag te brengen omdat je anders de gevangenis in gaat of nergens meer naartoe kan dan ben je dus vrij om te kiezen?