Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Ik had de Wolf een jaar of 50 a 55 geschat maar met deze teksten vermoed ik dat hij de Johan Derksen, Bennie Jolink en Mart Smeets leeftijd al heeft bereikt. Hoe ouwer hoe gekker.
 

Bernardo

Well-known member
Gisteren met een paar collega's een discussie gehad hoe nou verder. Een prima oplossing bedacht. Krijg je als ongevaccineerde corona dan zijn alle medische kosten voor eigen risico. Ingangsdatum per 1 december. Uiteraard ook de 3G testen voor eigen rekening.
Uitzonderingen zijn mensen die vanwege medische redenen niet kunnen.
Waarom zo moeilijk en ze niet gewoon plaatsen op een onbewoond eiland?
 

De Wolf

Well-known member
Als je hier al naartoe zou willen, dan kun je nooit een ingangsdatum hanteren waarvoor je men niet de gelegenheid hebt gegeven om alsnog de prik te halen. Hopelijk smaakte het bier goed.
Iemand had uitgerekend dat door die lui 1 miljoen per dag wordt weggegooid. Uiteraard mogen wij dat ophoesten en dan weet je het wel met die ene collega. Alcohollisten en drugsgebruikers heeft hij ook geen medelijden mee. Overigens is hij ook voor het Oostenrijkse systeem.
 

SanMark.

Well-known member
Iemand had uitgerekend dat door die lui 1 miljoen per dag wordt weggegooid. Uiteraard mogen wij dat ophoesten en dan weet je het wel met die ene collega. Alcohollisten en drugsgebruikers heeft hij ook geen medelijden mee. Overigens is hij ook voor het Oostenrijkse systeem.
1 miljoen dat valt nog mee, net zoveel als 1 asielzoeker ons kost.
 

Joost

Well-known member
Ik wacht nog even morgen af om diezelfde conclusie te kunnen trekken. De donderdag geeft steeds de grootste sprong omhoog.
Ik vind het overigens wel opvallend dat de zkh-bezetting gedaald is.
Ik ben benieuwd naar je conclusie, deze donderdag is het aantal positief gemeld lager dan een week geleden.
Dat gebeurde voor het laatst op 30 september.

GGD meldt voor afgelopen dinsdag een recordaantal testen, voor het eerst meer dan 100.000. Maar het aantal positief is maar 5% hoger dan een week terug.

Het groeipercentage van het weekgemiddelde in vier dagen van +50% naar +23%.

In de ziekenhuizen wel nog steeds paniekmodus, de opnames nog steeds +24% en dat percentages is relatief stabiel.
 

JMD

Well-known member
Ik ben benieuwd naar je conclusie, deze donderdag is het aantal positief gemeld lager dan een week geleden.
Dat gebeurde voor het laatst op 30 september.

GGD meldt voor afgelopen dinsdag een recordaantal testen, voor het eerst meer dan 100.000. Maar het aantal positief is maar 5% hoger dan een week terug.

Het groeipercentage van het weekgemiddelde in vier dagen van +50% naar +23%.

In de ziekenhuizen wel nog steeds paniekmodus, de opnames nog steeds +24% en dat percentages is relatief stabiel.
Jep. En voor het eerst in tijden de donderdag lager dan de woensdag.
Het is nog te vroeg om echte conclusies te trekken, maar de piek lijkt bereikt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat had ik deze week ook wel verwacht, maar nu is het al donderdag dus zullen Jut en Jul morgen weer met een random pakket komen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik begrijp dat we alles een uurtje dicht gaan gooien, dat zal wel zoden aan de dijk zetten.

Maar ik begrijp het ergens ook wel weer, ze willen zo min mogelijk mensen pijn doen maar ja, dat wordt lastig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat we alles een uurtje dicht gaan gooien, dat zal wel zoden aan de dijk zetten.

Maar ik begrijp het ergens ook wel weer, ze willen zo min mogelijk mensen pijn doen maar ja, dat wordt lastig.

Uurtje eerder dicht kost op zich weer wat geld in de zin dat mijn vrouw drie uur minder per week werkt, maar ik kan dan wel gewoon weer om zes uur avondeten.

Horeca om 17.00 dicht, dan heeft het voor die lui al helemaal geen zin meer.
 

De Wolf

Well-known member
Ik begrijp dat we alles een uurtje dicht gaan gooien, dat zal wel zoden aan de dijk zetten.

Maar ik begrijp het ergens ook wel weer, ze willen zo min mogelijk mensen pijn doen maar ja, dat wordt lastig.
Gooi de horeca dicht en de mensen gaan thuis feestvieren.
 
Bovenaan