Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Bij De Kuip was het tegen NEC een 100% controle. Vraag mij af of dat een paar minuten voor het beginsignaal nog steeds zo is. In restaurants wordt er soms en soms niet om gevraagd.

gevegt

Well-known member
Bij De Kuip was het tegen NEC een 100% controle. Vraag mij af of dat een paar minuten voor het beginsignaal nog steeds zo is. In restaurants wordt er soms en soms niet om gevraagd.
Wij waren vlak voor aanvang bij de controle, misschien dat dat de reden was.

Joost

Well-known member
Ik ben bij Roda tot nu toe elke keer gecontroleerd. De eerste keer ging dat nog niet zo soepel maar tegenwoordig is het nauwelijks nog een vertragende factor.

ALenstra

Well-known member
Maar we horen vaker verhalen dat codes niet gecontroleerd worden. Of vervalst worden en te koop aangeboden worden.

JMD

Well-known member
Deze discussie hoor je inderdaad wel vaker, niet alleen hier maar ook in talkshows. En het klinkt op zich aardig om mensen die ongezond leven extra te belasten, maar ik hoor nou nooit echt hoe dit in de praktijk zou moeten werken. Waar leg je de grens? Rokers worden nu al aardig verdreven met hoge tabaksprijzen en steeds minder rookgelegenheden, maar die doen alleen zichzelf schade. Alcoholgebruik zorgt voor tal van problemen, niet alleen bij de gebruiker, maar ook voor de omgeving (uitgaansgeweld, verkeersongelukken, huiselijk geweld). Horeca dan maar sluiten en een alcoholverbod? Of voor ieder biertje dat je drinkt betaal je een x-bedrag aan zorgpremie meer zoiets?
Jep. Extra belasten is lastig. Alhoewel je imo al wel wat kan doen aan het feit dat de BTW op bv groente net zo hoog is als op snoep. Maak de BTW op groente/fruit 6% (ipv 21), dan beloon je eerder goed gedrag.

JMD

Well-known member
Zelfbediening schijnt naar eigen zeggen er buiten te vallen. Beetje krom allemaal.
In de Efteling van de week niet. Moest bij het zelfbedieningsrestaurant gewoon mijn QR-code (en ID) laten zien.

Maar goed. Ik begreep dat je in sportkantines wel zonder QR code een drankje mag halen aan de bar, maar dan niet aan de bar/in het restaurant mag zitten. Klopt dat?

Forza AZ

Well-known member
In de Efteling van de week niet. Moest bij het zelfbedieningsrestaurant gewoon mijn QR-code (en ID) laten zien.

Maar goed. Ik begreep dat je in sportkantines wel zonder QR code een drankje mag halen aan de bar, maar dan niet aan de bar/in het restaurant mag zitten. Klopt dat?
Dat valt dan onder een doorstroomlokatie, en daarvoor heb je geen QR-code nodig.
Ik was 2 weken geleden in Drievliet en daar hadden ze het restaurant ingericht als afhaallokatie en mocht je alleen buiten gaan zitten, zodat er geen QR-code nodig was.

Maasveld

Well-known member
Jep. Extra belasten is lastig. Alhoewel je imo al wel wat kan doen aan het feit dat de BTW op bv groente net zo hoog is als op snoep. Maak de BTW op groente/fruit 6% (ipv 21), dan beloon je eerder goed gedrag.
BTW op eten en drinken is momenteel 9%. Alleen alcohol wordt met 21% belast.

Bovenaan