Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Gaat om het ziekenhuis in Nijmegen. Dus van die patiënten. Ik weet niet of je het door kan trekken naar de landelijke trend want ben geen staticus. Op de ic zullen wel de ongevaccineerden liggen maar dit zijn best duidelijke cijfers. Maar zal wel gelogen zijn.
Zo kan ik ook wel ongenuanceerd roepen dat 9 op de 10 in Maastricht gevaccineerd is. Uiteraard vergeet ik er dan bij te vertellen dat er in een verzorgingstehuis in Meerssen een grote uitbraak is geweest.
 

zwammy

Well-known member
Wat is je punt? In het verzorgingshuis is ook iedereen gevaccineerd. Net als in alle woonparken in de gehandicaptenzorg waar de dagbesteding stil word gezet vanwege nieuwe uitbraken onder cliënten waarvan 99% gevaccineerd is. Maar goed, jij zal het wel beter weten. Prima toch. De arts microbioloog die het onderzoek had gedaan is trouwens voorstander van een nieuwe lockdown en mondkapjes terug in de publieke ruimte voordat je dadelijk weer terug komt met wappie.
 

De Wolf

Well-known member
Er zit een verschil tussen landelijke cijfers en een cijfer van een ziekenhuis wat toevallig wel een hoop gevaccineerde 80+ ers op de IC heeft liggen.
 

Maasveld

Well-known member
Gaat om het ziekenhuis in Nijmegen. Dus van die patiënten. Ik weet niet of je het door kan trekken naar de landelijke trend want ben geen staticus. Op de ic zullen wel de ongevaccineerden liggen maar dit zijn best duidelijke cijfers. Maar zal wel gelogen zijn.
Heb je een linkje? Ik ben ook geen statisticus, maar de cijfers van 1 zkh doortrekken naar de rest van het land lijkt me redelijk kort door de bocht.
 

zwammy

Well-known member
Geen idee, ik ken haar verder niet. Daarom gaat het om de onderzoeker, niet om degene die de link deelt. Of dat moet voor jou belangrijker zijn, dat kan natuurlijk ook.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Even gekeken op haar twitteraccount. Wat een bagger. Zij is een goed argument dat de deler van de link wel belangrijk is.
 

Maasveld

Well-known member
Geen idee, ik ken haar verder niet. Daarom gaat het om de onderzoeker, niet om degene die de link deelt. Of dat moet voor jou belangrijker zijn, dat kan natuurlijk ook.
Oke, dus in 1 ziekenhuis zijn 7 van de 9 opgenomen patiënten volledig gevaccineerd. Dat lijkt me wel heel representatief voor de rest van het land inderdaad.
 

De Wolf

Well-known member
Geen idee, ik ken haar verder niet. Daarom gaat het om de onderzoeker, niet om degene die de link deelt. Of dat moet voor jou belangrijker zijn, dat kan natuurlijk ook.
Ze is weer de zorg in gegaan en daar heeft ze de Majoor Boszhard prijs voor ontvangen. Daar is een hoop ophef over geweest omdat ze op Twitter allemaal theorieën over malaria medicijnen publiceerde en geen vertrouwen in het vaccin te hebben. In het verleden schijnt ze ook een programma met ene Jomanda hebben gedaan.
 

Forza AZ

Well-known member
Bij PEC controleerden ze vanavond steekproefsgewijs op je QR code.
Ik kon dus zo door lopen.
Als dat vaker gebeurd, dan loop je toch de kans dat mensen zonder QR-code het risico gaan nemen om proberen binnen te komen.

Bij AZ is er tot nu toe wel een 100% controle. Donderdag kwam ik in Roemenië dan weer wel binnen zonder controle terwijl van te voren was aangekondigd dat je alleen binnen mocht volgens het 2G-principe. In theorie had je daar dus zonder geldige code binnen kunnen komen, want ook bij het binnenkomen van het land hoefde je geen QR-code te laten zien (als je tenminste vanuit een "groen land" vloog).
 
Bovenaan